Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Κατασκευή θαλάσσιου καγιάκ
#71
  Εγω πάλι αυτή τη φορά βρήκα μια τουρκικη! με 2,50Ε τα 20ml  συν μεταφορικά συν αντικαταβολή .Αυτή WWW.AKFIX.COM με επιταχυντή ενοείται. 8)
    Μπράβο Γιάννη εχω ήδη φτιάξει στο μυαλό μου πως να ''κλειδώνουν'' οι μέσα με τις εξω φόρμες!!! Big Grin
Μήτσος.
Reply
#72
Εδεησα λοιπον και ξεκκνησα το Pax.  Φοβερα τα puzzle joints. "Κλεβεις εκκλησια" σε σχεση με τα scarf.  Τα κομματια του ντεκ ομως δε μου βγηκαν  στο μετρημα. Το ενα puzzle το ειχα αλλα μου ελειπε το δευτερο. Καλομαθημενος πια κατεληξα στην αντιγραφη. Εφτιαξα μια μητρα με το ρουτερ και με λιγο λιμαρισμα ειμαι κοντα στην κοπη lazer.(στα ρεταλια βεβαια). Αυριο δοκιμαζω και στο πολυτιμο 3mm marine κοντρα πλακε μου
Παρεπιπτοντως παραθετω φωτο με τη κοληση του puzzle απο το lazer. Η κοληση εγινε με πολυεστερα.


Attached Files
.jpg   IMG_20170106_193233.jpg (Size: 1.94 MB / Downloads: 16)
.jpg   IMG_20170106_193207.jpg (Size: 1.97 MB / Downloads: 16)
Reply
#73
Μια απορία – τα σχέδια πως τα πέρασες σε CNC? Εκτός από hard-copy δίνει και τα offset o Nick Shade?
Reply
#74
Τα σκαναραμε και ο φιλτατος Παναγιωτης, χρησιμοποιωντας την εικονα ως φοντο, σχεδιασε τα περιγραμματα(πιθανα σχολια περι πνευματικης ιδιοκτησιας θα αγνοηθουν επιδεικτικα 8)). Εχοντας τα οφσετς απο τα πανελ(τα αναφερει στα σχεδια) και τις συνολικες διαστασεις(παιρνοντας δηλ.  αναλογιες), προεκυψαν ετοιμα τα κομματια προς ενωση.
Με δεδομενες τις διστασεις των φυλλων ξυλειας προσθεσε και τα puzzle. Εβγαλε επισης και τα bulkheads. Εμειναν μονο τα φυλλα του ντεκ τα οποια, λογω μετατροπης του σχεδιου απο μερους μου, αποφασισα να τα δουλεψω μονος. Και γι αυτο παιδευομαι.  ;D
Reply
#75
Λοιπόν.... να μοιραστώ, με τους ομοιοπαθούντες περισσότερο, όχι ακριβώς τη λύση αλλά περισσότερο το "σκέπασμα" προβλήματος.
Αποφάσισα να κατασκευάσω το νέο μου σκαφάκι (ώς γεφύρι της Άρτας, το Pax20) με πολυεστέρα. Δυστυχώς, ακόμα και μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα "ωρίμανσης" το υλικό παραμένει κολλώδες με αποτέλεσμα να γεμίζουν τα γυαλόχαρτα όταν το τρίβεις. Οι αιτίες του προβλήματος διάφορες, στις οποίες δεν επιθυμώ να επεκταθώ.
Οι προτεινόμενες λύσεις 2: τρίβεις με νερό ή τρίβεις με τάλκ. Ίδιο αποτέλεσμα και στα δύο, ελαφρώς καλύτερα με νερό. Έχεις επίσης και μια συρματόβουρτσα για να καθαρίζεις το γυαλόχαρτο απ΄τα κομμάτια πλαστικού... και για να το χαλάς πιο γρήγορα.
Δοκίμασα λοιπόν να "ξυρίσω" την επιφάνεια. Αρχικά με card scraper(δε γνωρίζω την Ελληνική ονομασία) το οποίο αποδείχτηκε επιτυχημένο μεν άλλα με πολύ κόπο δε γιατί συνεχώς έπρεπε να ακονίζω το εργαλείο.
Εν τέλει έφτιαξα 3 εργαλειάκια από κοπίδια τα οποία αποδείχτηκαν αποτελεσματικότατα, αρκεί να προσέχεις κατά τη χρήση και να ακονίσεις τις άκρες τους πρίν.
Αυτά.... προς εμπλουτισμό των γνώσεων.....  Smile
Παραθέτω φωτο


Attached Files
.jpg   IMG_20180122_205100.jpg (Size: 1.57 MB / Downloads: 11)
.jpg   CARD SCRAPER.jpg (Size: 8.22 KB / Downloads: 10)
Reply
#76
Thanassis χρησιμοποίησες πολυεστέρα , για λόγους κόστους ??
Η διαφορά πρέπει ναναι μεγάλη , αλλά αξιζει ολη την ταλαιπωρία ?
Reply
#77
Όπως είχα γράψει και παλιότερα οι λόγοι είναι κόστος, ταχύτητα και κυρίως διαθεσιμότητα. Προ 5ετιας είχα κατασκευάσει μια μπαγκαζιερα οροφής για το αυτοκίνητο με πολυεστέρα( κι αυτή stitch n glue, τροποποιημένο σχέδιο από ποταμίσιο βαρκακι) και θεώρησα επιτυχημένο το αποτέλεσμα.
Δυστυχώς τώρα προέκυψε αυτό το πρόβλημα το οποίο είναι πιθανό να οφείλετε σε ξεθυμασμενο υλικό. Με το.... ξύρισμα που εφάρμοσα μειώθηκε σημαντικα. Τα γυαλοχαρτα πάντως γεμίζουν πάλι.
Σκέφτομαι, αφού το τρίψω καλά,  να του περάσω ένα ή δύο χέρια ασταρι πολυουρεθάνης για να γεμίσουν τα ψιλά κι ότι μείνει μετά το τρίψιμο να το στοκαρω.
Τώρα το αν αξίζει έχει να κάνει με πολλά. Σίγουρα το κόστος είναι μια μεγάλη διαφορά. Εάν επίσης οι προσδοκίες σου είναι μετριασμενες ως προς το αποτέλεσμα γιατί όχι!
Reply
#78
Καλησπέρα.
Υποθέτω ότι όταν γράφεις πολυεστέρα εννοείς την.. πολυεστερική ρητίνη. Αν χρησιμοποίησες αυτό το υλικό, έχεις ψιλομπλέξει καθώς είναι και ιδιότροπο και υποδεέστερο σε σχέση με την εποξική ρητίνη.
Αντιθέτως με τον πολυεστέρα, η εποξική, με ελαφρώς υψηλότερη τιμή, έχει μακράν καλύτερη συμπεριφορά και κατά την διάρκεια της εργασίας, αλλά και μετά. Η διαφορά στην αντοχή του κάθε υλικού είναι, επίσης, πολύ σημαντική (η εποξική ρητίνη είναι ανώτερο υλικό!).
Τι μπορείς να κάνεις.
Α) να αγοράσεις επιταχυντή καταλύτη και να κάνεις ένα μίγμα πολυεστερικής ρητίνης στο οποίο θα έχεις μειώσει τον χρόνο πήξεως. Αν αραιώσεις το μίγμα αυτό (με ασετόν) θα «ποτίσει» τον… μυξώδες πολυεστέρα από κάτω και αυτός θα σκληρύνει. Το να αφαιρέσεις το semi-cured υαλούφασμα ΔΕΝ είναι φοβερό. Μου έχει συμβεί με ανθρακόνημα και κατάφερα να το αφαιρέσω εύκολα με μια κίνηση….
Πάντως αγόρασε μερικές φρέσκες λεπίδες για ξύστρες η ακόνισε (αν ξέρεις πως) την υπάρχουσα λεπίδα. Επίσης κάνε ένα πείραμα σε μια μικρή επιφάνεια πρώτα.
Όμως.
Αυτή είναι μια παρακινδυνευμένη λύση. Άσε που το αποτέλεσμα θα είναι ακόμα ποιο επιρρεπές στις ρωγμές από ότι είναι ΗΔΗ ο πολυεστέρας. Υπάρχει όμως και καλύτερη λύση:
Β) Θα αφαιρέσεις το στρώμα του υαλουφάσματος και θα καθαρίσεις το ξύλο από κάτω με ασετόν (μάσκα / γυαλιά / γάντια). Μετά θα επαναλάβεις με εποξική ρητίνη 2 συστατικών.
-Εύκολα προσβάσιμη τεχνογνωσία βρίσκεις στον Ανδρέου (www.aasndreou.gr).
-Πολύ καλή εποξική ρητίνη έχει και η Δήλος (west epoxy systems). Μάλιστα την βρίσκεις σε πολύ βολικές συσκευασίες με ενσωματωμένη τρόμπα για σωστή ανάμιξη!
Ελπίζω να βοήθησα.
Reply
#79
Κατ΄αρχήν σ΄ευχαριστώ για την απάντηση. Μιλάμε λοιπόν για πολυεστερική ρητίνη. Συμφωνώ και επαυξάνω στην αναφορά σου για τη σύγκριση των 2 ειδών ρητινών.
Στο θέμα μας όμως....
Να περιγράψω ελαφρώς καλύτερα την κατάσταση της επιφάνειας: το υλικό δεν είναι τζελ. Έχει παγώσει, είναι σκληρό αλλά είναι κολώδες όταν λ.χ. αφήνεις την παλάμη σου για 5 δεύτερα. Όταν ξεκινάς να δουλεύεις με το τριβείο ή με το χέρι, το γυαλόχαρτο γεμίζει με μικρές στάμπες από τη ρητίνη. Δεν υπάρχει θέμα με το πανί. Το πανί έχει εμποτιστεί καλά. Δεν τίθεται θέμα αφαίρεσης του ή έστω επέμβασης τόσο βαθειά. Το πρόβλημα έχει να κάνει με την πλήρη επιπέδωση της επιφάνειας η οποία μπορεί να γίνει (αύτό συμβαίνει άλλωστε στην πλειονότητα των πολυεστερικών) με στοκάρισμα. Όμως...... κυνηγάω και το γραμμάριο. Θα αντισταθώ λίγο ακόμα στον πειρασμό... κάτι μου λέει όμως ότι θα ενδώσω. Ενημερωτικά, μια ακόμα συμβουλή ήταν να περάσω ένα ακόμα χέρι πολυεστέρα, φρέσκο στον οποίο θα έχω ρίξει ταλκ. Ουσιάστικά να περαστεί ένα επιπλέον στρώμα λεπτού στόκου.

Σχετικά με την αναφορά σου στο Α):
Υποθέτω ότι αναφέρεσαι σε επιταχυντή χώρια και καταλύτη χωριστά τα οποία τα αναμιγνύεις (σε τι αναλογίες??). Από τις λίγες γνώσεις που έχω, η ρητίνη έχει ήδη επιταχυντή. Δε γνωρίζω άν στην περιοχή μου μπορώ να βρώ ξέχωρα επιταχυντή. Θα το ρωτήσω όμως.

Reply
#80
Καλησπέρα.
Ένα-ένα.
Καταρχήν το θέμα της ασφάλειας… Αν η πολυεστερική ρητίνη γίνεται… «νιανιά» τότε το πλέον βέβαιο είναι ότι η ρητίνη αυτή ΔΕΝ έχει αποκτήσει τα επιθυμητά χαρακτηριστικά, ασχέτως καλού η όχι εμποτισμού (και μιας και εδώ μιλάμε για σκάφος, δηλαδή θα βγεις στην θάλασσα, καλύτερα είναι να μη παίζουμε με την ασφάλειά μας).
Μετά είναι το θέμα του «κόπου» σου. Έχεις ρίξει κάμποση δουλειά με το Plywood. Δεν είναι κρίμα να μην πετύχεις το καλύτερο?
Τι προτείνω.
-Η αφαίρεσε το στρώμα του υαλοβάμβακα και ξανακάλυψε με ένα νέο (γίνεται. Με ασετόν είχα αφαιρέσει στρώμα carbon fiber, στο οποίο «κάτι πήγε στραβά» με την εποξική ρητίνη. Βγήκε ποιο εύκολα από ότι περίμενα και το πρόβλημα διορθώθηκε με ο νέο στρώμα εποξικής και υφάσματος… (δες εικόνα; http://www.prototype.gr/images/Dscn2040.jpg )
-Η κάλεσε η ακόμα καλύτερα κάνε μία επίσκεψη στον Ανδρέου στην Πειραιώς, να σου δώσει το σωστό μίγμα καταλύτη / επιταχυντή σε τέτοια μορφή που θα διεισδύσει στην νιανιασμένη ρητίνη. (www.aandreou.gr) . Το πρόβλημα αυτό παρουσιάζεται συχνά, υπάρχουν λύσεις…
Αυτά.

Reply


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)