Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sit on ή Sit in ?
#1
Επειδή χρησιμοποιώ sit on (με το οποίο κάνω διαδρομές περίπου 20 - 25 χλμ) και επειδή
με  sit in  είχα ελάχιστη εμπειρία και δεν μπόρεσα να βγάλω συμπεράσματα , θα ήθελα να ρωτήσω
τους ...ποντοπόρους συμφορουμίτες  :
Μπορεί ένα κατάλληλο  sit on (4,5 - 5 + μέτρων) να πραγματοποιήσει μακρινά (καλοκαιρινά) ταξίδια χωρίς προβλήματα ;
Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην ταχύτητα ή στην πλεύση ;
Απο την δικιά μου πείρα με  sit on βλέπω ότι έχει σημαντικά πλεονεκτήματα στην ασφάλεια και στην ευκολία
χρήσης μέσα στο νερό. Επίσης είναι γρήγορο και έχει χώρους για φόρτωμα. .
Ούτε στο κύμα (μέχρι 5 -6 μπ.) είχα πρόβλημα.
Θέλω λοιπόν να ρωτήσω γιατί να μην προτιμήσει κάποιος ενα sit on  για μεγαλύτερα ταξίδια (π.χ. γύρος Λευκάδας ή Σκοπέλου κ.τ.λ.)  δεδομένης της ευκολίας του ;  Μιλάμε πάντα για καλοκαίρι και Ελλάδα .


 
Reply
#2
δες το δικο μου και βγαλε συμπερασμα....ιδανικο για αυτο που λες
Reply
#3
Έχω κι ένα Emotion Exhilarator 3,40, με το οποίο έχω γράψει αρκετά μίλια σε διάφορους καιρούς, είναι το ακόλουθο: [Image: wpid-canoe-kayak-boat-book-emotion-kayak...arator.jpg]

Σημειωτέον ότι η παραγωγή του διεκόπη πέρσυ.

Δεν μπορώ να το συγκρίνω άμεσα με το Essence, καθότι τα χωρίζει πολύ μεγάλη διαφορά σε μήκος. Το σωστότερο θα ήταν το Essence να συγκριθεί με κάποιο αντίστοιχο sit-on-top στα 17 πόδια. Στη μεταξύ τους σύγκριση, ωστόσο, δεν υπάρχει επαφή, τα χωρίζει το χάος σε όλα.

Αν και σκεφτόμουν αρχικά να δώσω το Exhilarator, όταν πήρα το Essence, τελικά το κράτησα ώστε είτε να το δανείζω σε όποιον φίλο ενδιαφερόταν, είτε να βγαίναμε παρέα και με τα δύο.

Δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να επιχειρήσω μεγάλο ταξίδι με το sit-on-top, αλλά αυτό αφορά μόνο το συγκεκριμένο, που στα 3,40 έχει σοβαρούς περιορισμούς τόσο σε πλεύση/ταχύτητα, όσο και σε αποθηκευτικούς χώρους. Ίσως όμως αυτοί οι περιορισμοί να μην είναι τόσο έντονοι σε ένα μεγαλύτερο sit-on-top, γύρω στα 5 μέτρα. Η ασφάλεια όμως που μου δίνει το sit-in και η αίσθηση του να είσαι ένα με το σκάφος είναι για μένα αναντικατάστατα. Δηλαδή ακόμα και ανάμεσα σε δύο ίδιες ακριβώς σχεδιάσεις, θα επέλεγα σίγουρα το sit-in για offshore επιχειρήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Παρ' όλα αυτά καθόλου δεν το μετάνιωσα που κράτησα το ανοιχτό, τόσο για τους λόγους που ανέφερα, όσο και γιατί ακόμα κι εγώ πολλές φορές το προτιμώ έναντι του Essence, αν πρόκειται για κοντινή, καλοκαιρινή βόλτα 3-4 μιλίων και βαριέμαι να κουβαλήσω το μεγάλο.
Και συνεχίζω να το 'φχαριστιέμαι όσο στην αρχή.

Ακόμα και σε ψιλοφορτωμένους καιρούς τα καταφέρνει καλά για την σχεδίαση και το μήκος του, ενώ η ευκολία του "ανεβαίνω πάνω και φεύγω", χωρίς να νοιάζομαι για ποδιές, εξοπλισμούς και ιστορίες, είναι ικανός λόγος για να το προτιμήσεις σε ορισμένες περιπτώσεις.
[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply
#4
Συμφωνώ και γω με τον φίλο Pai Mei, νομίζω ότι για μικρές βόλτες το σιτ ον είναι άπιαστο αλλά μόνο ορισμένα σιτ ον θα μπορούσαν να ανταποκριθούν σε μεγάλα ταξίδια. Πάντως εγώ παραμένω πιστός στο σιτ ον γιατί μου επιτρέπει να κάνω χίλια δυο πράγματα χωρίς να χρειάζεται πολύ οργάνωση. Έχει βέβαια να κάνει και με την θάλασσα που οργώνει ο καθένας...
Πάντα ψηλά μένει η κορφή άν 'ειν και χιονισμένη,
Τόν βράχο δέρνει η θάλασσα μα πάντα βράχος μένει..
Reply
#5
Εχθές κωπηλάτησα για 2 περίπου ώρες ένα Corba tourer. Είναι 4.55μ. Αναλυτικά χαρακτηριστικά:

Length: 15' / 4.55 m
Width: 28" / 71.12 cm
Weight: 50 lbs. / 22.68 kg
Capacity: 475 lbs. / 215.46 kg
Material: Super Linear
Polyethylene

Με 2 μποφόρ έκανα 6χλμ/ώρα αλλά δεν μπορούσα να πάω πιο γρήγορα και σίγουρα είναι αδύνατον να κρατήσω τέτοιο ρυθμό σε ταξίδι. Το βρήκα όχι πολύ πιο αργό από ένα πλαστικό sit in των 5μ περίπου. Επίσης κρατάει πολύ καλά την πορεία του χωρίς skeg/rudder.

Στο γυρισμό όμως σήκωσε 4 μποφόρ γεμάτα με white caps ανά 3 μέτρα απόσταση. Σε τέτοιες συνθήκες είδα μεγάλη διαφορά και στην ταχύτητα και στο κοπάνημα. Με το sit in δεν καταλαβαίνεις κοπάνημα καθόλου, με το Corba χτυπούσε συνέχεια, φαντάζομαι το συνηθίζεις βέβαια. Επίσης επηρεάζεται περισσότερο από τον επιφανειακό αέρα.

Τα sit in τα φορτώνεις πιο εύκολα γενικά από ότι είδα και στην πράξη. Αυτό βέβαια σε άλλα μοντέλα μπορεί να μην ισχύει.

Με τα sit in δεν "βαριέσαι" γρήγορα μιας και χρειάζεται περισσότερη τεχνική. Αυτό για άλλους είναι πλεονέκτημα και για άλλους μειονέκτημα.

Εγώ πάντως δεν μπορώ να φανταστώ βόλτα χωρίς ένα roll Smile αλλά περί ορέξεως.




Attached Files
.jpg   P1000395.JPG (Size: 161.7 KB / Downloads: 143)
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#6
(04-24-2012, 09:45 AM)Pai Mei link Wrote: Η ασφάλεια όμως που μου δίνει το sit-in και η αίσθηση του να είσαι ένα με το σκάφος είναι για μένα αναντικατάστατα.

Όταν λες ασφάλεια σε τι αναφέρεσαι ;  Δεδομένου ότι σε ανατροπή του σκάφους το  sit on υπερέχει .
Και αν χρησιμοποιήσει κανείς  thight braces έχει καλύτερο  έλεγχο του σκάφους.
Μήπως εννοείς ότι επειδή στο sit in κάθεσαι χαμηλότερα (ουσιαστικά κάτω από την ίσαλο γραμμή ;
Reply
#7
στο expedition καθεσε κατω απο την επιφανια της θαλασσας και  το νερο βγενει απο μια ειδικη βαλβιδα...26 μαιου  στην πρωτη μας συναντιση οποιος θελει το δοκιμαζει
Reply
#8
(04-24-2012, 10:52 AM)dan link Wrote: [quote author=Pai Mei link=topic=106.msg558#msg558 date=1335260751]
Η ασφάλεια όμως που μου δίνει το sit-in και η αίσθηση του να είσαι ένα με το σκάφος είναι για μένα αναντικατάστατα.

Όταν λες ασφάλεια σε τι αναφέρεσαι ;  Δεδομένου ότι σε ανατροπή του σκάφους το  sit on υπερέχει .
Και αν χρησιμοποιήσει κανείς  thight braces έχει καλύτερο  έλεγχο του σκάφους.
Μήπως εννοείς ότι επειδή στο sit in κάθεσαι χαμηλότερα (ουσιαστικά κάτω από την ίσαλο γραμμή ;
[/quote]

Είναι η αίσθηση ότι είσαι ένα με το σκάφος, το οποίο υπακούει με μεγαλύτερη πιστότητα σε κάθε εντολή σου, αλλά και το χαμηλότερο ΚΒ (κατά κανόνα), όπως είπες.

Ίσως να είναι και ψυχολογικό περισσότερο.

Είναι δε λογικό στην αρχική μετάβαση από sit-on-top σε sit-in να νιώσεις ανασφάλεια λόγω του ότι είσαι "εγκλωβισμένος" στο κόκπιτ, με τον καιρό όμως εξοικειώνεσαι απόλυτα.
[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply
#9
(04-24-2012, 10:58 AM)john f link Wrote: 26 μαιου  στην πρωτη μας συναντιση οποιος θελει το δοκιμαζει

Ωραία θα ήταν ...αλλά μακρυά για μένα  (μένω Γιάννενα) !

Τελικά το ιδανικό θα ήταν να αποκτήσω και ένα sit in ! (αχχ  άτιμη κρίση  !!)
Reply
#10
Αγαπητοι φιλοι αν διαβασετε ή δειτε στο διαδικτυο σχεδον κανενα expedition δεν γινεται με σιτ ον τοπ. Ο λογος για μενα ειναι προφανης. Η αρκετα μεγαλυτερη ταχυτητα των σιτ ιν, μεγαλοι αποθηκευτικοι χωροι και γενικα για εμενα λιγοτερη αντισταση στον ανεμο, και καλυτερο γενικα τρακιγκ λογω κατα του ανω του μεσου ορου μεγαλυτερου μηκους των σιτ ιν. Η αισθηση οτι ειστε πιο ανετα σε ενα σιτ ον τοπ ειναι λογω του οτι το σιτ ον τοπ ειναι πολυ πιο φαρδια απο τα σιτ ιν. Αλλα μην νομιζετε οτι κουραζεται ενας κωπηλατης ενος σιτ ιν . Εγω προσωπικα δεν θα επιχειρουσα να ταξιδεψω εστω κ λιγο πιο ανοιχτα με σιτ ον. Αλλα αυτη ειναι καθαρα δικη μου υποκειμενικη αποψη. Η αληθεια ειναι καπου στην μεση αν και αν συνηθισετε τα σιτ ιν θα δειτε ποσο πιο ευχαριστο ειναι για τον κωπηλατη.. Smile
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)