The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.17 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1118 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.17 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1118 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.17 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1118 build_postbit




Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Κατασκευή καγιάκ siskiwit
#1
κατάφερα να βάλω φωτογραφίες στο φόρουμ.
Είναι όλο ιδιοκατασκευή, δεν ήθελα να αγοράσω κάποιο έτοιμο κιτ.
Ξεκίνησα με ένα μαδέρι από αυστριακό έλατο, το έσχισα σε λωρίδες και τις κόλλησα με ξυλόκολλα. Εννοείται ότι πρώτα έφτιαξα ένα καλούπι. Μετά το βερνίκωσα πολλές φορές από έξω. Εσωτερικά όμως έκανα επένδυση από γυαλί και πολυεστέρα.
Έφτιαξα ακόμα και το κουπί.
Τα υλικά του είναι ίσως λιγότερα από 200€ αλλά η δουλεία που χρειάστηκε ήταν εξαιρετικά πολύ. Άξιζε τον κόπο. Είναι πολύ όμορφο, δεν νομίζω να δω όμοιο του.



Attached Files Thumbnail(s)
       
Reply
#2
Υποθέτω ότι έφτιαξες τη "ραχοκοκαλιά" κι εκεί έστησες τα πηχάκια. Τα πηχάκια μεταξύ τους πως τα κόλλησες με την κόλα. Έκανες το προφίλ τους καμπυλωτό για να θηλυκώνουν το ένα στο άλλο ή κάπως αλλιώς?
Εκτιμώ ότι και η εξωτερική επιφάνεια θα έπρεπε να περαστεί με γυαλί/πολυεστέρα για αντοχή σε χτυπήματα.
Όπως και να ΄χει ένα stripper είναι πάντα χάρμα οφλαθμών Big Grin
Reply
#3
Σωστά, πρώτα έγινε η ραχοκοκαλιά. Έσφιγγα τα πηχάκια με σφιγκτήρες μαραγκού μέχρι τρία ή τέσσερα. Για περισσότερα έπρεπε να χρησιμοποιήσω σύρμα.  Κάποιες φορές τα κάρφωνα με ψιλά καρφάκια πάνω στη ραχοκοκαλιά. Αφού στέγνωνε η κόλα, έβγαζα τα καρφάκια ή τα σύρματα. Μεγάλη ταλαιπωρία και πολύς χρόνος.
Τα πηχάκια ήταν ευθύγραμμα όχι καμπυλωτά. Η πίεση από τους σφιγκτήρες τα καμπύλωνε στη θέση τους.
Φυσικά και θα γινόταν πιο δυνατό αν έβαζα και από έξω γυαλί. Θα έχανα όμως την αίσθηση του ξύλου και θα γινόταν πιο βαρύ. Η κύρια αντοχή στα κτυπήματα οφείλεται στην εσωτερική επιφάνεια του γυαλιού.


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
#4
(12-15-2013, 11:10 AM)nikosleta link Wrote: Τα πηχάκια ήταν ευθύγραμμα όχι καμπυλωτά. Η πίεση από τους σφιγκτήρες τα καμπύλωνε στη θέση τους.
Φυσικά και θα γινόταν πιο δυνατό αν έβαζα και από έξω γυαλί. Θα έχανα όμως την αίσθηση του ξύλου και θα γινόταν πιο βαρύ. Η κύρια αντοχή στα κτυπήματα οφείλεται στην εσωτερική επιφάνεια του γυαλιού.

Η ερώτηση για τα πηχάκια αφορούσε το προφίλ τους. Πρίν ξεκινήσεις την τοποθέτηση και το κόλλημα τα είχες περάσει από φρέζα  για να φτιάξεις προφίλ θηλυκό/αρσενικό ή τα κόλλησες μεταξύ τους και μετά γέμισες τα κενά?
Πράγματι η αντοχή σε δυνατά χτυπήματα αποσβένεται κυρίως από την εσωτερική ενισχυτική στρώση. Η εξωτερική όμως προσφέρει αντοχή σε γρατσουνιές οι οποίες με τον καιρό φθείρουν το ξύλο, εάν βέβαια δεν το συντηρήσεις.
Πόσα κιλά στου βγήκε?
Reply
#5
Ευχαριστούμε αγαπητέ Στέλιο για τη μετακίνηση της συζήτησης σε καινούργια θέση.
Να επαναλάβω λοιπόν ότι κατασκεύασα πέρσι ένα ξύλινο καγιάκ. Μοντέλο siskiwit.

Μερικές φωτογραφίες έχω εδώ:
http://pionel.com/kayak/kayak.htm

Απαντώ στην ερώτηση σου Θανάση, ότι απλός κόλλησα μεταξύ τους τα πηχάκια. Πράγματι έμειναν πολλά κενά και σχισμές ανάμεσα από τα πηχάκια. Αυτά τα γέμισα με στόκο που έφτιαξα από τα πριονίδια ανακατεμένα με ξυλόκολλα. Χρειάστηκε κάμποση δουλειά για να γεμίζουν τα κενά. Επιπλέον το γέμισμα έγινε από μέσα και από έξω. Συν ότι μετά χρειάστηκε μπόλικο τρίψιμο με τη γυαλοχαρτιέρα.

Το βάρος του καγιάκ είναι 21 κιλά χωρίς το κουπί.

Είναι γεγονός ότι χρειάζεται συντήρηση. Νομίζω μια φορά το χρόνο ένα χέρι τρίψιμο και ένα βερνίκωμα. Δεν το έχω κάνει ακόμα.
Έχω κάνει όμως επισκευές γιατί έκανα και λάθος επιλογές. Έφτιαξα τη καρίνα από λωρίδες κόντρα πλακέ κολλημένες μεταξύ τους. Λάθος γιατί γρήγορα γδάρθηκαν και άρχισαν να ξεκολλούν. Αναγκάστηκα να επαλείψω τη καρίνα με λεπτό γυαλί (αράχνη) και πολυεστέρα.
Πάντως αν χρειαστεί γίνεται οποτεδήποτε η εξωτερική επικάλυψη με γυαλί και πολυεστέρα. Το αντίστροφο δεν είναι εφικτό.

Το κολύμπησα αρκετά φέτος το καλοκαίρι. Δεν είμαι έμπειρος καγιάκερ, έκανα όμως αρκετά μίλια στη Χαλκιδική και στη Νάξο πάντα κατά μήκος της ακτογραμμής. Στη νοτιοανατολική Νάξο έβλεπα τα κουφονήσια δίπλα μου αλλά δεν θα τολμούσα να περάσω απέναντι, παρόλο που ο περίπλους της περιοχής ήταν δέκα φορές μεγαλύτερος σε απόσταση. Επιπλέον δεν έχω καταφέρει ακόμα να το κυλήσω, οπότε αν για κάποιο λόγο τουμπάρω, θα πρέπει να το εγκαταλείψω.
Ελπίζω να τα πάω καλύτερα στην επόμενη σαιζόν.

Σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και τη κουβέντα που κάνουμε
Νίκος
Reply
#6
Μου κάνει εντύπωση το πόσο "χυτό" είναι το σχήμα του . Σαν να βγήκε απο καλούπι.
Πόσο χρόνο σου πήρε η όλη κατασκευή ;
Reply
#7
Αγαπητέ Νίκο οφείλω να εξηγήσω την "ανάκριση" που σου έκανα. Το 2009 αποφάσισα να κατασκευάσω ένα καγιάκ. Αγόρασα τα σχετικά βιβλία από το Amazon και άρχισα την ανάγνωση. Έως τότε οι free πηγές στο ίντερνετ δεν ήταν διαδεδομένες. Όπως και νά ΄χει, και με την προοπτική της πιθανής αποτυχίας, δεν αγοράζω σχέδια αλλά αποφασίζω να κατασκευάσω ένα Guilmot, ελεύθερο σχέδιο με μέθοδο κατασκευής την strip build(με πηχάκια). Τα "βάζω κάτω", υπολογίζω χώρο, χρόνο, εργαλεία, κόστος και καταλήγω στη χρήση της απλούστερης και ταχύτερης μεθόδου κατασκευής "stitch and glue"(φύλλα κόντρα πλακε κολημένα) πάλι ελεύθερο σχέδιο. Ακόμα και μ΄αυτό τον τρόπο το καγιάκ το τελείωσα το 2011.
Φέτος το καλοκαίρι, αφού τελείωσα με τη μετατροπή του εμπρόσθιου ντέκ στο υπάρχον σκάφος, αποφάσισα να κατασκευάσω ένα δεύτερο καγιάκ. Αγόρασα σχέδια (Pax 20 clc) ....... αλλά φλετάρω και με την ιδέα ενός stripper αντί του Pax.

Βέβαια δεν ξέρω πως θα είναι η φυσική μου κατάσταση στα πενήντα μου, όταν θα το τελειώσω :Smile
Reply
#8
αγαπητοί κύριοι,
η κατασκευή του σκάφους έγινε σε δύο ή τρις μήνες. Όχι περισσότερο. Η δουλειά γινόταν τμηματικά. Δούλευα δύο η τρις μέρες με το kayak, το άφηνα για μερικές μέρες, αν είχα κάποια παραγγελία στο μαγαζί, και συνέχιζα μετά. Νομίζω ότι αν το ξανάκανα, θα το ολοκλήρωνα σε δύο εργάσιμες συνεχής εβδομάδες. Τώρα είναι πιο εύκολο που έχω και τα καλούπια. Δεν είμαι μαραγκός, είμαι όμως κατασκευαστής ηλεκτρονικών επιγραφών και λόγο δουλειάς έχω εμπειρία σε κατασκευές.

Το χυτό σχήμα οφείλεται στο τρίψιμο με τη γυαλοχαρτιέρα. Αφού ολοκληρώθηκε η συγκόλληση, το τρίψιμο με το γυαλόχαρτο άλλαξε εντελώς τη μορφή του. Αρχικά ήταν ένα μάτσο ξύλα όλο γωνίες, με το τρίψιμο στρογγύλεψε και ομόρφυνε.  Μετά έγινε στοκάρισμα και ύστερα ξανά τρίψιμο.

Σίγουρα η stick and glue τεχνολογία είναι ταχύτερη. Δεν ξέρω Θανάση γιατί σου πήρε δύο χρόνια!
Πάντως μια χαρά θα είσαι στα 50, εγώ τα κοντεύω και δεν έχω έτσι κι αλλιώς πολύ καλή φυσική κατάσταση.
Το kayak είναι τώρα σε αποθήκη στη Νέα Απολλωνία Θεσσαλονίκης. Αν είστε εδώ κοντά, αναζητώ ευκαιρία να το κολυμπήσω στη λίμνη Βόλβη ή σε κοντινή θάλασσα, όπως στην Ολυμπιάδα Χαλκιδικής. Πολύ ευχαρίστως να κολυμπήσουμε παρέα.

Τα λέμε
Νίκος





Reply
#9
Η συνάντηση στη Βόλβη είναι μια καλή πρόταση. Είμαι Ξάνθη οπότε η είμαι κοντά. Υποθέτω είσοδο από το surf club. Παρ΄όλο που το χειμώνα σταματάω, εάν μπαίνεις όμως είμαι μέσα. Όποτε είσαι διαθέσιμος στείλε μου προσωπικό μήνυμα.
Reply
#10
Στειλε και σε μενα θα ερθω τουλαχιστον για καφε μαζι με τον αστερη σαλμανη,  ειμαστε διπλα γειτονες, γοριλακια κατω τουμπα και.... κοκκαλου βολβη
μιχαλης,

θα περασω απο το μαγαζι σου στη τουμπα
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)