Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ποιό κουπί για μένα?
#1
Στό υγρό στοιχείο 3 πράγματα αποτελούν αυτό που ονομάζουμε καγιάκ, το σκάφος, ο κοπηλάτης και το κουπί. Η επιλογή του κουπιού για πολλούς είναι πιο σημαντική από την επιλογή του σκάφους μιας και ο κοπηλάτης γίνεται ένα με αυτό. Θεωρώ λοιπόν ότι εδώ "σηκώνει" πολύ συζήτηση και σας προσκαλώ να μας δώσετε λίγη από την γνώση σας και εμπειρία......
Πάντα ψηλά μένει η κορφή άν 'ειν και χιονισμένη,
Τόν βράχο δέρνει η θάλασσα μα πάντα βράχος μένει..
Reply
#2
http://www.wernerpaddles.com/fit_guide/
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#3
Το παραπάνω site ζητάει κωδικό  ???
Reply
#4
Πολύ ενδιαφέρον θέμα ανοίγεις φίλε vitamin sea,  όρεξη να’ χουμε να γράφουμε. 
Προσωπικά έχω καταλήξει σε κάποιες αρχές,  που τις αναφέρω χωρίς αιτιολόγηση και αν θέλετε τις αναλύουμε αργότερα.
1. Το μήκος πρέπει να είναι το ελάχιστο απαραίτητο για τον συγκεκριμένο συνδυασμό σκάφους και κωπηλάτη,  ενώ το παραπανίσιο δημιουργεί αξεπέραστα προβλήματα.
2. Το εμβαδόν της λεπίδας πρέπει να είναι αρκετό για να αντισταθμίζει την συνολική ανάσχεση  (οπισθέλκουσα)  που δέχεται το συγκεκριμένο σκάφος  στους δεδομένους αέρηδες ή ρεύματα και την επιθυμητή ταχύτητα ταξιδιού.  Ανατροπή αυτής της ισορροπίας κοστίζει αναπόφευκτα σε σπατάλη ενέργειας και πτώση της απόδοσης.
3. Οι λεπτομέρειες του σχεδιασμού της λεπίδας υπηρετούν εν μέρει την επίδοση,  εν μέρει την άνεση και εν μέρει την τεχνική και καθένας πρέπει να έχει προαποφασίσει σε ποιόν τομέα επιθυμεί να δώσει έμφαση.
4. Το χαμηλό βάρος  δεν είναι πανάκια και διευκολύνει μάλλον την ταχύτητα απόκρισης στις ανάγκες στήριξης παρά την άνεση στην καθαυτού κωπηλάτηση.   
5. Λίγη ελαστικότητα μπορεί να ζημιώνει την επίδοση και την ακρίβεια των χειρισμών αλλά είναι λυτρωτική για το μυοσκελετικό σύστημα.
Reply
#5
(05-18-2012, 05:56 AM)dan link Wrote: Το παραπάνω site ζητάει κωδικό  ???

Το σωστό link είναι το http://www.wernerpaddles.com/fit_guide/
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#6

μερικά ακόμα:

Η χρήση του κουπιού/σκάφους καθορίζει επίσης το ποιό έιναι καλύτερο.
π.χ.
- Το κουπί μπορεί να "κόβεται" στα δύο ή στα τέσσερα για ευκολία μεταφοράς.
- Ο "ανατομικός"'αξονας με κλίσεις, προσφέρει πιό σωστή θέση για τον καρπό σε δυνατές κουπιές περιορισμένου χρόνου ( sprint), αλλά περιορίζει την κίνηση των χεριών κατα μήκος του άξονα. Σε πολύωρη ταξιδιωτική κωπηλασία, τα χέρια αλλάζουν συχνά θέσεις, ξεκουράζοντας μυικές ομάδες και ο ανατομικός άξονας δέν βοηθάει.
- Η χαμηλή γωνία κωπηλασίας χρειάζεται μακρύτερο κουπί με στενόμακρη παλάμη.
- Το βάρος πάιζει ρόλο όταν κωπηλατείς για 4-5 ώρες συνέχεια.
- Ισχύει ότι και στα εξαρτήματα του ποδηλάτου, ανθεκτικό-ελαφρύ-φθηνό, πάνε μόνο ανα δύο ποτέ ανά τρία.
- Σε ταξίδι προτιμώ για backup το βαρύ ξύλινο αθάνατο κουπί μου.

Reply
#7
Ο μεγάλος πονοκέφαλος στο σχεδιασμό της λεπίδας,  που οδηγεί σε αυτή την ποικιλία από ιδιόμορφα και παράξενα περιγράμματα,  είναι να ισοσκελιστούν οι δυνάμεις στα δύο ημιμόρια,  όπως τα χωρίζει η νοητή προέκταση του ιστού. 
Αν οι δυνάμεις είναι άνισες η λεπίδα πλαγιάζει,  χάνει τον μετωπικό προσανατολισμό της και πλανάρει έξω από την επιθυμητή τροχιά.  Ο κωπηλάτης πασχίζει να δαμάσει το φαινόμενο σφίγγοντας τη λαβή.
Δυστυχώς ο μπελάς δεν τελειώνει εδώ.  Υδροδυναμικά παιχνιδίσματα επιφέρουν διαδοχική εναλλαγή της υπεροχής,  μόλις η αδύνατη πλευρά υποχωρήσει λίγο,  αυτόματα γίνεται η δυνατή και αντιστρέφει τη ροπή.  Το αποτέλεσμα είναι μια στροφική ταλάντωση και η αίσθηση φτερουγίσματος της λεπίδας στο νερό,  που και η καλλίτερη τεχνική δυσκολεύεται  να εξαλείψει.
Η σωστά σχεδιασμένη κουτάλα φουσκώνει στα γεμάτα και κινείται ομαλά και αβίαστα σε όλο το μήκος της διαδρομής της.
Να ένας λόγος που κάνει προτιμότερο να πληρώνουμε μελετημένο σχέδιο παρά χαμηλό βάρος.
Reply
#8
Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρων ... ???
Reply
#9
Δεν εχω ιδιαιτερες γνωσεις για κουπια αλλα θα πω τα εξης. Στην επιλογη σωστου κουπιου παιζουν ρολο οι παρακατω παραγοντες
1. πλατος σκαφους
2.υψος κωπηλατη
3.μεγεθος παλαμης
4.Κωπηλασια σε χαμηλή ή υψηλή γωνία ή μηπως μια ενδιαμεση γωνια
5.Σκοπος χρησης του κουπιου(ποταμι,θαλασσα,SUP,Sit in,Sit on etc)

Καλο θα ηταν να ειχαμε την δυνατοτητα να δοκιμαζαμε ολα τα κουπια που εχουμε βαλει κατα νου να αγορασουμε. Συνιστω παντως σε πιθανους αγοραστες να μην αγοραζουν πολυ ακριβο κουπι αν δεν καταληξουν ακριβως τι ειδους κουπιου θελουν ή τους αρμοζει. Και το λεω αυτο απο δικη μου εμπειρια, που ενω σχεδον ολοι οι κωπηλατες σιτ ιν προτιμουν κουπια χαμηλης γωνιας για μεγαλες αποστασεις, εγω προτιμω τα υψηλης γωνιας γιατι θελω να εχω καλυτερο catch σε ολες τις περιπτωσεις. Κουφο μεν αλλα ειναι δικη μου επιλογη. Επισης για να μην πλατιαζω καλο θα ειναι οπου πηγαινετε να εχετε μαζι και ενα εφφεδρικο γιατι τις προαλλες μου εσπασε το κουπι μου απο μια αβαρια σε ενα βραχο. Για να γραφω τωρα προφανως βρηκα τροπο να γυρισω σπιτι ασφαλης Smile SmileΜιληστε με ανθρωπους που ξερουν, διαβαστε για κουπια παντου,δανειστειτε κουπι αν μπορειτε απο καπου και βρειτε τι σας ταιριαζει. Οσον αφορα τα exotic material paddles κάρμπον κλπ ναι οντως ειναι φοβερα αλλα μπορειτε και πιο οικονομικα να αγορασετε καποιο και μελλοντικα οταν θα ξερετε τι θελετε αγοραζετε το κουπι των ονειρων σας. Κλεινοντας λεω οτι ναι, αξιζει να τα σκασετε για ενα καλο κουπι μιας και η πολυωρη χρηση ενος ελαφρυτερου και καλυτερου κουπιου θα ειναι ακρως ανταποδοτικη στην ελαχιστοποιηση της κοπωσης των χεριων σας.. Smile
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#10
Φίλε  Random με έκανες να συλλογιστώ,  ότι το δίλλημα για ψηλή ή χαμηλή γωνία είναι τόσο πλασματικό όσο εκείνο για μελαχρινή ή ξανθιά.
Και στις δύο περιπτώσεις αρκεί μία χειρονομία για να το σκορπίσει…!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)