Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dead legs ή άστα να πάνε!
#21
(09-04-2012, 01:28 PM)stelios link Wrote: Γιώργο το φαινόμενο των dead legs δεν έχει να κάνει με το παράδειγμα που έθεσες στο ποδήλατο. Συγκεκριμένα σκάφη απλά δεν κάνουν για συγκεκριμένους σωματότυπους ανεξαρτήτου φυσικής κατάστασης.

thanassis, στο σκάφος αφού δοκίμασα πραγματικά τα πάντα διαπίστωσα ότι η συγκεκριμένη θέση του συγκεκριμένου μοντέλου και κυρίως αυτά που έχουν hard chine hull απλά μου δημιουργούν πρόβλημα. Το ίδιο θέμα έχω και σε άλλα 2 hard chine που δοκίμασα.
Η λύση δυστηχώς είναι να πουλήσεις το σκάφος και να πάρεις κάποιο άλλο, προτίμησε με shallow V-hull.

Αυτό όμως που πρέπει να μας πεις είναι σε τι σκάφος παθαίνεις το πρόβλημα καθώς και τις διαστάσεις σου, ύψος, βάρος και μέγεθος παππουτσιού.

Shallow v hull και ξερο ψωμι για κωπηλάτες άνω των 80-85 κιλών και ύψος 1,80 Wink plus! Wink
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#22
Πολύ καλή η προτροπή σου stelios για αλλαγή σκάφους, κάτι το οποίο είναι αδύνατο. Σήμερα δουλεύω στο καθισματάκι που έφτιαξα προσθέτοντας ύψος στο εμπρος μέρος του έτσι ώστε να στηρίξω καλύτερα το μηρό μου. Καλή η παρατήρησή σου για τα hard chine λόγω του ότι, απ' ότι αισθάνομαι, η πίεση από τη γάστρα ασκείτε στα πλάγια της λεκάνης σημείο που περνά το ισχυακό νεύρο. Με δεδομένο λοιπόν ότι η αλλαγή σκάφους "δεν παίζει" λόγω (ιδιοκατασκευής και οικονομίας) αυτό που προσπαθώ να βελτιώσω είναι, αφενός η στήριξη του μηρού και αφετέρου η εξάλειψη αυτής της πίεσης, "σκαβοντας" περισσότερο κατά πλάτος το καθισματάκι.....
Μήπως κάποιος από τους υπολοίπους αντιμετώπισε αντίστοιχο πρόβλημα, το εντόπισε και το έλυσε και μπορεί να μας διαφωτίσει περεταίρω?


'
Reply
#23
Στέλιο,  μάλλον έχεις δίκιο για τον τραβηγμένο παραλληλισμό,  η ιδέα ήταν όμως ότι και στις δύο περιπτώσεις  (ποδηλάτη και κωπηλάτη)  η ανεκτικότητα του καθίσματος βελτιώνεται,  από τη στιγμή που αναμειγνύεται στη συνολική σωματική προσπάθεια ο γλουτιαίος μυς. 
Πράγματι στο καγιάκ,  η ρυθμική σύσπαση του γλουτιαίου από την πλευρά του τραβήγματος,  ανασηκώνει περιοδικά το ισχίο από το κάθισμα αποσυμφορίζοντας την κυκλοφορία και την πίεση στο ισχιακό νεύρο.
Όσοι παρουσιάζουν το πρόβλημα ας αναρωτηθούνε πρώτα,  αν έχουν ενσωματώσει αποτελεσματικά στην τεχνική τους αυτή την ουσιαστική λεπτομέρεια.
Από κει και πέρα,  ας δουλέψει η φαντασία για πατέντες στο κάθισμα…
Reply
#24
thanassis καλή τύχη, εγώ πραγματικά είχα δοκιμάσει τα πάντα ακόμη και leg lifters είχα φτιάξει συν ένα κάρο άλλα και τζίφος. Αν τελικά δουλέψει κάτι πες μας να το γνωρίζουμε στην περίπτωση που μας έχει ξεφύγει.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#25
Λοιπόν,  επειδή η προηγούμενη απάντηση μου δεν ήταν ολοκληρωμένη. Το καγιάκ είναι ιδιοκατασκευή. Το σχέδιο είναι του Kulczucski (ή κάπως έτσι) το οποίο περιγράφεται στο βιβλίο του. Το όνομα του σκαφους NorthBay. Μήκος 5,65 και πλάτος 51. Ύψος στο κέντρο της γάστρας στο πιλοτήριο 27εκ χωρίς το ύψος του χείλους(+3εκ). Εγώ είμαι 1,80, 88κιλά, μεσόμορφος υποθέτω σε λογική φυσική κατάσταση με τις δραστηριότητετς που ασχολούμαι αλλα  με όχι καλές επιδόσεις σε ελαστικότητα. Τώρα, η κατασκευή που περιγράφεις, τα leg lifters πώς τα έφτιαξες? Θα με ενδιέφερε να μου δώσεις κάποιες πληροφορίες. Υποθέτω ότι είναι κάτι ανάλογο με καθισματάκια που ανασηκώνουν το εμπροσθιο μέρος με ιμάντες
Reply
#26
Ζηλευτό σκαρί,  Thanassis,  σου εύχομαι να βρεις τη λύση και να το χαρείς διπλά,  σαν χτίστης και χρήστης.
Αφού,  τώρα,  πιλοτάρεις 51/ρι,  ασφαλώς είσαι έμπειρος κωπηλάτης και η προηγούμενη επισήμανσή μου θα είναι για σένα ξεπερασμένη. 
Νομίζω πως μόνον μόνος σου,  με τη μέθοδο της δοκιμής και απόρριψης ή βελτίωσης,  θα φτάσεις στην κατασκευή που θα σε λυτρώσει.
Reply
#27
Όσο το σκέφτομαι,  τα leg lifters  δεν αναμένεται να δίνουν λύση  -  οι επεκτάσεις αυτές εξελίχθηκαν μάλλον για να βελτιώσουν την εφαρμογή παρά την άνεση.
Αυτό που χρειάζεστε όσοι αντιμετωπίζετε το πρόβλημα,  είναι όσο το δυνατόν λιγότερη επαφή του σώματος με το κάθισμα και όχι το αντίθετο. 
Γιατί,  ασφαλώς,  η ιδέα να γίνει ανακατανομή του βάρους και να μεταφερθεί ένα μέρος στους μηρούς δεν στέκει,  στο καγιάκ όλη τη δουλειά την κάνει  -έτσι κι αλλιώς-  η λεκάνη.
Όπως μπορώ να το καταλάβω,  η λεκάνη πρέπει να πατάει στο κάθισμα με την κεντρική περιοχή της,  το δύο ισχιακά τόξα,  και η περιοχή των γοφών,  δηλαδή των αρθρώσεων του ισχίου να είναι όσο γίνεται πιο απελευθερωμένη.
Φυσικά,  ο γρίφος είναι πώς θα γίνουν αυτά χωρίς να ανυψωθεί το κέντρο βάρους.  Γι αυτό,  αν καταλήξεις ότι είναι αναπόφευκτο να ανεβάσεις το κάθισμα,  χρησιμοποίησε εκεί όσο γίνεται πιο βαρύ υλικό,  να κρατάει το κ.β.  χαμηλά.
Reply
#28
Καλησπέρα σας.Την ιδέα της κατασκευής ενός μοναδικού και ταυτόχρονα ατομικού καθίσματος ,φτιαγμένο με τζέλ ,χυτευμένο για τον κάθε...ενα ξεχωριστά,με υλικά που να μη πιέζουν το ισχιακό νεύρο ή και να του αφήνουν χώρο να μη πιέζεται,όπως ανάλογα στις σέλες των ποδηλάτων μας,πως τη βλέπουν κάποιοι απο σας?
Μήτσος.
Reply
#29
Γιώργο καλή η παρατήρησή σου. Εκεί που θα διαφωνήσω όμως, είναι η κινητικότητα της λεκάνης. Η κινητικότητα αυτή, όπως το αντιλαμβάνομαι, εφαρμόζεται στον οριζόντιο άξονα και όχι στον κάθετο. Άλλωστε η μεταφορά της δύναμης της κουπιάς πρέπει να εφαρμοσθεί παράλληλα με την επιφάνεια του νερού για αντλήσουμε το μεγαλύτερο κινητικό αποτέλεσμα. Αυτό που προσπαθώ να πετύχω είναι το "άπλωμα" της επαφής της λεκάνης με το κάθισμα ούτως ώστε να μήν πιέζεται το ισχιακό. Την κατανομή του βάρους στο σκαφος έχω δυνατότητα να τη ρυθμίσω μετακινώντας το κάθισμα μπροστα/πίσω. Ήδη έχω προσθέσει υλικό στο κάτω μέρος από το καθισματάκι μου (ιδιοκτατασκευή και αυτό), περισσότερο στο εμπρος μέρος και το "σβήνω" σταδιακά στο πίσω μέρος(σαν σφήνα). Αναπόφευκτα όπως πολύ σωστά το αναφέρεις και εσύ, το Κ.Β. ανέβηκε γύρο στον 1-2 εκ. Θα δούμε εντός του Σαβ/κυρ. την αίσθηση και το αποτέλεσμα.
Reply
#30
thanassis, δοκίμασε να γυρίσεις ένα μικρό υπόστρωμα και δέσε το κάπως. Βάλε το μπροστά από το κάθισμα έτσι ώστε να ακουμπανε και τα δυο σου πόδια και δοκίμασε να δεις αν λύνει το πρόβλημα σου ή το βελτιώνει. Αν το λύνει κατόπιν μπορείς να φτιάξεις κανονικά leg lifters.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)