Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Επιλογή sit in kayak
#9
(11-13-2012, 08:02 PM)giorgos ormanoglou link Wrote: Μην παρασύρεσαι στη λογική,  όσο μεγαλύτερο τόσο καλλίτερο…  Για τα ελληνικά νερά  (βραχείες κυματαγωγές των ελληνικών θαλασσών),  σε συνδυασμό με το σωματότυπό σου και τη χρήση των μονοήμερων ή διήμερων εξορμήσεων,  για την οποία γράφεις πως το προορίζεις,  η κατηγορία των 16 – 16,5  ποδών είναι πιο ενδεδειγμένη. 
Τα 17/άρια υπερέχουν ίσως ελάχιστα στην μέγιστη  (οριακή)  ταχύτητα,  στις συνήθεις όμως ταχύτητες ταξιδιού μειονεκτούν.  Απαιτούν περισσότερη σωματική προσπάθεια  (χαμηλότερη απόδοση),  είναι χαρακτηριστικά πιο δυσκίνητα (μειωμένες επιταχύνσεις),  πολύ λιγότερο ευέλικτα  (έχουν αισθητά μεγαλύτερη ανάγκη πηδάλιου) και,  ακόμα,  πιο προβληματικά έξω από το νερό.
Αν μπορείς δοκίμασε παράληλα και τα μικρότερα μοντέλα των ίδιων εταιρειών και σύγκρινε μόνος σου.

Αν και κάπου το έχουμε ξανασυζητήσει νομίζω, προσωπικά θεωρώ τα 17 πόδια το κατώτατο όριο για offshore αποστολές στις ελληνικές θάλασσες και ως ιδανικό συμβιβασμό ευελιξίας/ταχύτητας/ευθυβολίας τα 17,5-18. Αναφέρομαι πάντα σε σκάφη expedition και όχι σε fun boat ή σερφάδικα, που οι ανάγκες τους υπαγορεύουν μια μικρότερη ίσαλο.

Η ευελιξία του σκάφους δε, είναι συνάρτηση της ισάλου αλλά και του ρόκερ που σημαίνει ότι ένα μεγαλύτερο σκάφος μπορεί να είναι πιο ευέλικτο από ένα μικρότερο εφόσον διαθέτει μεγαλύτερο ρόκερ. Άρα και η απαίτηση για πηδάλιο είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τον σχεδιασμό της γάστρας πρωτίστως και ειδικότερα με την ναυπηγική έννοια του ρόκερ.

Ως προς την συμπεριφορά στον κυματισμό δε, ένα μεγαλύτερο σκάφος είναι σε θέση αφενός στα όρτσα να γεφυρώνει καλύτερα σε σύγκριση με ένα μικρότερο -σε έναν λογικό κυματισμό- στα δε πρύμα θα μπορεί να αποφύγει ευκολότερα το broaching εφόσον μπορέσει να κρατήσει την πρύμη του στο νερό. Το μόνο στο οποίο θα συμφωνήσω είναι ότι απαιτεί μεγαλύτερη ισχύ για να ξεκινήσει, όμως οι διαφορές σε μέση και μέγιστη ταχύτητα είναι τόσο μεγάλες που δεν σε πειράζει αυτό το μικρό τίμημα.

Αναφορικά με το σωματότυπο τώρα, είναι πρωτίστως θέμα χωρητικότητας του κόκπιτ και δεν συνδέεται πάντα και απόλυτα με το συνολικό μήκος του σκάφους. Π.χ. το Essence 17 είναι σαφέστατα πιο High Volume σε σύγκριση με το Tahe 585, μολονότι κατά 2 πόδια μικρότερο σε μήκος.
[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply


Messages In This Thread
Επιλογή sit in kayak - by Nikolas - 11-10-2012, 11:01 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by stelios - 11-11-2012, 03:34 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by Random - 11-11-2012, 04:34 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by Nikolas - 11-12-2012, 11:34 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by stelios - 11-13-2012, 05:56 AM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by Random - 11-13-2012, 05:26 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by giorgos ormanoglou - 11-13-2012, 08:02 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by Pai Mei - 11-13-2012, 09:40 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by nikolaus - 11-14-2012, 05:50 AM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by giorgos ormanoglou - 11-14-2012, 08:47 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by Pai Mei - 11-14-2012, 09:22 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by giorgos ormanoglou - 11-14-2012, 10:05 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by Pai Mei - 11-14-2012, 10:46 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by nikolaus - 11-14-2012, 10:52 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by Pai Mei - 11-14-2012, 10:55 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by Nikolas - 11-15-2012, 02:00 AM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by giorgos ormanoglou - 11-15-2012, 01:35 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by stelios - 11-15-2012, 01:39 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by Random - 11-15-2012, 08:31 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by antonis123 - 11-18-2012, 08:43 AM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by thanassis - 11-20-2012, 06:41 AM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by dimkatso - 11-21-2012, 08:02 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by stelios - 11-21-2012, 09:00 PM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by thanassis - 11-22-2012, 12:33 AM
Απ: Επιλογή sit in kayak - by thanassis - 11-22-2012, 02:02 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)