The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.17 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1118 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.17 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1118 build_postbit




Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Συμβίωση με Rainbow Oasis 4.30
#1
Μετά απο δύο χρόνια ενεργούς χρήσης με το Rainbow Oasis 4.30 και όντας το σκάφος που με έβαλε στο μαγικό κόσμο του sit in θα ήθελα να κάνω μια αναφορά των εμπειριών που είχα μαζί του απο την δική μου οπτική φυσικά.
Αγοράστηκε μεταχειρισμένο μοντέλο 2004 σε άψογη κατάσταση οπότε η κριτική έχει να κάνει μόνο με τα χαρακτηριστικά του. Το σκάφος είναι 4.30 μήκος με 63,5 πλάτος έχει δύο ταμπούκια ένα εμπρός και ένα πίσω και δεν διέθετε κανένα βοήθημα κατεύθυνσης skeg ή τιμόνι (το τελευταίο το διαθέτει extra).
Στο κόκπιτ κάθεσαι υπερβολικά άνετα και λόγω έλλειψης βάσεως γονάτων ήταν και δύσκολο να κουμπώσεις σταθερά στο σκάφος (έχω ύψος 1,87 και βάρος 100 κιλά) με αποτέλεσμα να πιέζεσαι για να <<κλειδώσεις>> μέσα στο σκάφος, μπορεί όμως να φιλοξενήσει αρκετά ογκώδεις και ψηλούς κωπηλάτες.
Απο την άλλη η αρχική σταθερότητα του είναι απίστευτη και δεν πρόκειται να τρομάξει και τον πλέον αδαή.
Επίσης οι μαχαιρωτές πλώρη και πρύμνη κάνουν την ανάγκη skeg ή τιμονιού δευτερεούσης σημασίας μιας και η πιθανή μετατόπιση απο πλαινό κύμα ή άνεμο διορθώνεται εύκολα με ασσύμετρη κουπιά.
Σε ταραγμένη θάλασσα μέχρι 3 πρός 4 μποφώρ με ύψος κύματος ένα και κάτι μέτρα, όχι πελαγίσιου (οι περισσότερες εμπειρίες ήταν στον Σαρωνικό κόλπο) η συμπεριφορά του είναι καλή και δεν πρόκειται να σε τρομάξει ακόμα και στον καιρό στο πλάι.
Ένα μείον που θα μπορούσα να προσάψω είναι η σχετική νευρικότητα του όταν προσπαθείς να βγείς σε ζώνη σέρφ αναλόγων συνθηκών όπου το μικρό του μήκος δημιουργεί πιο νευρικές αντιδράσεις και απαιτεί άμεσα αντανακλαστικά για να μην σε διπλώσει το κύμα.
Βέβαια η σταθερότητα του έχει και το τίμημα της έτσι σε μεγάλες αποστάσεις αντιλαμβάνεσαι ότι το σκάφος είναι ενεργοβόρο οπότε μοιραία και η μέση ωριαία μειώνεται εάν θές να αντέξεις.
Οι χώροι του καλύπτουν οριακά εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου και θέλει μελέτη ό τρόπος φόρτωσης του.
Επίσης μετά απο κάποιο διάστημα του τοποθέτησα ένα V sail ιδιοκατασκευή 0.8 τετραγωνικών όπου η συμπεριφορά του ήταν απίστευτα σταθερή και πραγματικά χαιρόσουν ιστιοπλοία.
Έχοντας πια στην κατοχή μου ένα Tahe Marine Reval Midi PE σαν  συμπέρασμα θα μπορούσα να πώ ότι το Oasis είναι ένα σκάφος που θα βοηθήσει πολύ έναν νεοεισερχόμενο να χαρεί το Sit in για αρκετό διάστημα και με ασφάλεια δεν μπορώ όμως να το θεωρήσω σκάφος ανοικτής θαλάσσης ούτε σκάφος που θα σε αφήσει να μάθεις στηρίξεις, ρόλλ και ότι άλλο χρειάζεται για να ανοίξεις τους ορίζοντες σου στο sea kayaking.
Reply
#2
Ευχαριστούμε για την παρουσίαση Παναγιώτη. Κάνε τον κόπο να κάνεις άλλη μια με το πανί και αν μπορείς βάλε όσο περισσότερες φωτογραφίες μιας και ακούγετε ενδιαφέρον να δούμε μια ιδιοκατασκευή.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#3
Στέλιο το V sail είναι αποτέλεσμα της παράλληλης αγάπης μου για την ιστιοπλοία.Κατασκευαστικά είναι μια αντιγραφή του Pacific action σε καμμία περίπτωση όμως με την ποιότητα και το σωστό στήσιμο του.
Σαν υλικά χρησιμοποιώ πανιά απο κατάστημα εξοπλισμού ιστιοφόρων με χαμηλό κόστος τα ράβω με σπιτική ραπτομηχανή και χρησιμοποιώ αδιάβροχη κλωστή μιας και η κανονική των ιστιοραπτών δεν δουλεύεται σε ερασιτεχνική μηχανή.
Τα μπράτσα που το κρατούν είναι των 16 mm και είναι οι πράσινες βέργες που πουλάνε για την στήριξη μικρών φυτών (ιδέα του φίλου μου του Γιώργου απο την καγιακοπαρέα μας).Κάτω συνδέονται με τάφ υδραυλικών, συνδέονται με σωλήνα νερού μεταξύ τους και στηρίζονται στο ντέκ με ιμάντα.Στην πλώρη πιάνει λάστιχο που το συνδέω στη μέση των μπράτσων και πίσω με σκοινί 3 mm για να ρυθμίζεται.
Έχω επισυνάψει δύο φωτογραφίες αλλά επειδή δεν το έχω πολύ μπορεί να μην εμφανίζονται.
Γενικά στη χρήση του το Vsail είναι αποδοτικό στα πρύμα και δευτερόπρυμα και με ταχύτητα ανέμου απο 10-12 knots και πάνω αντικαθιστά τη χρήση του κουπιού. Δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη τιμονιού γιατί οι διορθώσεις πορείας γίνονται με το κουπί.
Σίγουρα είναι ένα εξάρτημα που αλλοιώνει την βασική ιδέα του καγιάκ αλλά βοηθάει σε μεγάλες αποστάσεις και σε κρατά ξεκούραστο.
Αυτό που θέλει ιδιαίτερη προσοχή είναι το εμβαδόν του και θεωρώ ότι πάνω απο ένα τετραγωνικό μέτρο σε sit in γίνεται εύκολα αιτία για ανατροπή απο 3 μποφώρ και πάνω.
Επίσης μεγάλο ρόλο παίζει το σκάφος αφού η ίδια επιφάνεια στο Oasis ήταν ασφαλής ενώ στο Reval Midi δημιουργεί τάσεις αποσταθεροποίησης στο δυνάμωμα του ανέμου.
Φαντάζομαι βέβαια ότι σε ένα Sit on top φαρδύ τα δεδομένα αλλάζουν.
Πάντως η παρέα μας διαθέτει ήδη πέντε πανιά και μπορώ να πω ότι είναι μια επιπλέον πινελιά στις πλεύσεις μας.


Attached Files Thumbnail(s)
       
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)