Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
κατασκευή πηδαλίου
#11
Λοιπόν Ανδρέα συμφωνώ κάθετα μαζί σου και ως πρός την ακαμψία και για τα υλικά κατασκευής.
Ανέφερα ότι ξεκίνησα με κόντρα πλακέ και fiberglash το οποίο ήταν και το πιο άκαμπτο από όλα τα καρινάκια. Επίσης ανέφερα ότι επέλεξα το 3mm pvc ΚΑΙ για την ελαστικότητα του, ούτως ώστε να γλυτώνω σπασίματα τα οποία είχα επανειλημμένα λόγω ατυχούς κατασκευής του κουτιού του skeg. Άς πούμε ότι στο βωμό της πρακτικότητας θυσιάζω την ακαμψία.
Δεν έχω εμπειρία κατασκευής από μεγαλύτερα σκάφη ούτε από ιστιοπλοΐα. Θεωρώ όμως ότι στις ταχύτητες που κινούνται τα καγιάκ (από εμένα τουλάχιστον) όπως και στις δυνάμεις που ασκούνται από το νερό σε μια τέτοια κατασκευή ότι to flex είναι αποδεκτό. Πρότεινα στον paxjohn το υλικό των 5χιλ το οποίο είναι πιο άκαμπτο και πάλι όμως λιγότερο από κοντρα πλακέ/γυαλί.
Reply
#12
Θανάση έχεις δίκιο όσον αφορά το skeg και το ότι μπορείς να κάνεις υποχωρήσεις σε υλικά. Η ειδοποιός διαφορά έγκειται ακριβώς σε αυτό, δλδ τη χρήση. Το skeg είναι σαφώς μικρότερο και εδράζεται μέσα στο κουτί, ενώ το πηδάλιο έχει μεγαλύτερη επιφάνεια και το σημείο στήριξης του είναι ψηλά, άρα αρκετά ευάλωτο σε καταπονήσεις. Το flex που θα κάνει η λεπίδα θα μεταφέρει όλες τις δυνάμεις ακριβώς πάνω στο σημείο στήριξης, το οποίο κάποια στιγμή είτε από κόπωση είτε από αστοχία θα καταρεύσει (την πάτησα κι εγώ 2 φορές).
Reply
#13
Σωστό. Το σημείο εφαρμογής είναι μακρύτερα οπότε υπάρχει πιθανότητα να σπάσει. Δεν το νομίζω βέβαια, ειδικά για  το 5άρι αλλά... :-\  Το 3αρι λχ έσπασε όταν το έφερα περίπου στις 90 μοίρες.
Αυτό που δεν υπολόγισα όμως είναι η μεγαλύτερη ελαστικότητα που προκαλεί η απόσταση αυτή.
Reply
#14
Smile Smile Smile Smile Wink
Reply
#15
χθες στην Πλαταριά Θεσπρωτίας , έγινε η δοκιμή του πηδαλίου. (Τέλεια μέρα 24C και σχεδόν άπνοια)
Σε αποκλίσεις κοντά στην θέση ισορροπίας δεν κάνει τίποτα , εκτός ίσως απο μείωση της ταχύτητας , κάτι βέβαια που δεν κατάλαβα.
Χρειάζεται το 50% της  εκτροπής και πάνω για να έχει αποτέλεσμα , Σε αποκλίσεις 80% και πάνω είναι πολύ δραστικό . Δεν κάνει βέβαια και επιτόπου στροφή , αλλά με ικανοποιεί . Επιτέλους μπορώ να κάνω κουπί , χωρίς να διορθώνω την πορεία με αυτό . Μεγάλη ευκολία

Οπότε είμαι ευχαριστημένος Big Grin ."Παίξαμε" μέχρι που νύχτωσε.


Attached Files
.jpg   SAM_2813_resize.JPG (Size: 1.36 MB / Downloads: 18)
.jpg   SAM_2831_resize.JPG (Size: 1.31 MB / Downloads: 18)
.jpg   SAM_2840_resize.JPG (Size: 1.21 MB / Downloads: 12)
.jpg   SAM_2839_resize.JPG (Size: 1.24 MB / Downloads: 13)
.jpg   SAM_2895_resize.JPG (Size: 1.46 MB / Downloads: 18)
.jpg   SAM_2903_resize.JPG (Size: 826.92 KB / Downloads: 12)
Reply
#16
Καλό! Μπορείς ν΄ανεβάσεις μερικές φωτό του πηδαλίου ακόμη?

Reply
#17
Thanassis . Φωτο του  εγκατεστημένου πηδάλιο , σύντομα  , μόλις πάω σπίτι
Reply
#18
προ το παρόν  , μερικά ζοομ απο χθεσινές φώτο


Attached Files
.jpg   rudder1.JPG (Size: 192.31 KB / Downloads: 23)
.jpg   rudder2.JPG (Size: 90.4 KB / Downloads: 16)
Reply
#19
Σήμερα  μετέφερα τα σημεία  στήριξης του συρματόσχοινου , 20mm προς το κέντρο ,οπότε αυξήθηκε η μέγιστη εκτροπή


Attached Files
.jpg   SAM_2910.JPG (Size: 314.21 KB / Downloads: 14)
.jpg   SAM_2911 (2).JPG (Size: 323.52 KB / Downloads: 13)
.jpg   SAM_2912 (2).JPG (Size: 288.01 KB / Downloads: 13)
.jpg   SAM_2913 (2).JPG (Size: 334.06 KB / Downloads: 13)
Reply


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)