Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lendal (Celtic) Kinetic touring S εναντίον Werner Ikelos
#1
Μία συγριτική δοκιμή που ήθελα από καιρό να κάνω γιατί δεν είχα ποτέ ξεκαθαρίσει την άποψή μου για αυτά τα δύο κορυφαία κουπιά που ταυτόχρονα αποτελούν τα καλύτερα δείγματα δύο διαφορετικών σχεδίων της Αγγλικής και της Αμερικάνικης "σχολής".
Με την ευκαιρία του ταξιδιού στην Ύδρα και τις περίπου ίδιες καιρικές συνθήκες που περίμενα σε όλη τη διαδρομή επιτέλους την άρχισα και λέω την άρχισα αφού ακόμα και τώρα ύστερα από 40 μίλια με εναλλάξ χρήση των κουπιών δεν αισθάνομαι απόλυτα βέβαιος.
Έχω βέβαια κάνει κάποιες πολύ σημαντικές παρατηρήσεις και έχω μελετήσει τα γραφήματα της ταχύτητας στο gps σε σχέση με τον καιρό αλλά και τον ρυθμό της κουπιάς. Θα χρειαστώ όμως σίγουρα ένα ταξίδι ακόμα προκειμένου να επιβεβαιώσω αυτά τα πρώτα συμπεράσματα. Να πώ εδώ πως μέχρι σήμερα δεν υπάρχει αξιόπιστο υπολογιστικό μοντέλο σχεδίασης κουπιών και εν πολλοίς η μορφή τους καθορίζεται από την εμπειρία, σε αντίθεση με τα σκάφη βεβαίως...
Πρίν αρχίσω θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιοι έχετε εμπειρία από αυτά τα κουπιά και μπορείτε να μου την περιγράψετε.
Reply
#2
Καλημέρα Γιώργο & καλή χρονιά,

Το Ikelos θα πρέπει να συγκριθεί με το 700 ή 750 της Lendal γιατί το 650 αναπόφεκτα είναι πιο αργό λόγω μικρότερης λεπίδας.

Το 750 δεν το έχω χρησιμοποιήσει πολύ αλλά το 650 και 700 για εκατοντάδες χλμ. Το ίδιο και το Ikelos.

Το Ikelos είναι αρκετά πιο ελαφρύ και σου δίνει την αίσθηση ότι πας πιο γρήγορα αλλά βρίσκω το Lendal πιο ξεκούραστο μιας και λόγω της λεπίδας του δουλεύει πιο καλά και σε χαμηλή γωνία αν χρειαστεί να ξεκουράσεις λίγο το στυλ σε πολλά χλμ ενώ ο μηχανισμός του είναι μακράν πιο αξιόπιστος.

Επίσης η λεπίδα του Kinetic μου φαίνεται πιο ακριβείας από ότι του Ikelos.

Προσωπικά προτιμώ το Kinetic αλλά δυνατότεροι κωπηλάτες νομίζω θα προτιμήσουν το Ikelos
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#3
Η εμπειρία του Στέλιου νομίζω θα μας βοηθήσει όλους να καταλάβουμε καλύτερα τον χαρακτήρα των δύο τόσο διαφορετικών κουπιών.

Λοιπόν κατ' αρχάς οι συστάσεις.

Werner Ikelos full carbon modified crank 210cm U.S 2pc

Lendal kinetic 650S c/f modified crank varι lock 220-225cm Scotland 2pc

Εντυπώσεις από την ξηρά.

Werner
Ανθρακονήματα από άκρη σε άκρη εκτός από τις χοντρές σκληρές κολλήσεις στις παλάμες
Ο άξονας είναι κουρμπαρισμένος στις λαβές για καλύτερο πιάσιμο.
Η ρύθμιση του feather με εγκοπές γίνεται εύκολα και γρήγορα με τον αναπόφευκτο ελάχιστο τζόγου στην ένωση του άξονα.
Κάτι ακόμα που κάνει εντύπωση είναι η συνολική αλλά και η επιμέρους ακαμψία της
όλης κατασκευής.

Lendal
15% βαρύτερο, στα πιασίματα έχει φαρδειά θερμοσυρρικνώμενα (ελπίζω να το έγραψα σωστά)
επίθέματα με το δεξί να ξεχωρίζει στο σχήμα και σε δύο εξοχές για γρήγορη αναγνώριση σε συνθήκες white water.
Το feather ρυθμίζεται λίγο δύσκολώτερα αλλά με ιδιαίτερη ακρίβεια ενώ όταν δέσει με το άλεν η ένωση του άξονα δεν έχει απολύτως κανένα τζόγο. Οι παλάμες είναι nylon ενιχυμένες με ανθρακονήματα και είναι αισθητά πιο εύκαμπτες, πιο εύκαμπτος είναι και ο άξονας.
Οι κολλήσεις στις παλάμες καλύπτονται με λεπτή λαστιχένια ταινία και είναι μικρότερες.

Οι παλάμες των δύο κουπιών έχουν το ίδιο μήκος με τη Werner 2 εκ. φαρδύτερη στο κέντρο και 3 στις άκρες.
Η Lendal είναι αισθητά πιο κοίλη ενώ η werner ελαφρά διεδρική 

Μετρήσεις.

Όι μετρήσεις έγιναν με σκάφος ένα φορτωμένο explorer, ρυθμό ταξιδιού τις 70 κουπιές το λεπτό και σε παρόμοιες συνθήκες χωρίς σερφαρίσματα.

Werner

http://www.movescount.com/moves/move2400...wMCA.email


Lendal

http://www.movescount.com/moves/move2400...i2eY.email

Τα αποτελέσματα ήταν και για μένα έκπληξη
Επέλεξα επίτηδες αυτά τα τόσο διαφορετικά σχέδια για να συζητήσουμε πάνω στα βασικά χαρακτηριστικά των κουπιών που είναι το μήκος το βάρος και το σχήμα της παλάμης.

Το κάθε ένα έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του.

Ένα κοντύτερο κουπί έχει μικρότερη μέγιστη γωνιακή ταχύτητα αλλά είναι ευκολώτερο να κρατηθεί σε ψηλή γωνία.
Ένα ελαφρύτερο κουπί έχει μικρότερη αδράνεια στη βύθιση αλλά είναι πιο ξεκούραστο στο κράτημα έξω από το νερό.
Μιά φαρδύτερη παλάμη δεν είναι κατ' ανάγκη και αποδοτικώτερη στην ευθεία, εξαρτάται από το σχήμα της.

To Lendal διατηρεί περίπου την ίδια αντίσταση στο νερό σε όλη τη διαδρομή της κουπιάς ενώ το werner είναι πιο σκληρό στο πρώτο (δυναμικό) μέρος της κουπιάς και ελαφραίνει ύστερα.

Στα sprint to Lendal ήταν σαφώς γρηγορώτερο κατά ένα 10%

Το Lendal είναι πιο απαιτητικό σε τεχνική και ευαίσθητο στη γωνία εισόδου ενώ το Werner συγχωρεί περισσότερα λάθη.

Εάν υπολογίσουμε και την διαφορά της τιμής νικητής σε αυτή τη σύγκριση είναι το Lendal.
Reply
#4
Με μόνη γνώση να προέρχεται από σερφάρισμα στο διαδίκτυο γι΄αυτά τα δύο κουπιά, διακρίνω, στα διαγράμματα που παραθέτεις, διαφορά, όσον αφορά τη διατήρηση της ταχύτητας/ρυθμού κοντά στο Μ.Ο. της καμπύλης. Προσπάθησα, με υποθέσεις, να επικεντρώσω σε μερικά διαστήματα  έτσι ώστε να βοηθηθεί περεταίρω το ... test drive και πάλι όμως... :-\

Ίσως θα βοηθούσε εάν έδινες περισσότερες πληροφορίες για τις συνθήκες σε επιμέρους κομμάτια της διαδρομής
Reply
#5
Πολύ εύστοχη παρατήρηση φίλε Θανάση.
Κανονικά στο ανοιχτό πέλαγος η ταχύτητα ανεβαίνει περισσότερο απ' ότι στις ακτές η τα πολύ ρηχά νερά.
Στό δεύτερο διάγραμμα η κωπηλασία είναι παράκτια στο μεγαλύτερο μέρος της, γι' αυτό και οι διαφοροποιήσεις στην ταχύτητα
αφού έγιναν πολύ περισσότερες στροφές.
Φταίει όμως και ο χαρακτήρας των δύο κουπιών που είναι διαφορετικός. Το Lendal όπως έγραψα ήδη ευνοεί τα sprint ενώ το ikelos
πιο δύσκολα ανεβάζει ρυθμό.
Η θάλασσα και στις δύο διαδρομές ήταν ήσυχη και ο αέρας μέχρι 2 μποφώρ με μεταβαλλόμενη στην πορεία διεύθυνση  και θεωρώ ότι δεν επηρέασαν τις αναλογίες.
Βέβαια αυτά είναι τα πρώτα συμπεράσματα, η αντικειμενική σύγκριση δύο κουπιών δεν είναι γρήγορη διαδικασία.
Θα τα ξαναδοκιμάσω σύντομα σίγουρα, αλλά προς το παρών η ζυγαριά γέρνει προς το Lendal, για πορεία πάντα μιλάμε, στηρίξεις και ρόλ είναι εντελώς διαφορετικά θέματα.


Attached Files
.jpg   20140117_102724.jpg (Size: 1.45 MB / Downloads: 18)
.jpg   20140117_103025.jpg (Size: 1.53 MB / Downloads: 18)
.jpg   20140117_102751.jpg (Size: 1.32 MB / Downloads: 15)
.jpg   20140117_103132.jpg (Size: 1.34 MB / Downloads: 15)
.jpg   20140117_102920.jpg (Size: 1.54 MB / Downloads: 21)
.jpg   20140117_103207.jpg (Size: 1.2 MB / Downloads: 22)
Reply
#6
Εχουμε, μηπως κατι νεο στην αξιολογηση Γιωργο. Κατι για να μας "ζεστανει" εδω στους -3.
Reply


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)