Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Οι τεχνικές πλοήγησης και στήριξης στα σιτ ιν.
#31
Sad Sad Sad Sad :-X
Μήτσος.
Reply
#32
(08-03-2012, 08:40 PM)dimkatso link Wrote: Sad Sad Sad Sad :-X
Πες τα ρε  dimkatso,  να μη μου τα χρωστάς…
Σε βεβαιώνω,  φίλε,  ο πιο εξοργισμένος απ’  όλους τους αναγνώστες,  με αυτό το ακατάσχετο παραλήρημα που έχει πλακώσει στο φόρουμ,  είμαι εγώ !
Reply
#33
Η ιδέα του ισοδύναμου παραλληλόγραμμου,  που δείχνει το μέσο πλάτος στο ίσαλο επίπεδο και καθορίζει την ευστάθεια στα καγιάκ δεν θα είχε πολλή αξία,  αν δεν λειτουργούσε το ίδιο καλά  -και καλλίτερα-  με το σκάφος να ισορροπεί υπό κλίση.
Υπενθυμίζουμε ότι τα θαλασσινά καγιάκ ισορροπούν υπό κλίση,  στιγμιαία ή παρατεταμένα,  σε δύο καταστάσεις.  Μία που ο αναβάτης τα γωνιάζει επίτηδες (edging)  στα πλαίσια των χειρισμών πλοήγησης,  και μία που τα ίδια κρατιούνται μεν σχεδόν οριζοντιωμένα  αλλά κεκλιμένος έχει γίνει τότε ο γιαλός,  δηλαδή πλέουν την πλαγιά ενός πλευρικού κύματος.
Το ατρακτοειδές σχήμα του ίσαλου περιγράμματος επάγει  -λοιπόν-  μία ενδιαφέρουσα συμπεριφορά. 
Καθώς το σκάφος παίρνει κλίση τα ακραία μέρη σταδιακά ξενερίζουν και το μήκος κονταίνει.  Όταν όμως το ίσαλο μήκος μικραίνει,  το σκάφος κάθεται βαθύτερα στο νερό και αναγκαστικά αυξάνει το πλάτος,  το αδράχτι γίνεται κοντόφαρδο.  Όσο μάλιστα το αχνάρι στρογγυλεύει, αυτό που μεγεθύνεται γοργά είναι το μέσο πλάτος και,  συνεπακόλουθα,  αυξάνει θεαματικά η ευστάθεια.  Η αίσθηση ανασφάλειας υποχωρεί και η σταθερότητα  «σφίγγει».
Αυτή είναι η περίφημη δευτερεύουσα ή τελική σταθερότητα (final stability),  που προϊούσας της κλίσης αυξάνει,  για όσο το μέσο πλάτος εξακολουθεί να μεγεθύνεται.  Όταν το μέσο πλάτος αρχίσει κάποτε να ξαναστενεύει,  κάθε έννοια ευστάθειας καταρρέει απότομα και το σκάφος αναποδογυρίζει μονομιάς.
Αρχική και τελική σταθερότητα είναι  -ατυχώς-  ανταγωνιστικές ιδιότητες και στους πρωτόπειρους δημιουργούν ένα δίλημμα επιλογής. 
Είναι όμως ψευτοδίλημμα και σκορπίζει αμέσως με μία μόνο κουβέντα:
"Η μικρή αρχική σταθερότητα φταίει για το φόβο ότι θα ανατραπείς,  το γεγονός όμως ότι τελικά δεν ανατρέπεσαι το οφείλεις στη μεγάλη τελική ευστάθεια".
Κάντε γούστο τώρα,  ότι σχετικά με την ευστάθεια υπάρχει και άλλο  -πραγματικό αυτή τη φορά-  δίλημμα επιλογής,  κρύβεται όμως καλά…
Reply
#34
Θα ακουμπήσουμε,  με τακτ,  απόψε το κερασάκι στην τούρτα και θα φύγουμε για κουπί…
Είναι η πρώτη φορά μάλιστα που θα πέσουν και λίγοι αριθμοί,  για να μην αφεθεί ούτε το παραμικρότερο ίχνος αμφιβολίας.
Η μαθηματική επεξεργασία αποδείχνει  -λοιπόν-  ότι η ευστάθεια στα καγιάκ αυξομειώνεται  -σε όλες τις καταστάσεις-  σύμφωνα με την τρίτη δύναμη,  τον κύβο,  του περίφημου μέσου πλάτους στο ίσαλο επίπεδο. 
Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει τρίτη δύναμη;  Αν το μέσο πλάτος διπλασιαστεί,  η ευστάθεια που θα νιώθει ο αναβάτης οκταπλασιάζεται! 
Η Θεά Φύση δείχνεται απλόχερα γενναιόδωρη απέναντι στους καγιάκερς…
Ε,  καλά,  ρε Ορμάνογλου,  θα μου πει κανένας σας,  εντάξει,  οι καγιάκερς είμαστε ολιγαρκείς χαρακτήρες,  δεν χρειαζόμαστε,  δα,  να οκταπλασιάσουμε την ευστάθεια για να νιώσουμε ευχάριστα…
Τι θα πείραζε όμως  -επιτέλους-  αν τσοντάραμε από μισή σπιθαμή πολυαιθυλένιο ο καθένας στις μπάντες των σκαφών μας,  να λυτρωθούμε από αυτή την παράλογη φροντίδα της ισορροπίας  -που έχει πονοκεφαλιάσει τον dimkatso-  και να προστατεύουμε τη σπονδυλική μας στήλη  -που έχει προβληματίσει  τον Dan ;;;
Πειράζει και παραπειράζει,  γιατί η θάλασσα δεν είναι πάντα παιδική χαρά,  για να περιφέρεται ο καγιάκερ ταΐζοντας ανέμελος τα περιστέρια και τις πάπιες,  μεταμορφώνεται απροειδοποίητα σε κακόφημη συνοικία,  όπου οι συμμορίες των κυμάτων παραμονεύουν να του πάρουν το πορτοφόλι!
Και σαν προαιώνιοι ταξιδευτές,  που έχουν γυρίσει τον κόσμο πολλές φορές,  κατέχουν άριστα τις ανατολικές πολεμικές τέχνες και ξέρουν να κατατροπώνουν με γυμνά χέρια,  αξιοποιώντας αριστοτεχνικά την ίδια τη δύναμη του αντιπάλου τους…
Και το πλάτος,  γίνεται  -ακριβώς-  ο μοχλός που χρησιμοποιεί το κύμα για να μας ανατρέπει... !
Δείτε με αριθμούς πως λειτουργεί η τρίτη δύναμη,  από την οπτική του κύματος.
Ένα στενό περιηγητικό θαλάσσιο καγιάκ με πλάτος 21΄΄  μπορεί κάλλιστα να καταγράφει μέσο πλάτος στο ίσαλο επίπεδο 15΄΄ ή και λιγότερο.  Αν προστεθεί  1΄΄,  η συνολική ενέργεια που αποθέτει ένα δεδομένο κύμα στη γάστρα αυξάνεται ήδη σχεδόν κατά 25%,  αν προστεθούν 2΄΄ κατά 45%  και αν προστεθούν 3΄΄  κατά 75%.  Στην τέταρτη μόλις ίντσα περνάει κιόλας τον διπλασιασμό !
Πόσο μακριά μπορεί να ταξιδέψει άραγε αυτή η βαλίτσα ;;;
Με στενό,  «ασταθές»,  σκαρί,  ο καγιάκερ καλείται να παλεύει έναν αντίπαλο στην κατηγορία του,  στα κιλά του,  και με καλή τεχνική να διατηρεί βάσιμες προοπτικές επιτυχίας,  ακόμα και στα ανεβασμένα μποφόρια.  Στα φαρδύτερα σκάφη θα χρειαζόταν εκεί η ραχοκοκαλιά ενός Άτλαντα,  του κοινού θνητού το αφρισμένο κύμα θα τη θερίσει,  σαν την καλαμιά το δρεπάνι.
Τα απαιτητικά θαλασσινά καγιάκ σχεδιάζονται να έχουν πάντα φτωχή αρχική ευστάθεια και πλουσιοπάροχη δευτερεύουσα,  αλλά στα κορυφαία των κορυφαίων,  στα απολύτως καθαρόαιμα,  περικόπτεται δραστικά και αυτή ακόμα η τελική σταθερότητα !!!
Ευχαριστώ για την Ιώβεια υπομονή και εύχομαι καλό καλοκαίρι σε όλους μας.
Reply
#35
φίλε γιώργο, είσαι κατατοπιστικότατος και ποιητικότατος!

πρώτη φορά κατάλαβα τι σημαίνει αχική και τελική σταθερότητα αλλά και η σχέση της με την δυνατότητα αντιμετώπισης των κυμάτων...

Thanks, συνέχισε και σε άλλα θέματα!  Wink
Reply
#36
Γιώργο εξαιρετικός.

Ευχαριστούμε για τον χρόνο σου και τα πολύ όμορφα άρθρα σου. Smile
[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply
#37
Με το απολαυστικό πόνημά  σου Γιώργο μας χάρισες τροφή για σκέψη ... 
Reply
#38
Φίλε Γιώργο, άσε τα "καλό καλοκαίρι" και συνέχισε σε παρακαλώ να γράφεις!!!! Περιμένω αγωνιοδώς να αναπτύξεις το επόμενο θέμα σου!!!
Πάντα ψηλά μένει η κορφή άν 'ειν και χιονισμένη,
Τόν βράχο δέρνει η θάλασσα μα πάντα βράχος μένει..
Reply
#39
(08-07-2012, 05:36 AM)dan link Wrote: Με το απολαυστικό πόνημά  σου Γιώργο μας χάρισες τροφή για σκέψη ... 
Μου δίνεις την ευκαιρία φίλε Dan να συμπληρώσω,  ότι το πιο συναρπαστικό που βρίσκω στο καγιάκ είναι που σηκώνει θεωρία και η πιο απολαυστική  -κατά τη γνώμη μου-  στιγμή στη θάλασσα είναι να απαντάς στις προκλήσεις,  εφοδιασμένος με Γνώση.
Reply
#40
Ε ναι λοιπόν. Είναι ο Ορμάνογλου και είναι μοναδικός!!!!
Reply


Bookmarks

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)