04-28-2012, 02:07 PM
(04-28-2012, 09:40 AM)giorgos ormanoglou link Wrote: Θα προσπαθήσω ο διάλογος να εστιασθεί για λίγο στο θέμα της «ασφάλειας» που είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και για τον ίδιο τον Dan, στον οποίο οφείλουμε αυτή τη συζήτηση.
Γιατί στο βαθμό που η ασφάλεια συνδέεται με την ευχέρεια επαναφοράς σε περίπτωση ανατροπής, πρέπει να δεχθούμε ότι δεν αρκεί να αποκατασταθείς πάνω στο σκάφος αλλά χρειάζεται και να μπορείς και να συνεχίσεις το ταξίδι σου. Πρέπει να παραμένεις αξιόμαχος και αυτοδύναμος απέναντι στους ανέμους και τα κύματα και να μη μείνεις έρμαιο χρειαζούμενος εξωτερική βοήθεια. Με άλλα λόγια η ανατροπή σου να ήταν τυχαίο συμβάν και όχι αναπότρεπτο.
Στο βαθμό τώρα που η αποφυγή ανατροπής συνδέεται με την ευστάθεια, πιστεύω όλοι συζητάμε κατέχοντας τις σχετικές γνώσεις, που άλλωστε είναι κομβικές στην υπόθεση του καγιάκ.
Ότι συνειδητοποιούμε όλοι καλά, πως η ευστάθεια που υπόσχεται το αυξημένο πλάτος είναι μόνο φαινομενική, ακριβώς σαν την απατηλή ευστάθεια μιας σχεδίας.
Και αυτό γιατί, όπως βρήκα εκπληκτικά διατυπωμένο σε κάποια ιστοσελίδα… «το πλάτος είναι ο μοχλός που χρησιμοποιεί το κύμα για να σε ανατρέψει» !!!
Αν λοιπόν ένα καγιάκ (έστω και σιτ ιν) είναι υπέρμετρα πλατύ (το όριο που τίθεται από όλους τους σοβαρούς αναλυτές είναι οι 23, άντε το πολύ – πολύ 24 ίντσες) θα έχει αισθητά μειωμένες δυνατότητες να ανταπεξέλθει στους δυνατούς καιρούς, ανεξάρτητα από τις ικανότητες του αναβάτη.
Και το κρίσιμο ερώτημα τώρα είναι: Αν ένα σιτ ον γίνει αντίστοιχα στενό με τα καθαρόαιμα σιτ ιν (20 – 24 ίντσες) παρέχει αποτελεσματικά τη δυνατότητα στον καγιάκερ να ασκήσει τις θεμελιώδεις τεχνικές edging, leaning, bracing, stern rudder, bow rudder, sculling και τους συνδυασμούς τους, που σε αυτά τα πλάτη (και μπόλικα μποφόρια) γίνονται απολύτως αναγκαίες για να το ισορροπήσει και γενικότερα να το πλοηγήσει με επιτυχία ;;;
Με πολύ ενδιαφέρον θα περίμενα το σχόλιο όλων και ειδικότερα του john f.
Και μη μου μιλήσει κάποιος για τα σερφ σκι, γιατί αυτά προορίζονται για ολιγόωρη χρήση, οι ικανότητες που απαιτούνται είναι ακροβατικού επιπέδου και η τεχνική τους στηρίζεται στο εντελώς ειδικό πτερύγιο - πηδάλιο, το κουπί wing και τον εξεζητημένο παλμό της κουπιάς, όπου κάθε αιώρηση είναι μείγμα προώθησης και στήριξης.
Παιδια σαν πρωην πλοιαρχος του εμπορικου ναυτικου θα σας πω το εξης, το πλατος επηρρεαζει αμεσα το ποσοστο ανορθωτικων κ ανατρεπτικων ροπων..Αυτο συνδεεται επισης με το μετακεντρικο υψος GM αλλα και την θεση του κεντρου βαρους.Χονδρικα θα πω οτι μικροτερο σχετικα πλατος με χαμηλο κεντρο βαρους εξισορροπει τον μοχλοβραχιονα ανατρεπτικων και ανορθωτικων ροπων. Δλδ σε ενα δυνατο πλαγιο κυματισμο ενα πλατυ σκαφος υφισταται ροπη ανατροπης μεγαλη κ για αυτο τοποθετουν στα πλατια πλοια παρατροπιδια δλδ καθετα πτερωματα στην γαστρα για να μειωσουν τους βιαιους διατοιχισμους..Ειναι παρομοια περιπτωση που βλεπετε μερικες φορες(λογω μετατοπισης φορτιων ή εισροης υδατων) μεγαλα πλοια να εχουν παρει κλιση και να μην διορθωνεται αυτη. Ετσι κατ επεκταση και στα σιτ ιν λογω στενοτητας μπορει η αρχικη ευσταθεια να μην σας φαινεται καλη αλλα οταν κινεισαι οι ροπες ανατρεπτικες ειναι πολυ μικροτερες απο εκεινες που ασκουνται στα σιτ ον. Χονδρικα θα ελεγα οτι πανω απο ενα οριο η ανατροπη σε ενα σιτ ον θα ειναι πιο βιαια και μη αναστρεψιμη. Αυτος κ ο λογος με τον οποιο δεν θα εβγαινα με ενα σιτ ον. Αλλος ενας λογος ειναι η υποθερμια που καραδοκει ακομα και σε καλες συνθηκες και το καλοκαιρι και ας σας φαινεται απιθανο. Τελος οσον αφορα τις φυσικες αναγκες υπαρχει και η χρηση προφυλακτικου εντος σιτ ιν αλλα επισης για το αναποφευκτο κ μια ηλεκτρικη αντλια



Οσον αφορα τα σερφ σκι εχοντας μιλησει με αρκετους Αυστραλους, παντα κατα τις προπονησεις τους ακολουθουν σιτ ιν sea kayak ή αλλα σκαφη καθως αν πεσεις δυσκολα ξαναμπαινεις και η χρηση τους ειναι οντως μικρη για περιορισμενο χρονικο διαστημα

![[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]](http://i64.photobucket.com/albums/h184/Randomas32/179489_160502843996924_143225812391294_297282_2644975_n.jpg)
Leave it to Random to needlessly complicated things