09-11-2012, 09:39 PM
Ωραίο θέμα.
Προφανώς και οι διαφορές από κωπηλάτη σε κωπηλάτη, με το ίδιο σκάφος, μπορεί να είναι διόλου ευκαταφρόνητες, ή ακόμα και με τον ίδιο κωπηλάτη με διαφορετικό κουπί ή με διαφορετική τεχνική.
Εφόσον όμως μπορέσουμε να ορίσουμε κάποιες σταθερές, π.χ. άπνοια, μηδενικό επιφανειακό ρεύμα, κουπί, κωπηλάτη, σταθερή τεχνική, τότε σαφέστατα και έχει σημασία τόσο η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το σκάφος, όσο και η επιτάχυνσή του, μεγέθη που μπορούν φυσικά να μετρηθούν και μέσω της επαναληψιμότητας να αποκτήσουν και κάποια αξιοπιστία.
Ειδικά για τους κωπηλάτες ανοιχτής θαλάσσης και μεγάλων αποστάσεων, η διαφορά από σκάφος σε σκάφος μπορεί να μετρηθεί μέχρι και σε ώρες, ως προς τη διάρκεια κάλυψης μιας απόστασης. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πόσο κρίσιμο μέγεθος είναι αυτό της ταχύτητας, χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει ότι οι υπόλοιπες ιδιότητες του σκάφους είναι λιγότερο σημαντικές, κάθε άλλο.
Για να φέρω ένα παράδειγμα, μία απόσταση 4ν.μ., σε κατάσταση άπνοιας, ο Random με το 585 την καλύπτει σε 48-50', ενώ εγώ με το Perception είμαι στα 60', αμφότεροι με φουλ ισχύ καθ' όλη τη διάρκεια. Μου ρίχνει δηλαδή σχεδόν 1kn, φανταστείτε τι σημαίνει αυτή η διαφορά σε αποστάσεις 30, 40 ή 50ν.μ.
Δεν είναι τυχαίο, ότι σε άρθρα δοκιμών σε σοβαρά περιοδικά για το θαλάσσιο καγιάκ, αναφέρουν τις μέγιστες ταχύτητες που έπιασαν οι δοκιμαστές τους με τα εκάστοτε υπό δοκιμή σκάφη.
Προφανώς και οι διαφορές από κωπηλάτη σε κωπηλάτη, με το ίδιο σκάφος, μπορεί να είναι διόλου ευκαταφρόνητες, ή ακόμα και με τον ίδιο κωπηλάτη με διαφορετικό κουπί ή με διαφορετική τεχνική.
Εφόσον όμως μπορέσουμε να ορίσουμε κάποιες σταθερές, π.χ. άπνοια, μηδενικό επιφανειακό ρεύμα, κουπί, κωπηλάτη, σταθερή τεχνική, τότε σαφέστατα και έχει σημασία τόσο η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το σκάφος, όσο και η επιτάχυνσή του, μεγέθη που μπορούν φυσικά να μετρηθούν και μέσω της επαναληψιμότητας να αποκτήσουν και κάποια αξιοπιστία.
Ειδικά για τους κωπηλάτες ανοιχτής θαλάσσης και μεγάλων αποστάσεων, η διαφορά από σκάφος σε σκάφος μπορεί να μετρηθεί μέχρι και σε ώρες, ως προς τη διάρκεια κάλυψης μιας απόστασης. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πόσο κρίσιμο μέγεθος είναι αυτό της ταχύτητας, χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει ότι οι υπόλοιπες ιδιότητες του σκάφους είναι λιγότερο σημαντικές, κάθε άλλο.
Για να φέρω ένα παράδειγμα, μία απόσταση 4ν.μ., σε κατάσταση άπνοιας, ο Random με το 585 την καλύπτει σε 48-50', ενώ εγώ με το Perception είμαι στα 60', αμφότεροι με φουλ ισχύ καθ' όλη τη διάρκεια. Μου ρίχνει δηλαδή σχεδόν 1kn, φανταστείτε τι σημαίνει αυτή η διαφορά σε αποστάσεις 30, 40 ή 50ν.μ.
Δεν είναι τυχαίο, ότι σε άρθρα δοκιμών σε σοβαρά περιοδικά για το θαλάσσιο καγιάκ, αναφέρουν τις μέγιστες ταχύτητες που έπιασαν οι δοκιμαστές τους με τα εκάστοτε υπό δοκιμή σκάφη.
![[Image: paimei.jpg]](http://i64.photobucket.com/albums/h184/Randomas32/paimei.jpg)
What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.