05-03-2012, 02:46 PM
Ένα από τα πιο ουσιαστικά δεδομένα του σχεδιασμού είναι το βύθισμα σε σχέση με το εκτόπισμα.
Για να κάθεται δηλαδή και να ζυγιάζεται σωστά στο νερό πρέπει να φορτώνεται στα προβλεπόμενα κιλά, ώστε η ίσαλη γραμμή να έρχεται στο προσχεδιασμένο ύψος.
Αν φορτώνετε το διπλό με ένα αντί για δύο άτομα -στο μισό βάρος- μπορεί μην πλέει όπως έχει μελετηθεί, να εκτρέπεται στους αέρηδες, να μην κρατάει την ευθεία του, ακόμα και να τραμπαλίζει μπρος – πίσω και δεξιά – αριστερά.
Αν από την άλλη το φορτώνεις με εφόδια ή σαβούρα για να πετύχεις το προβλεπόμενο βύθισμα, τότε η ανάσχεση για τον έναν και μοναδικό κωπηλάτη μπορεί να γίνεται δυσβάσταχτα μεγάλη.
Στη σχέση εκτόπισμα – βύθισμα αντανακλά άμεσα η σχέση μήκος Χ πλάτος δηλαδή το εμβαδόν στο ίσαλο επίπεδο. Γι’ αυτό τα εκ προθέσεως πλατιά σιτ ον σπάνια περνάνε τα 14 πόδια σε μήκος και τα ηθελημένα στενά σιτ ιν σπάνια υπολείπονται των 16,5.
Για να κάθεται δηλαδή και να ζυγιάζεται σωστά στο νερό πρέπει να φορτώνεται στα προβλεπόμενα κιλά, ώστε η ίσαλη γραμμή να έρχεται στο προσχεδιασμένο ύψος.
Αν φορτώνετε το διπλό με ένα αντί για δύο άτομα -στο μισό βάρος- μπορεί μην πλέει όπως έχει μελετηθεί, να εκτρέπεται στους αέρηδες, να μην κρατάει την ευθεία του, ακόμα και να τραμπαλίζει μπρος – πίσω και δεξιά – αριστερά.
Αν από την άλλη το φορτώνεις με εφόδια ή σαβούρα για να πετύχεις το προβλεπόμενο βύθισμα, τότε η ανάσχεση για τον έναν και μοναδικό κωπηλάτη μπορεί να γίνεται δυσβάσταχτα μεγάλη.
Στη σχέση εκτόπισμα – βύθισμα αντανακλά άμεσα η σχέση μήκος Χ πλάτος δηλαδή το εμβαδόν στο ίσαλο επίπεδο. Γι’ αυτό τα εκ προθέσεως πλατιά σιτ ον σπάνια περνάνε τα 14 πόδια σε μήκος και τα ηθελημένα στενά σιτ ιν σπάνια υπολείπονται των 16,5.