07-19-2012, 03:38 PM
Υπάρχει μια κοινή χειρονομία που κάνουμε όλοι για να δείξουμε αποφασιστικότητα ή ότι μόλις συλλάβαμε κάποια καινούργια ιδέα.
Να δίνουμε γροθιά στην ανοιχτή παλάμη, ακριβώς μπροστά από το στέρνο μας.
Στη μετωπική αυτή σύγκρουση οι δυνάμεις αλληλοεξουδετερώνονται και τα δύο μέλη ακινητοποιούνται ακαριαία. Δεν έχει σημασία η φόρα και η ταχύτητα, αρκεί που είναι πάντα ίσες σε ένταση και αντίθετες σε κατεύθυνση. Η ορμή μηδενίζεται.
Αυτό το διαφωτιστικό μοντέλο, είναι ένα κι ένα για να περιγράψει τη μάχη του καγιάκερ με το πλάγιο κύμα ή όποιον άλλο κλυδωνισμό. Τη θέση της γροθιάς παίρνει το σκάφος και του κύματος η παλάμη.
Η δράση του κύματος είναι γνωστή. Απρόβλεπτη, αιφνιδιαστική και ύπουλη. Από την πλευρά του αναβάτη, η δράση καλείται να είναι η στροφική δύναμη, η ροπή, που εμφανίζεται -όπως εξαντλητικά έχουμε αναλύσει- με την ελαστική στρέβλωση της λεκάνης, ή πιο σωστά των δύο νοητών τετράπλευρων, και χάρη στη σφιχτή σύνδεση μεταδίδεται στο σκαρί.
Πως θα μπορούσε όμως το σώμα να γεννήσει αυτή τη ροπή ή με άλλα λόγια ποιος τελικά θα στρεβλώσει το τετράπλευρο;
Ο ιστιοπλόος κρέμεται έξω από το σκάφος για να αντισταθμίσει τις δυνάμεις του ανέμου, στον καγιάκερ τι μένει να κάνει από εκείνη την κακόβολη θέση, βιδωμένος στο κάθισμα ;;;
Να δίνουμε γροθιά στην ανοιχτή παλάμη, ακριβώς μπροστά από το στέρνο μας.
Στη μετωπική αυτή σύγκρουση οι δυνάμεις αλληλοεξουδετερώνονται και τα δύο μέλη ακινητοποιούνται ακαριαία. Δεν έχει σημασία η φόρα και η ταχύτητα, αρκεί που είναι πάντα ίσες σε ένταση και αντίθετες σε κατεύθυνση. Η ορμή μηδενίζεται.
Αυτό το διαφωτιστικό μοντέλο, είναι ένα κι ένα για να περιγράψει τη μάχη του καγιάκερ με το πλάγιο κύμα ή όποιον άλλο κλυδωνισμό. Τη θέση της γροθιάς παίρνει το σκάφος και του κύματος η παλάμη.
Η δράση του κύματος είναι γνωστή. Απρόβλεπτη, αιφνιδιαστική και ύπουλη. Από την πλευρά του αναβάτη, η δράση καλείται να είναι η στροφική δύναμη, η ροπή, που εμφανίζεται -όπως εξαντλητικά έχουμε αναλύσει- με την ελαστική στρέβλωση της λεκάνης, ή πιο σωστά των δύο νοητών τετράπλευρων, και χάρη στη σφιχτή σύνδεση μεταδίδεται στο σκαρί.
Πως θα μπορούσε όμως το σώμα να γεννήσει αυτή τη ροπή ή με άλλα λόγια ποιος τελικά θα στρεβλώσει το τετράπλευρο;
Ο ιστιοπλόος κρέμεται έξω από το σκάφος για να αντισταθμίσει τις δυνάμεις του ανέμου, στον καγιάκερ τι μένει να κάνει από εκείνη την κακόβολη θέση, βιδωμένος στο κάθισμα ;;;