Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sit on ή Sit in ?
#11
Αληθινά πολύ ενδιαφέρον θέμα,  που πυροδότησε αμέσως τον διάλογο.  Μακάρι το ενδιαφέρον να διαρκέσει και να καταθέτουμε όλοι για καιρό τη γνώμη μας,  ώσπου να νιώσουμε ότι έχουν ειπωθεί όλα και το ζήτημα έχει εξαντληθεί ικανοποιητικά.
Γι αυτό και τούτη η πρώτη αναφορά μου θα είναι μόνο εισαγωγική,  με χαρά θα παρακινούσα  ενστάσεις  και θα επανερχόμουν  ξανά και ξανά.
Αναρωτιέμαι,  άραγε,  σημασία έχει τι μπορεί να πετύχει ένα σκάφος ή τι μπορεί να πετύχει το σώμα μας ;;;
Να κωπηλατείς σημαίνει πόσο μακριά μπορείς να μετατοπιστείς ή πόσο ουσιαστικά μπορείς να επικυριαρχίσεις στο μυοσκελετικό και διανοητικό σου σύστημα ;;;
Είναι ποτέ δυνατόν να παραμεριστεί από το επίκεντρο του ενδιαφέροντος η εμβιομηχανική διάσταση της σωματικής δραστηριότητας  ;;;
Ποια αξία μπορεί να διατηρούν τα δεδομένα που αναφέρονται  στο σκάφος,  αν ωφελημένος  από όλο το νταβαντούρι δεν εξέρχεται ο ίδιος ο κωπηλάτης ;;;
Δηλαδή σωματικά αναβαθμισμένος και πνευματικά δικαιωμένος ;;;
Που σημαίνει,  από τη μία να έχει ανταποκριθεί  στα ερεθίσματα για ολόπλευρη και ορθολογική σωματική εκγύμναση και από την άλλη να έχει ανταπεξέλθει με επιτυχία σε σύνθετες και  απαιτητικές νοητικές προκλήσεις ;;; 
Αξία έχει να είναι σταθερό το σκάφος ή να τελειοποιεί ο αναβάτης τα ανακλαστικά της ισορροπίας του ;;;
Περισσότερη σημασία έχει η ομαλότητα της πλεύσης του σκάφους ή συμμετρία του παλμού της κουπιάς ;;;
Να μου συγχωρεθεί η κατηγορηματική τοποθέτηση  αλλά το λεγόμενο σιτ όν δεν είναι παρά μία ασυλλόγιστη απειλή της υγείας του κωπηλάτη,  αφού το μεν ανοικονόμητο πλάτος και ύψος εξαναγκάζει εντελώς ανορθόδοξο ξεδίπλωμα της κίνησης των χεριών και βέβαιο ξεπάστρεμα των αρθρώσεων και της σπονδυλικής στήλης η δε υπνωτική αδράνεια των μυών που περιστοιχίζουν τον πυρήνα του σώματος,  τη λεκάνη,  αποφέρει ασφαλή εκδήλωση βουβωνικής κοίλης και αιμορροΐδων !!!

Reply
#12
Ιστορικά πάντως οι Ινουίτ είχαν και καγιάκ και ούμνιακ και τα χρησιμοποιούσαν ανάλογα τις συνθήκες...
Πάντα ψηλά μένει η κορφή άν 'ειν και χιονισμένη,
Τόν βράχο δέρνει η θάλασσα μα πάντα βράχος μένει..
Reply
#13
(04-24-2012, 10:30 PM)giorgos ormanoglou link Wrote: Να μου συγχωρεθεί η κατηγορηματική τοποθέτηση  αλλά το λεγόμενο σιτ όν δεν είναι παρά μία ασυλλόγιστη απειλή της υγείας του κωπηλάτη,  αφού το μεν ανοικονόμητο πλάτος και ύψος εξαναγκάζει εντελώς ανορθόδοξο ξεδίπλωμα της κίνησης των χεριών και βέβαιο ξεπάστρεμα των αρθρώσεων και της σπονδυλικής στήλης η δε υπνωτική αδράνεια των μυών που περιστοιχίζουν τον πυρήνα του σώματος,  τη λεκάνη,  αποφέρει ασφαλή εκδήλωση βουβωνικής κοίλης και αιμορροΐδων !!!

Ξέχασες να αναφέρεις  ότι επίσης σου πέφτουν τα δόντια ,  μαλλιάζουν οι χούφτες  σου και θα σε απατήσει η γυναίκα σου !!!!!  ;D ;D

Reply
#14
SOT Advantages

Lower skills requirement: In my view, paddling sit-inside kayaks requires a fairly significant investment in skills development & skills maintenance for safe paddling. SOTs require less, which may suit the occasional kayaker better.

Self rescue: Simple & reliable. Just slide back on top. Much less reliance on finely honed skills (rolling), additional equipment (paddle floats or external sponsons), or assistance from other group members.

Suitable for cold water paddling: SOTs can be a good choice for cold water paddling because (1) when you go into the drink you are less likely to get your head under water (problem of quick body heat loss, also risk of cold water shock), and (2) you are likely to be out of the water back on your boat quicker than your average sit-insider.

Cockpit is self-draining, no need for pump systems.

Good multi purpose platform: Easy to jump off for a swim on warm days, good for diving or fishing.

Easier to change / adjust worn gear underway & under a greater variety of conditions.

More comfortable to paddle in hot conditions (as if that happens much in Tassie).

More room to wriggle & move for my restless long legs.

Cheaper than equivalent sit-inside kayaks unless you want a performance orientated SOT.

Lighter than equivalent sit-inside kayaks.

Lots of easily accessible storage space if you've got the right hatches installed.

SOT Drawbacks

Requires wearing wind & splash proof outer layer.

Depending on your body, may require wearing additional insulating stuff (thermals under wetsuit are my choice).

All else being equal, SOTs can’t be designed quite as fast as sit-insides. SOTs tend to have slightly greater beam and windage. As usual everything has it’s trade-offs.

If a SOT springs a leak, the whole inside gets flooded. Therefore requires putting in floatation (I use blown up empty wine cask bladders to fill space not taken up by waterproof packed gear).

You may become a bit of a heretic among sea kayakers ;-) . Have a look at http://web.tiscali.it/sitontop/rogue.htm for a hilarious article on that topic.

Πάντα ψηλά μένει η κορφή άν 'ειν και χιονισμένη,
Τόν βράχο δέρνει η θάλασσα μα πάντα βράχος μένει..
Reply
#15
Οι διαφορές είναι προφανείς . 
Να διευκρινίσω εδώ ότι το ερώτημα δεν είναι πιο είναι καλύτερο αλλά άν υπάρχουν
κάποιοι παράγοντες που θα προβληματίσουν  κάποιον που θέλει να κάνει μεγαλύτερες διαδρομές με ένα sit on.
Απο τα παραπάνω γραφόμενά σας συμπέρανα ότι ένα sit in είναι πιο γρήγορο ,τεχνικό και απαιτητικό στη χρήση.
Αντίθετα το sit on είναι πιο βολικό και ασφαλές αλλά ίσως υπολείπεται στην πλεύση .
Βλέποντας όμως σκαριά σαν του φίλου John f αναρωτιέμαι μήπως τα δυο είδη πλησιάζουν πολύ μεταξύ τους ;

(Πάντως φέτος σκοπεύω να κάνω μεγαλύτερες διαδρομές (με εξοπλισμό διανυκτέρευσης ) με το 4 μετρο  perception μου
και οι απορίες θα λυθούν !)


Reply
#16
Χε χε,  Dan,  χρειαζόμουν μία δυναμική εισαγωγή για να μπορέσω να υποστηρίξω αυτό που βασικά εννοώ.
Ότι μία αθλητική δραστηριότητα είναι ευεργετική για τον οργανισμό αν σχεδιάζεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές που προστάζει η Φύση και όχι η τεχνολογία,  ή η το μάρκετινγκ.
Πολύωρη και επαναλαμβανόμενη σωματική καταπόνηση από την ανορθόδοξη θέση στην οποία σε τοποθετεί ένα σιτ ον δεν μπορεί παρά,  στο βάθος του χρόνου,  να βλάψει.
Είναι σαν να λέμε ότι το τρέξιμο κάνει πολύ καλό στην υγεία,  αν όμως επιμένεις να τρέχεις κάθε απόγευμα με πολιτικό παπούτσι είναι βέβαιο πως σύντομα θα καταστρέψεις τους αστραγάλους σου,  αργότερα το γόνατο,  τη σπονδυλική στήλη κλπ.
Και το ποδήλατο είναι βέβαιο πως ωφελεί,  αν όμως διανύεις συχνά μεγάλες αποστάσεις με ΒΜΧ,  θα ζημιώσεις.
Αν ο αρσιβαρίστας δεν χρησιμοποιεί ζώνη υποστήριξης θα πάθει πτώση νεφρών – είναι νομοτελειακά προδιαγεγραμμένο.
Το μυστικό στα σιτ ιν είναι ότι όλοι ανεξαίρετα οι μυώνες του σώματος αναλαμβάνουν κάποιο έργο και περιέρχονται σε κατάσταση σύσπασης και εγρήγορσης,  σε μία θαυμαστά εξισορροπημένη και ορθολογική συνεργασία αλληλοϋποστήριξης.  Αυτό είναι σχεδόν αδύνατον να επιτευχθεί με σιτ ον και στο βαθμό που επιχειρείται,  παραμένει κακέκτυπη προσομοίωση.
Η κυριαρχική συμμετοχή των προσαγωγών, των καμπτήρων του ισχίου και των πλευρικών κοιλιακών είναι όλο το κλειδί της υπόθεσης.
Η απολαυστική αίσθηση της επαφής,  της επικοινωνίας με το σιτ ιν που περιγράφουν οι φίλοι,  έχει την αιτία της ακριβώς στο γεγονός, ότι τα ερεθίσματα που σου δίνει το σκάφος είναι αυτά που ζητάει,  που έχει ανάγκη,  το σώμα σου και όχι απλά κάποια που εξυπηρετούν την προώθηση στο νερό.
Reply
#17
το σκαφος αυτο cobra expedition ειναι το μοναδικο sit on sea kayak και οχι κανο  απλα φαντασου ενα κλειστο σκαφος που του λειπει το πανω μερος  και  αντικαθηστατε για στηριξη απο ιμαντες ποδιων με τον τροπο αυτο κανεις και roll
Reply
#18
Πράγματι john f,  ανοιξα την ιστοσελίδα του κατασκευαστή και φυσικά εντυπωσιάστηκα από το cobra expedition.  Θα έλεγε κανείς ότι είναι εναλλακτική μορφή σιτ ιν !  Και πάλι όμως υπάρχει ένα κλικ που δεν καλύπτεται,  αφού οι ιμάντες θα υπολείπονται κάπως σε εργονομία από το ακαμπτο ντέκ.  Είναι  ενδιαφέρουσα σχεδιαστική καινοτομία που αμβλύνει θεαματικά τις ενστάσεις μου,  σε καμία περίπτωση όμως το αντιπροσωπευτικό σιτ όν για το οποίο γίνεται ο λόγος.
Reply
#19
(04-25-2012, 07:15 AM)giorgos ormanoglou link Wrote: Χε χε,  Dan,  χρειαζόμουν μία δυναμική εισαγωγή για να μπορέσω να υποστηρίξω αυτό που βασικά εννοώ.
Ότι μία αθλητική δραστηριότητα είναι ευεργετική για τον οργανισμό αν σχεδιάζεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές που προστάζει η Φύση και όχι η τεχνολογία,  ή η το μάρκετινγκ.
Πολύωρη και επαναλαμβανόμενη σωματική καταπόνηση από την ανορθόδοξη θέση στην οποία σε τοποθετεί ένα σιτ ον δεν μπορεί παρά,  στο βάθος του χρόνου,  να βλάψει.
Είναι σαν να λέμε ότι το τρέξιμο κάνει πολύ καλό στην υγεία,  αν όμως επιμένεις να τρέχεις κάθε απόγευμα με πολιτικό παπούτσι είναι βέβαιο πως σύντομα θα καταστρέψεις τους αστραγάλους σου,  αργότερα το γόνατο,  τη σπονδυλική στήλη κλπ.
Και το ποδήλατο είναι βέβαιο πως ωφελεί,  αν όμως διανύεις συχνά μεγάλες αποστάσεις με ΒΜΧ,  θα ζημιώσεις.
Αν ο αρσιβαρίστας δεν χρησιμοποιεί ζώνη υποστήριξης θα πάθει πτώση νεφρών – είναι νομοτελειακά προδιαγεγραμμένο.
Το μυστικό στα σιτ ιν είναι ότι όλοι ανεξαίρετα οι μυώνες του σώματος αναλαμβάνουν κάποιο έργο και περιέρχονται σε κατάσταση σύσπασης και εγρήγορσης,  σε μία θαυμαστά εξισορροπημένη και ορθολογική συνεργασία αλληλοϋποστήριξης.  Αυτό είναι σχεδόν αδύνατον να επιτευχθεί με σιτ ον και στο βαθμό που επιχειρείται,  παραμένει κακέκτυπη προσομοίωση.
Η κυριαρχική συμμετοχή των προσαγωγών, των καμπτήρων του ισχίου και των πλευρικών κοιλιακών είναι όλο το κλειδί της υπόθεσης.
Η απολαυστική αίσθηση της επαφής,  της επικοινωνίας με το σιτ ιν που περιγράφουν οι φίλοι,  έχει την αιτία της ακριβώς στο γεγονός, ότι τα ερεθίσματα που σου δίνει το σκάφος είναι αυτά που ζητάει,  που έχει ανάγκη,  το σώμα σου και όχι απλά κάποια που εξυπηρετούν την προώθηση στο νερό.

Καταλαβαίνω ότι είσαι φανατικός του sit in αλλά μήπως υπερβάλλεις λίγο ;
Τα σύγχρονα sit on είναι πολύ μελετημένα και εργονομικά και σε καμία περίπτωση  κακέκτυπη προσομοίωση.
Αλλιώς μετά από 8ώρο κουπί (που κάνω συχνά) θα έπρεπε να έχω γίνει σαν τον ...Κουασιμόδο !!
Σεβαστές όλες οι απόψεις  όμως....
Reply
#20
Θα έβαζα μια μικρή ένσταση ως προς τη "δραματικότητα" με την οποία χρωματίζει ο φίλος giorgos ormanoglou τους περιορισμούς που θέτει ένα sit-on-top (τη εξαιρέσει του cobra έστω), αναφορικά με την εφαρμογή της "σωστής" τεχνικής.

Και σε ένα sit-on-top μπορείς να δουλέψεις την σωστή τεχνική (άλλη συζήτηση για το τι σημαίνει "σωστή τεχνική"), με τη ροπή να καταλήγει στο κουπί μέσα από μία συνδυασμένη αλληλουχία μυικών συμμετοχών, την ίδια ακριβώς που εφαρμόζεται και σε ένα sea kayak. Και στο sit-on-top μπορείς να δουλέψεις κόντρα πόδι, συστροφή κορμού και τα υπόλοιπα. Η διαφορά έγκειται ουσιαστικά στην απουσία στηρίξεων για τους μηρούς (thigh braces) και στην κατά κανόνα υψηλότερη θέση κωπηλασίας, που επιβάλλει διαφορετική γωνία χεριών.

Όμως, είμαστε σίγουροι ότι η θέση κωπηλασίας είναι ιδανική σε όλα τα κλειστά sea kayak; Π.χ. εμένα με ενοχλεί ότι σε πολλά sit-in τα πόδια έρχονται σε οριζόντια σχεδόν θέση, απλώς δεν μπορώ να κωπηλατήσω για πολύ όταν τα πόδια είναι σε αυτή τη θέση.
Νομίζω δε ότι από την στιγμή που δεν διαθέτουμε πειραματικά δεδομένα αναφορικά με την βέλτιστη για το σώμα θέση κωπηλασίας και την πιο αποδοτική, δεν θα πρέπει να είμαστε τόσο κατηγορηματικοί και θα επιμείνω ότι ως έναν βαθμό είναι και θέμα ψυχολογίας και ατομικής εξοικείωσης με το κάθε σκάφος.

Το καλύτερο είναι αυτό που σε κάνει να νιώθεις άνετα μαζί του και με το το οποίο θα μπορέσεις να φτάσεις σε μεγαλύτερη παραγωγή έργου για συγκεκριμένη ενέργεια.

[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)