Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tiderace x-cape s
#1
Ξέμπαρκος τέλος !
Απέκτησα σήμερα το σκάφος της καρδιάς μου,  μετά από εξουθενωτική αναζύμωση  των παραμέτρων που κράτησε δύο γεμάτα χρόνια,  από το φθινόπωρο του 2010,  όταν η πρώτη του θέαση στο διαδίκτυο τάραξε αθεράπευτα τα όνειρά μου.
Ήταν τότε που ο μέντωράς μου σε όλα τα καγιακικά πράγματα Σταύρος Γεωργαράκης είχε μόλις επιστρέψει από την τακτική ετήσια επίσκεψή του στην διεθνή έκθεση της Κολωνίας και τον ρώτησα εναγωνίως τι εντύπωση κάνουν δια ζώσης.
-Αλλο σκάφος σου λέω,  Γιώργο,  αυτό δεν χρειάζεσαι να το ρίξεις στο νερό,  σου φτάνει να το στήσεις εδώ μπροστά και να στέκεσαι να το χαζεύεις...!
Τα κριτήρια που επεξεργάστηκα εξαντλητικά στο μεσοδιάστημα και απέτυχαν να με αποσπάσουν από αυτή την ίδια αταλάντευτη επιλογή,  ήταν:
- Να προέρχεται -το δίχως άλλο- από το επωαστήριο πρωτοποριακής καγιακικής τεχνογνωσίας που εντοπίζεται τα τελευταία τριάντα χρόνια στα παράλια της δυτικής Ουαλίας,  στην Ιρλανδική θάλασσα και το στενό του Αγίου Γεωργίου,  όπου οι τρικυμίες και οι παλίρροιες συνθέτουν από τις προκλητικότερες συνθήκες του πλανήτη και συνωστίζουν εκεί τα πιο ανήσυχα πνεύματα από σχεδιαστές,  κατασκευαστές,  δοκιμαστές ή εκπαιδευτές σκαφών του κόσμου.
- Να φέρει την επώνυμη σφραγίδα μίας καταξιωμένης καγιακικής προσωπικότητας.  Ο  Άλεντ Γουίλιαμς κήρυξε τη σύγχρονη επανάσταση στους σχεδιασμούς της γάστρας  -που περιγράφει και εξυμνεί ωραιότατα ο φίλος μου aegeanpaddler στις δικές του αναρτήσεις-  όταν σαν νεαρός σχεδιαστής και δοκιμαστής στο πλευρό του Νάιτζελ Ντένις εκπόνησε τα θρυλικά Ρόμανι και Εξπλόρερ,  αργότερα σαν συνιδρυτής  τα πολυσέβαστα Ρόκπουλ Αλόου και Αλόου Μπαχ,  και τα τελευταία χρόνια  -απελεύθερος πλέον από οποιαδήποτε δέσμευση ή συμβιβασμό-  τα Ιν Ουιτ,  που μετονόμασε γρήγορα σε Τάιντρέις.  Το λεγάμενο είναι η πιο πρόσφατη δημιουργία του,  για το οποίο διατείνεται,  με υπερηφάνεια,  ότι έχει συγκεράσει την καταδική του εμπειρική ιδιογνωσία είκοσι χρόνων με τα πορίσματα των πιο εξελιγμένων ναυπηγικών προγραμμάτων των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
- Να διατηρεί,  όσο το δυνατόν εμφανέστερα,  πολυδύναμη και ισορροπημένη φυσιογνωμία  -το ίδιο σκάφος για όλες τις δουλειές-  για γοργή κάλυψη αποστάσεων από σημείο σε σημείο αλλά χωρίς απερίσκεπτη περιφρόνηση στην ευελιξία για λεπτομερή προσέγγιση ακτογραμμών,  διέλευση βραχόκηπων και γενικότερα ξεδίπλωμα και ατέρμονη εξάσκηση όλων – όλων των επιδέξιων τεχνικών προώθησης και πλοήγησης.
- Να καλύπτει τα εξεζητημένα προσωπικά μου κολλήματα,  όπως το συμμαζεμένο μήκος,  όχι πάνω από 17΄,  και πλάτος γύρω στις 22΄΄,  η παντελής εξάλειψη οποιασδήποτε υπόνοιας για πηδάλιο -που η ιδέα του και μόνο μου προκαλεί πλέον αληθινή αποστροφή-  η παρουσία σκεγκ,  το διακριτικό ρόκερ,  τα απαλά μάγουλα  (soft chine),  οι στρογγυλεμένες κουπαστές και το εναλλασσόμενο flare,  τα χαμηλά καταστρώματα όχι μόνο πίσω αλλά και εμπρός για να προάγεται η εμβιομηχανικά πλεονεκτική ευθεία θέση των ποδιών αλλά και να απελευθερώνεται ο χώρος για το ανεμπόδιστο ξεδίπλωμα του παλμού της κουπιάς,  η σφιχτή εφαρμογή του σώματος με υπερτονισμένες  και κλειστές γονατίδες και ανατομικό κάθισμα,  το σύμμετρο ζύγισμα της φόρμας με το κέντρο άνωσης ελάχιστα μπροστά από το κέντρο βάρους,  τα ελαφρά ανυψωμένα άκρα που προσφέρουν όγκο και αποτρέπουν το επικίνδυνο  «φύτεμα»  της πλώρης ή της πρύμνης στην κοιλάδα του κύματος,  τα τέσσερα (4)  ταμπούκια  με το τελευταίο εμπρός από τον αναβάτη για άμεση και απροβλημάτιστη πρόσβαση στα μικροαντικείμενα και  -φυσικά-  πάνω απ'  όλα,  ο ευσπλαχνικός και συγχωρητικός χαρακτήρας από άποψη ευστάθειας,  εναρμονισμένος με το μέσο επίπεδο εμπειρίας που διανύω.
Με ξεκάθαρη τη συναίσθηση,  ότι πολύ δύσκολα θα σταθώ αντάξιος ενός τέτοιου ατόφιου αριστουργήματος  και θέλοντας να  προτρέξω την απάντηση στο εύλογο ερώτημα πόσο τελικά μου στοιχίζει,  θα σας πω μόνο το εξής:
Είναι από τις ελάχιστες,  μετρημένες στα δάχτυλα μισής παλάμης φορές στη ζωή μου,  που καταβάλλοντας το αντίτιμο και αποκτώντας το προϊόν,  νιώθω πλουσιότερος !!!
www.youtube.com/watch?v=hB594RzXRNQ
www.youtube.com/watch?v=5-ntcD_boYU
Reply
#2
Πανέμορφο είναι, καλοτάξιδο Γιώργο, να σου δώσει μόνο χαρές!

Το μόνο που με προβληματίζει είναι το αν θα με βολεύε το τόσο χαμηλό ύψος του κόκπιτ, έχουμε μήπως διαθέσιμα στοιχεία διαστάσεων;
[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply
#3
'Αγγελε,  σ'  ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σήμερα και ακόμα περισσότερο για την ενθάρρυνση,  όλον τον καιρό,  να μη διστάσω μία προχωρημένη -έστω και ακριβή-  επιλογή.
Να ξέρεις,  ότι έχεις επηρεάσει αποτελεσματικά αυτή την τολμηρή απόφασή.
Όσο για το ερώτημά σου,  μπορείς να δεις ότι βγαίνει σε τρία μεγέθη,  το s είναι το μικρότερο,  αφού έχω γνωστή αδυναμία στις στενές  (τις γάστρες).
Στην επίσημη ιστοσελίδα του κατασκευαστή δίνονται ασυνήθιστα πλούσια μετρικά στοιχεία,  αλλά μη σκας και πολύ γιατί ευελπιστώ να είσαι από τους πρώτους που θα το δοκιμάσουν...!
Reply
#4
καλοτάξιδο το στολίδι Γιώργο!!!Πανεμορφο πραγματικά!!
Reply
#5
(08-23-2012, 08:08 PM)giorgos ormanoglou link Wrote: 'Αγγελε,  σ'  ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σήμερα και ακόμα περισσότερο για την ενθάρρυνση,  όλον τον καιρό,  να μη διστάσω μία προχωρημένη -έστω και ακριβή-  επιλογή.
Να ξέρεις,  ότι έχεις επηρεάσει αποτελεσματικά αυτή την τολμηρή απόφασή.
Όσο για το ερώτημά σου,  μπορείς να δεις ότι βγαίνει σε τρία μεγέθη,  το s είναι το μικρότερο,  αφού έχω γνωστή αδυναμία στις στενές  (τις γάστρες).
Στην επίσημη ιστοσελίδα του κατασκευαστή δίνονται ασυνήθιστα πλούσια μετρικά στοιχεία,  αλλά μη σκας και πολύ γιατί ευελπιστώ να είσαι από τους πρώτους που θα το δοκιμάσουν...!

Γιώργο, με συγκινείς με την πρότασή σου, αδημονώ πραγματικά να μπω έστω για λίγα δευτερόλεπτα μέσα, να πάρω μια αίσθηση. Ας είμαι κι από τους τελευταίους! ;D

Το σκάφος δείχνει πολλά υποσχόμενο.

Είδα τα στοιχεία στο site, τα οποία όντως είναι πολύ πλούσια. Το μεσαίο, το κανονικό x-cape έχει ύψος κόκπιτ 31εκ. και είναι για κωπηλάτες στο φάσμα 75-95kg, οπότε μάλλον θα μου ταιριάζε καλύτερα (80-82kg).

Λίγο με χάλασε μόνο το ότι φτιάχνεται στην Ταϊλάνδη (προσωπικά μου κολλήματα, καθαρά ψυχολογικής υφής), αν και από ότι λέει η βιοτεχνία αυτή έχει υψηλά στάνταρ ποιότητας, που είναι και το πιο σημαντικό.
[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply
#6
Ειναι πανεμορφο,σου ευχομαι να περασεις πολλεςςςς ομορφες και χαλαρες στιγμες με το καινουργιο σου αποκτημα.
Reply
#7
Επιτέλους!!!!! Καλοτάξιδο και πάντα καλές θάλασσες!!! Πραγματικά Γιώργο η επιλογή σου είναι αξιοθάυμαστη...μας κάνεις να ζηλεύουμε και μας βάζεις στο μυαλό πονηρές σκέψεις..... :Smile
Πάντα ψηλά μένει η κορφή άν 'ειν και χιονισμένη,
Τόν βράχο δέρνει η θάλασσα μα πάντα βράχος μένει..
Reply
#8
καλοτάξιδο! Smile
Reply
#9
Καλοτάξιδο Γιώργο, πάρα πολύ ωραίο σκαρί και ελπίζω σύντομα να μας μεταφέρεις τις πρώτες σου εντυπώσεις και απόψεις με την δική σου ιδιαίτερη πένα. Είμαι σίγουρος ότι από τις κριτικές που έχω διαβάσει θα σου προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις και χαμόγελα σε όλες τις συνθήκες! Και πάλι με γειες και αναμένουμε να το δούμε και από κοντά σε καποια από τις επόμενες μας συναντήσεις! Wink Big Grin Big Grin Big Grin
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#10
Γιώργο  καλοτάξιδο και σου εύχομαι δυνατές εμπειρίες με το πραγματικά υπέροχο σκάφος σου.
Φυσικά περιμένουμε ποιητικό...δοκίμιο πολυσέλιδο γραμμένο με το γνωστό σου ύφος  Big Grin 
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)