The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.18 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 913 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.18 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 913 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.18 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 913 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.18 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 913 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.18 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 913 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.18 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 913 build_postbit
Warning [2] Undefined variable $thumblist - Line: 1049 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.18 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1049 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 913 build_postbit




Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Γιατί προτιμώ το πτυσσόμενο καγιάκ.
#1

Γιατί προτιμώ το πτυσσόμενο καγιάκ.

Τα πτυσσόμενα καγιάκ δεν είναι μόνο σκάφη που μεταφέρονται και αποθηκεύονται εύκολα.  Είναι εξαιρετικά σκάφη που μπορείς να τους εμπιστευτείς την ζωή σου. Είναι σκάφη που συγχωρούν τα λάθη πού όλοι κάποια στιγμή θα κάνουμε στο νερό. Η σταθερότητα και η αξιοπλοΐα τους, προκύπτει από τα ίδια τα υλικά και την μέθοδο κατασκευής τους που πλησιάζει τα σκάφη των βόρειων λαών, και έχουν ήδη αποδείξει στην πράξη την αντοχή τους και την αξιοπιστία τους σε εξερευνητικές αποστολές και στρατιωτικές επιχειρήσεις αλλά και ιδιωτικές και οικογενειακές εξορμήσεις περιπέτειας τον τελευταίο αιώνα.
Όλα τα πτυσσόμενα δεν είναι ίδια. Έτσι πρέπει κανείς να σκεφτέι τι θέλει από το σκάφος του για να μπορέσει να διαλέξει το καταλληλότερο για αυτόν.
  Λίγη Ιστορία
Η νεότερη διάδοση του καγιάκ σαν σκάφος αναψυχής και τουρισμού, άρχισε ουσιαστικά με την βιοτεχνική παραγωγή των πτυσσόμενων καγιάκ περίπου ένα αιώνα πριν. Διάφορα πτυσσόμενα σκάφη εμφανίζονται σε εξερευνητικές αποστολές από το 1850 αλλά η πρώτη βιομηχανοποιημένη παραγωγή των πτυσσόμενων καγιάκ γίνεται στην Γερμανία το 1907 από τον Johannes Klepper που τελειοποίησε και έβαλε σε παραγωγή ένα σχέδιο από τον φοιτητή της αρχιτεκτονικής Alfred Heurich. 
Η εποχή μετά τον Α παγκόσμιο πόλεμο, με την ζέση για ζωή πού την χαρακτήριζε, είναι η σωστη στιγμή για το πτυσσόμενο καγιάκ και για το σπόρ πού αναπτύσσεται αλματωδώς.
Τα σαββατοκύριακα οι αλπικές λίμνες είναι γεμάτες καγιάκ ενώ οι πρώτοι θαρραλέοι αρχίζουν επικά ταξίδια σε όλα την γή. Είκοσι καγιάκ μαζεμένα σήμερα είναι θέαμα, τότε  ήταν  καθημερινότητα.
[Image: index.php?action=dlattach;topic=45.0;attach=54]
Το σκάφος είναι έυκολο να μεταφερθεί με τραίνο, λεοφωρείο ακόμα και ποδήλατο καθώς το ιδιωτικό αυτοκίνητο δεν έιναι ακόμα ευρέως διαθέσιμο και έτσι η χρήση του δεν περιορίζεται από εισοδηματικά κριτήρια και απλώνεται σε
όλο τον κεντροευρωπαϊκό κυρίως πληθυσμό.

[Image: index.php?action=dlattach;topic=45.0;attach=56]

Σύντομα κάποιοι αρχίζουν να κατεβαίνουν με τα καγιάκ αυτά τα ποτάμια, ξεκινώντας έτσι το white water καγιάκ, όπου τα πτυσσόμενα σκάφη είναι τα μόνα που αγωνίζονται μέχρι και το 1950 οπότε εμφανίζονται τα πλαστικά.

[Image: index.php?action=dlattach;topic=45.0;attach=58]

Με την έναρξη του του Β παγκοσμίου πολέμου, η χρήση του πτυσσόμενου καγιάκ γρήγορα μετατρέπεται από αναψυχή σε πολεμική. Οι Βρετανοί, αντιλαμβανόμενοι τις δυνατότητες του σκάφους διημιουργούν το 1940 την S.B.S. ( Special Boat Section) που μετά μετονομάζεται και αποτελεί τον πυρήνα των φημισμένων βρετανών κομάντο. Μεγάλη επιτυχία της S.B.S. είναι η Operation Frankton, όταν Βρετανοί κομάντο επιχειρούν με πτυσσόμενα σκάφη που καθελκύονται από υποβρύχιο,  στο κατεχόμενο λιμάνι του Μπορντώ και βυθίζουν σκάφη μέσα στο λιμάνι, δυστυχώς με μεγάλες απώλειες. http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Frankton.
Σήμερα πολλές ειδικές δυνάμεις χρησιμοποιούν τα σκάφη αυτά για κεκαλυμμένες περιπολίες και επιχειρήσεις σε περιοχές με υδάτινες προσβάσεις. Για εκπαιδευτικούς λόγους μάλιστα έχουν αναβιώσει την επιχείρηση Frankton, με σύγχρονα σκάφη Klepper.

[Image: index.php?action=dlattach;topic=45.0;attach=60] [Image: index.php?action=dlattach;topic=45.0;attach=62]

Σχετικό ντοκυμαντέρ

http://www.youtube.com/watch?v=8_3TKDMFHsw#ws

Μετα τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, οι περισσότερες εταιρείες που υπήρχαν δεν παράγουν πια. Η Βρετανική Folbot μετακομίζει από την Αγγλία στην Αμερική, πουλώντας χιλιάδες κομμάτια και  στερώντας από την Αγγλία τον τελευταίο κατασκευαστή με τεχνογνωσία για τα πτυσσόμενα καγιάκ. Ταυτόχρονα η Γερμανική Klepper, παρά τον βομβαρδισμό πού υπέστη κατά τον πόλεμο, συνεχίζει να παράγει και να πουλά χιλιάδες κομμάτια στην Ευρώπη και στην Αμερική, εκμεταλλευόμενη το φθηνό μεταπολεμικό μάρκο. Το 1953 η Klepper παράγει το Aerius που είναι το πρώτο βιομηχανικά παραγόμενο σκάφος με φουσκωτούς θαλάμους στα πλευρά του (sponsons), που διευκολύνουν την συναρμολόγηση – το πέτσωμα μπορεί να είναι πιο φαρδύ και να τσιτώνει πάνω στο σκελετό με το φούσκωμα των sponsons. Με ένα τέτοιο σκάφος παραγωγής ο Ηannes Lindemann επιτυγχάνει μοναχικό ανυποστήρικτο διάπλου του ατλαντικού το 1956 και γίνεται εξώφυλλο στο LIFE.

[Image: index.php?action=dlattach;topic=45.0;attach=64]

Κατά τις δεκαετίες του 1950, 1960, ο κόσμος απολαμβάνοντας την μεταπολεμική οικονομική άνθιση, εστράφη σε άλλου είδους απολαύεις με λιγότερη σωματική δραστηριότητα. Έτσι στην ξηρά τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες εκτοπίζουν τα ποδήλατα και στα νερά τα μηχανοκίνητα και τα ταχύπλοα  εκτοπίζουν τα κωπήλατα και τα καγιάκ.
Η φυσική δραστηριότητα δεν είναι δημοφιλής και έτσι τα καγιάκ δεν ξαναζούν τις μέρες δόξας που είχαν παλιότερα. Την δεκαετία του 1970 η βιομηχανική παραγωγή των άκαμπτων καγιάκ έχει εξαπλωθεί. Χρησιμοποιούνται υλικά όπως το πολυαιθυλένιο και το  φάιμπεργκλάς και παρά το γεγονός ότι δεν είναι ακόμα φθηνά, εκτοπίζουν σιγά σιγά τα πτυσσόμενα που μοιάζουν παλιομοδίτικα. Στο white water τα πλαστικά έχουν σημαντικό πλεονέκτημα και τα πτυσσόμενα περιορίζονται στο «θαλάσσιο καγιάκ». Τα σημαντικότερα εργοστάσια των πτυσσόμενων είναι η Klepper και η Folbot που βιώνουν και τα δύο οικονομικές περιπέτειες και αλλαγές ιδιοκτησίας. To 1980 ιδρύεται η Feathercraft. Κατασκευάζει καγιάκ με σκελετό αλουμινίου και συνθετικό πέτσωμα, με χαρακτηριστικά που μιμούνται τα άκαμπτα πλαστικά της εποχής.
Τη δεκαετία του 1990, οι συνήθειες αρχίζουν πάλι να αλλάζουν. Η ανάγκη των κατοίκων των μεγαλουπόλεων για φυσική δραστηριότητα και επαφή με την φύση αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Τα σπίτια και τα αυτοκίνητα γίνονται μικρότερα, η μεταφορά και η φύλαξη ένός πτυσσόμενου καγιάκ δεν δημιουργεί τα προβλήματα ενός πεντάμετρου πλαστικού σκάφους. Οι κατασκευαστές των πτυσσόμενων σκαφών νοιώθουν ότι υπάρχει μέλλον και έτσι  εμφανίζονται και νέοι κατασκευαστές με παραδοσιακά ή μοντέρνα σχέδια στα πτυσσόμενα καγιάκ τους.
Σήμερα η χρήση του καγιάκ γνωρίζει άνοδο, πολύ μικρή και αργή στην Ελλάδα είναι αλήθεια , και σε αυτή την νέα περίοδο σίγουρα υπάρχει σημαντική θέση για τα πτυσσόμενα καγιάκ. Τα πτυσσόμενα μετά από παραπάνω από ένα αιώνα ζωής και περνώντας κοντά από την εξαφάνιση, σήμερα είναι πάλι δημοφιλή ανάμεσα στους λάτρεις της φύσεις και της φυσικής δραστηριότητας που θέλουν για να νοιώθουν ασφάλεια, να μην χρειάζεται να περάσουν μακροχρόνια και επίπονη εκπαίδευση για να σταθούν αποτελεσματικά πάνω στο σκάφος, όπως γίνεται στα άκαμπτα. Ταυτόχρονα θέλουν να μεταφέρουν εύκολα το σκάφος τους σε διάφορους προορισμούς, λίμνες, παραλίες και νησιά, ακόμα και  χωρίς να χρειάζεται να το φορτώνουν σε αυτοκίνητο, να φορτώνουν τα είδη κάμπινγκ και τις προμήθειές τους εύκολα στο σκάφος και να φτάνουν σε νέα μέρη εύκολα και με ασφάλεια. 
Υπάρχουν κάμποσοι λόγοι για να προτιμήσει κανείς ένα πτυσσόμενο καγιάκ και αρκετοί μύθοι που τα περιβάλλουν που πρέπει να συζητήσουμε.
Όλα αυτά όμως θα τα πούμε σε επόμενες δημοσιεύσεις που θα προσπαθήσω να ετοιμάσω σύντομα



Attached Files Thumbnail(s)
                       
Reply


Messages In This Thread
Γιατί προτιμώ το πτυσσόμενο καγιάκ. - by vangelis - 12-15-2011, 04:51 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)