Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
P&H Scorpio
#1
Το Scorpio είναι το μοναδικό πλαστικό σκάφος που κατασκευάζει πλέον η P&H. Όλα τα παλιά της μοντέλα (πλαστικά) κατασκευάζονται πλέον από την θυγατρική της την Venture kayaks. Το ίδιο πράγμα είναι βέβαια απλά αλλάζει το όνομα.
Αποτελεί τη φθηνή έκδοση του πολυεστερικού Cetus, παγκοσμίως γνωστό για τις ικανότητες του για expeditions και όχι μόνο.

Είχα κωπηλατήσει σε δύσκολες συνθήκες στην Σκωτία λίγους μήνες πριν το Scoprio ενώ τις τελευταίες ημέρες το κωπηλατώ καθημερινά μιας και έχω κάμποσα και εδώ πλέον.


Πλεονεκτήματα:

1. Τρεις στρώσεις πλαστικό (3 layer sandwich construction), πάρα πολύ ανθεκτικό σε κοπανήματα και κακή χρήση.
2. Πολύ εργονομικό κόκπιτ με εξαιρετικά braces.
3. Διαστάσεις. Με 56εκ πλάτος, 5.16μ μήκος και μπόλικο χώρο μπορεί να φιλοξενήσει πολλούς διαφορετικούς κωπηλάτες. Από 1.75 μέχρι 1.90, από 70 κιλά μέχρι 120 χωρίς πρόβλημα. Αν έχετε μικρότερες διαστάσεις τότε το LV είναι ιδανικό (Low volume).
4. Στον κυματισμό τα σπάει, κλασσικό Βρεταννικό σκάφος.
5. Πολύ σταθερό (primary & secondary stability)
6. Αρκετός αποθηκευτικός χώρος ακόμη και για expeditions.
7. 4 x hatces, το daily hatch έχει μπόλικο χώρο και βολεύει ιδιαίτερα ενώ το εμπρός hatch είναι σούπερ. Έβαλα ένα ψάρι 1+ κιλό σήμερα Smile
8. Φοβερός μοχλός για το skeg. Σχεδόν ανύπαρκτη δύναμη για τη ρύθμιση του (ισχύει μόνο στα μετά 2012 μοντέλα)
9. Ποιοτικά λαστιχάκια (bangees) πολλά και εκεί που πρέπει (κάτι που δεν ισχύει σε αρκετά καγιάκ).
10. Βάση για πυξίδα
11. Πολύ εύκολο για edging τόσο από αρχάριους όσο και από προχωρημένους. Παίρνει απίστευτη κλίση πριν τουμπάρει ενώ είναι πολύ εύκολο να το κρατήσετε σε γωνία ακόμη και σε αρκετό κυματισμό.
12. Escimo roll, no problem ακόμη και φορτωμένο.
13. Πολύ άνετο κάθισμα.
14. Τα braces δίνουν ρέστα, κατευθείαν από white water kayak ρυθμιζόμενα με επιπλέον foam στα πλάγια εκτός braces.
15. Foot pegs. Με πολύ μεγάλες επιφάνειες τέρμα ο πόνος στην πατούσα. Το μέγεθος τους είναι σχεδόν τριπλάσιο από αυτά της Smart track και διπλάσιο από της Werner. Πολύ σημαντικό σε πολύωρα ταξίδια.
18. Τα hatches δεν μπάζουν σταγόνα. Σήμερα ήμουν περίπου 3 ώρες πάνω/κάτω κάνοντας rescue και δεν έβαλε σταγόνα. Οι κολλήσεις που έχουν κάνει στα hatches είναι απλά τέλειες.


Μειονεκτήματα

1. Βάρος. Στα 28,5+ κιλά μου φάνηκε τάνκερ στο φόρτωμα.
2. Κάνει πολύ weather cocking σε σημείο που καταντά σπαστικό όταν έχει πάνω από 4 μποφόρ. Ακόμη και με το skeg όλο κάτω αν έχει επιφανειακό αέρα και όχι κυματισμό τότε ετοιμαστείτε για αρκετές διορθωτικές κουπιές και ατελείωτο edging.

Η ποιότητα κατασκευής είναι άριστη όπως όλα τα P&H αλλά με έντονο ανταγωνισμό από άλλα σκάφη φθηνότερα και καλύτερα κατά τη γνώμη μου όπως πχ το North Shore Atlantic RM καθώς και το Valley Etain, Nordkapp.

Αν έκανε λιγότερο weather cocking και τα braces ήταν πιο ψηλά θα είχε δύσκολα ανταγωνισμό. Αυτά τα 2 όμως και κυρίως το 1ο είναι σημαντικότατος παράγοντας για να μην το αγοράσετε.

Διαθέσιμο για demo όποιος έρθει στο Ηράκλειο  8)


Attached Files
.jpg   P1060026.JPG (Size: 61.68 KB / Downloads: 30)
.jpg   P1060039.JPG (Size: 156.52 KB / Downloads: 68)
.jpg   P1060041.JPG (Size: 137.26 KB / Downloads: 30)
.jpg   P1060016.JPG (Size: 69.22 KB / Downloads: 22)
.jpg   P1060017.JPG (Size: 71.75 KB / Downloads: 19)
.jpg   P1060034.JPG (Size: 143.39 KB / Downloads: 28)
.jpg   P1060023.JPG (Size: 78.55 KB / Downloads: 24)
.jpg   P1060028.JPG (Size: 77.74 KB / Downloads: 37)
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#2
Καί εμένα ήταν το πρώτο μου σκάφος.
Το έβλεπα για κάνα δυό χρόνια στον Σταύρο και μ' άρεσε πολύ.
Απ΄τα ωραιότερα σκάφη που κυκλοφορούν.
Τελικά το αγόρασα μα δε μου φτούρησε.
Σύντομα το αντάλλαξα με το ρέβαλ.
Μου άρεσε η αντοχή, η σταθερότητα, μου άρεσε η ευκινησία, δεν μου άρεσε η ταχύτητα και το τράκινκ και
ήθελα και χαμηλώτερο πίσω ντέκ.
Μου λείπει βεβαίως τώρα που βγάζω κάποιους αρχάριους γιατί άντε να σου κάτσει κάνας ατσούμπαλος πάνω
στο ρίμ του τάχε. Το σκόρπιο δεν παίρνει χαμπάρι από τέτοια.
Πρέπει να δείς το φίλο μου τον Άκη που το έχει τώρα να το πάει με παντιλίκια,
Η σουίντ φόρμ σχεδίασή του με το φαρδύτερο σημείο πίσω από το κόκπιτ έχει βεβαίως τα πλεονεκτήματά της στα πρίμα
αλλά στα όρτσα, σε συνδυασμό με τον όγκο στην πλώρη προβληματίζει, τουλάχιστον εμένα.
Το εντελώς επίπεδο χάλ κάτω απ' το κόκπιτ βοηθάει στη σταθερότητα αλλά παράλληλα αυξάνει και τις
τριβές του σκάφους κάνοντάς το βαρύ στο κουπί.
Προσοχή στη μεταφορά στον ήλιο γιατί έχει την τάση να κρεμάει, προσοχή επίσης να ακουμπάει σε όσο το δυνατόν φαρδύτερα μαξιλάρια
η καλύτερα τζέι χούκς η βί πλέιτς και όχι πολύ σφίξιμο.
Αυτά, είναι πάντως ένα σκάφος που πάντα μου δίνει χαρά να το καβαλάω, ιδανικό για κόσταλ τούρινκ.
Χαίρομαι που μαθαίνω ότι υπάρχουν αρκετά στην Κρήτη, φαντάζομαι 4 -5 σκόρπιο στο νερό και έξω στις παραλίες
του νησιού.

Πραγματικά ωραίο θέαμα!
Reply
#3
Το κόκπιτ και τα braces ειναι όλα τα λεφτά, ίσως και το πιο καλοσχεδιασμένο κόκπιτ που έχω δει. Επίσης το triple layer είναι must στα πολυαιθυλενια από πλευράς αντοχής Wink
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#4

Πριν,  λοιπόν,  το αποχωριστεί ο aegeanpaddlers είχα την ευκαιρία να το χαρώ και του λόγου μου σε μία παρατεταμένη βόλτα.
Δεν μπορώ καν να διανοηθώ πιο φιλόξενο και καθησυχαστικό σκάφος για τον αρχάριο  -  πολυθρόνα για ανέμελο χάζεμα Κυριακάτικης εφημερίδας !
Ριψοκίνδυνες τεχνικές που έχεις διαβάσει και δεν έχεις τολμήσει ακόμα στο γιαλό σου τις βγάζει  αέρας,  χωρίς ούτε να τις σκεφτείς. 
Μοιάζει να σε προτρέπει να βγεις στα δύσκολα,  να σου λέει  «μη φοβάσαι,  εγώ είμ’  εδώ,  να σε φροντίζω…» !
Είναι όμως αληθινά βαρύ κι ασήκωτο,  όσο ο Γιώργος πέζευε το γουίντ σόλο με περίμενε βαριεστημένα,  όταν όμως ανταλλάζαμε σκάφη τον παρακολουθούσα με σχετική άνεση.
Καταλυτική είναι και η παρέμβαση του σκεγκ,  με κατεβασμένο γίνεται τρένο και με ανεβασμένο γίνεται…  ποταμίσιο,  νομίζεις πως καβαλάς  2/μετρο.
Τι τα θέλετε,  αν κατάγεσαι από Τζάκι θα έχεις καλό γονίδιο – έστω και  απόκληρος φτωχός συγγενής…  (βλέπε σέτους).
Reply
#5
Στο θέμα της ταχύτητας θα πρέπει να το συγκρίνεται με αντίστοιχα πλαστικά και όχι στενότερα πολυεστερικά όπως το Reval γιατί αναπόφευκτα είναι πιο αργό.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#6
Προσέξτε το φινάλε του Στέλιου και σκεφτείτε  αν άλλο Θαλασσινό καγιακ στρίβει έτσι με έντζινκ.
Reply
#7
Στέλιο με τις βιντεάρες σου μας άνοιξες την όρεξη!!! To Scorpio φαίνεται άψογο, και σου πάει και το χρώμα! Wink
Πάντα ψηλά μένει η κορφή άν 'ειν και χιονισμένη,
Τόν βράχο δέρνει η θάλασσα μα πάντα βράχος μένει..
Reply
#8
(03-06-2013, 06:16 AM)vitamin sea link Wrote: Στέλιο με τις βιντεάρες σου μας άνοιξες την όρεξη!!! To Scorpio φαίνεται άψογο, και σου πάει και το χρώμα! Wink
Να δούμε τώρα πού θα βρεθεί χρωματάκι να το ταιριάξουμε σε σένα τούτη την άνοιξη...
Reply
#9
Του vitamin sea του έχω έτοιμο αυτό που του κάνει  ;D....σήμερα το δοκίμασα πρώτη φορά και σύντομα θα το ερωτευτεί μόλις μπει μέσα.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#10
Έχω ενημερώσει την αρχική αξιολόγηση προσθέτοντας κάποια επιπλέον αρνητικά έπειτα από χρήση αρκετών μηνών από εμένα και πελάτες για να αντικατοπτρίζει καλύτερα την πραγματικότητα.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)