The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.17 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1118 build_postbit




Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valley Nordkapp RM
#1
Σκοπεύω να γράψω και εγώ τις εντυπώσεις μου από το σκάφος μόλις το δοκιμάσω εκτενώς, πριν γίνει αυτό επισυνάπτω ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο/παρουσίαση από το Ocean paddler.

Διαβάστε προσεκτικά το σημείο σύγκρισης με το πολυεστερικό, εντυπωσιακό.

Το σκάφος δεν παίζεται, ενώ είναι πολύ στενό (53εκ) έχει πολύ ύψος εμπρός στα πόδια με αποτέλεσμα κωπηλάτες μέχρι και 1.80+ να χωράνε άνετα.

Από θέμα εμφάνισης είναι ότι ωραιότερο υπάρχει (από αυτά που έχω δει εγώ) σε πλαστικό, φοβερές γραμμές.

[smg id=1386 width=640 align=center]



Attached Files
.pdf   nordkapp-review.pdf (Size: 648.53 KB / Downloads: 14)
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#2
Συμπληρώθηκαν είδη σχεδόν 10 καλές βόλτες (18+ χλμ η καθεμια).
Στην τελευταία σε ένα sprint με μπονάτσα έγραψε 11.5χλμ/ώρα το GPS και αυτά με το Greenlang κουπί (http://www.sea-kayak.gr/index.php/topic,553.0.html) το οποίο τελικά με σωστή τεχνική έχει ελάχιστη διαφορά από euro blades σε συνθήκες touring πάντα.

Το Nordkapp σου δίνει μια αίσθηση ότι δεν είναι γρήγορο αλλά οι μετρήσεις το διαψεύδουν.

[smg id=1387 width=800 align=center]
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#3
Στελιο καλησπερα, περιμενουμε μερικες κουβεντες για το nordkapp Smile Smile Smile
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#4
Γενικά

Ξεκινώντας την αναλυτική παρουσίαση θα αρχίσω από αυτά που έχω σιγουρευτεί μέχρι τώρα και σε μελλοντικά post θα εμπλουτίζω την παρουσίαση μιας και δεν έχω δοκιμάσει ακόμη το σκάφος εκτενώς. Αυτό θα γίνει τους επόμενους μήνες μια και το χρησιμοποιώ μαζί με το North Shore Atlantic 4 φορές κάθε εβδομάδα. Οι όποιες ερωτήσεις ευπρόσδεκτες.

[smg id=1390 align=center width=800]

Η παρουσίαση αφορά την έκδοση σε πολυαιθυλένιο.

Οι διαστάσεις του σκάφους (αναγράφονται λάθος στην ιστοσελίδα της Valley) είναι:
5.40 μέτρα μήκος
52.5 εκατοστά φάρδος
27 κιλά βάρος
33.5 εκατοστά το μέγιστο ύψος στο εμπρός μέρος του κόκπιτ
και ατελείωτο ρόκερ Smile

Σε πολυαιθυλένιο βγαίνει μόνο μια έκδοση, αυτή με τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Αυτό από μόνο του θέτει περιορισμό στους κοντούς/λεπτούς κωπηλάτες. Οποιοσδήποτε με ύψος κάτω του 1.70 και  70 κιλά θα βρει το Nordkapp ''μεγάλο'' χωρίς σωστή στήριξη στα braces ενώ θα κάθετε αρκετά ψηλά στο νερό εκθέτοντας το αρκετά στον αέρα χωρίς φορτίο. Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία και θέλετε απεγνωσμένα ένα Nordkapp (όταν το δείτε από κοντά θα πάθετε πλάκα) τότε προτιμήστε την LV (low volume) έκδοση σε πολυεστέρα.



Το κοκπιτ

Οι διαστάσεις μου είναι 1.85μ, 84-85 κιλά και παπούτσι (αθλητικό) 45.5.
Το κόκπιτ είναι αρκετά στενό αλλά όχι τσίτα, δεν με πιέζει σε σημείο που να με ενοχλεί. Κάποιος όμως πάνω από 88 κιλά νομίζω ότι θα έχει πρόβλημα και θα πρέπει να το δοκιμάσει πριν το αγοράσει. Το φοβερό στο κόκπιτ είναι το ύψος. Με πολύ υψηλό deck μόνο στο σημείο που το χρειάζεσαι κάθεσαι τόσο άνετα όσο λίγα καγιάκ.

[smg id=1388 align=center width=800]

Λόγω του μικρού φάρδους του καγιάκ τα πόδια στηρίζονται από το πλαστικό στα πλάγια και απευθείας στα braces προσφέροντας μια μοναδική άνεση. Έχεις την αίσθηση ότι κάθεσαι σε 58 εκατοστά καγιάκ.

Το κάθισμα είναι κλασσικό Valley. Με ''τσέπες'' στα πλάγια για επιπλέον προσθήκη foam αν χρειάζεστε επιπλέον στήριξη, με σηκωμένο το εμπρός τμήμα του καθίσματος για μεγαλύτερη άνεση και ένα πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω τμήμα. Το κάθισμα έχει 4 διαφορετικές ρυθμίσεις (ξεβιδώνοντας 4 βίδες) μετακινώντας το εμπρός πίσω με αποτέλεσμα ακόμη και μεγαλόσωμοι κωπηλάτες να μπορούν να βγάλουν τα πόδια τους έξω χωρίς να βρίσκουν στο κοκπιτ. Με τις δικές μου διαστάσεις το έχω ρυθμίσει όσο πάει πίσω και δεν βρίσκω καθόλου στις εξόδους (ένα πόδι κάθε  φορά).

Τα foot pegs είναι της Werner. Κωπηλάτες με μικρότερο νούμερο παπουτσιού από το δικό μου (45.5) φαίνεται να μπορούν να τα ρυθμίσουν εν πλω ευκολότερα. Εγώ γενικά τα βρίσκω δύσχρηστα στη ρύθμιση. Δεν μετακινούνται όμως με τίποτα όσο κοπάνημα και να φάνε. Στο δικό μου πιθανότητα θα τα αλλάξω με κάποια της Sealect. Με πολύ μικρό κόστος (35€) θα έχω το διπλάσιο σχεδόν μέγεθος πατήματος από της Werner και πολύ εύκολη ρύθμιση εν πλω.

[smg id=1389 align=center width=800]

Τα braces με έκαναν να απορώ. Πως κατάφεραν στο τελειότερο κοκπιτ που έχω μπει να βάλουν μάπα braces και όχι τα νέα της Valley δεν μπορώ να καταλάβω. Τα braces ρυθμίζουν εύκολα απλά ξεβιδώνοντας 4 βίδες ενώ έχουν 6 διαφορετικά σημεία ρύθμισης. Εαν είστε κάτω από 75 κιλά θα χρειαστεί να προσθέσετε foam για καλύτερη επαφή. Με τις δικές μου διαστάσεις λόγω της στενότητας του κόκπιτ τα πόδια μου δεν χρησιμοποιούν τόσο τα braces αλλά απευθείας το πλαστικό όταν κάνω edge, roll κτλ. Έχω την εντύπωση ότι και να τα βγάλω τελείως δεν θα δω διαφορά. Για να γίνουν της προκοπής τα braces θα χρειαστεί να προσθέσετε στα είδη υπάρχον ένα κομμάτι foam με καμπή ώστε να σας κρατά σωστά.
Τονίζω όμως ότι αυτό θα χρειαστεί μόνο στους μικρόσωμους κωπηλάτες.


Ποιότητα

Κορυφαία όπως όλα τα Βρετανικά σκάφη.

Είναι η μοναδική εταιρία (μαζί με την θυγατρική της North Shore) που χρησιμοποιεί πλαστικά ''καπάκια'' για την ένωση των hatches και όχι foam προσφέροντας διαχρονικά πραγματικά στεγανά hatches.
Η ποιότητα του πλαστικού είναι φανταστική. Στο Etain που είναι ίδια κατασκευή το τι κοπάνημα έχω ρίξει δεν λέγεται και απλά έχει κάποιες γρατσουνιές. Φοβερή αντοχή.

Το κάθε τι πάνω στο σκάφος είναι προσεγμένο, από την τοποθέτηση του skeg μέχρι τις λαβές εμπρός/πίσω.

Hatches

Όλα τα hatches του Nordkapp είναι της ίδιας εταιρίας ενώ ανοίγουν/κλείνουν με μερικά δάχτυλα. Ότι ευκολότερο υπάρχει στην αγορά για βάλε/βγάλε ενώ δεν μπαίνει σταγόνα μέσα. Για να σας δώσω να καταλάβετε το day hatch το κλείνω εν πλω με το ένα χέρι απλά πιέζοντας το ελαφρά.

Το μεγάλο πλεονέκτημα όπως ανέφερα και παραπάνω είναι ο τρόπος που η Valley κλείνει τα στεγανά με το κόκπιτ. Εντελώς στεγανά για πάντα.


Καρινάκι (skeg)

Όπως όλα τα νέα μοντέλα, η δύναμη που χρειάζεται για πάνω κάτω μπορεί να γίνει απλά με το μικρό σας δαχτυλάκι. Πολύ δύσκολο να κολλήσει ενώ στο weather cocking που κάνει το σκάφος το skeg το κρατά εύκολα στην ευθεία. Χρειάζεται όμως καλή τεχνική από τον κωπηλάτη για να πηγαίνετε ευθεία χωρίς το skeg.


Στη θάλασσα.

Το Nordkapp το έχω δοκιμάσει μέχρι τώρα σε 10 εκδρομές όλες πάνω από 18χλμ από μπονάτσα μέχρι 5 μποφόρ off shore αέρα αλλά όχι με πολύ υψηλό sea state όπου και λογικά δίνει ρέστα οπότε αναμένω εντός της ερχόμενης εβδομάδας που θα πιάσουν οι βοριάδες στην Κρήτη για περισσότερα.

Στη μπονάτσα κουνάει αρκετά αλλά αν είστε κάτω από 1.80 δεν θα σας προβληματίσει καθόλου. Η αρχική του σταθερότητα είναι μια χαρά, απλά θέλει λίγο συνήθεια ιδίως αν έρχεστε από κάποιο φαρδύ σκάφος πχ 58+ εκατοστά (σε αυτή την περίπτωση θα δείτε μεγάλη διαφορά). Η δευτερεύουσα δεν έχει δοκιμαστεί πλήρως γιατί αναμένω αέρα...σε πολύ χαμηλό κυματισμό αλλά με πολύ off shore αέρα (5 μποφόρ) δεν σε προβληματίζει, ίσα ίσα πάει καλύτερα. Σε ένα 3άρι down wind πηγαίνει σφαίρα εφόσον δεν σταματάς να κωπηλατείς.
Εγώ χρησιμοποιώ και για συρτή το Nordkapp οπότε μην αγχώνεστε με κάτι review στο Internet για θέμα αστάθειας κτλ. Αν προέρχεστε από καγιάκ με τεράστιο κόκπιτ (58+) θα δείτε διαφορά αλλά δεν θα φρικάρετε.... Smile

Θα γράψω περισσότερα τις επόμενες ημέρες που θα το δοκιμάσω και σε surf zone.

Σε Eskimo roll, braces τα σπάει. Καλύτερο από ότι έχω δοκιμάσει μέχρι τώρα. Σε μερικές δοκιμές είχα γεμίσει 10 πεντόλιτρα νερό στα hatches για προσομοίωση βάρους και οι εντυπώσεις ήταν άριστες.


Edging και όλες οι τεχνικές κουπιές γίνονται με ευκολία, απλά θέλει λίγο χρόνο για εξοικείωση. Ιδιαίτερα το edging είναι πολύ αποτελεσματικό. Χωρίς sweep stroke και μόνο με edging με 2 κουπιές στρίβει 180+ μοίρες.

Η ταχύτητα του είναι εντυπωσιακή, με το Greenland κουπί μου σε τελείως μπονάτσα έπιασα 11.5χλμ/ώρα και δεν είχα δόσει το 100%. Δεν έχω δει γρηγορότερο πλαστικό καγιάκ ενώ δεν πρόκειται να μείνει πίσω ότι πολυεστερικό και να έχει η παρέα Smile

Είναι ένα ιδιαίτερο καγιάκ, εμφανισιακά είναι αδύνατον να μην σας αρέσει. Στο νερό δίνει μια περίεργη αίσθηση που δεν είναι εύκολο να την περιγράψω, δεν νομίζω να μην αρέσει σε κάποιον εκτός και αν είναι λάθος ο σωματότυπος του για το σκάφος. Απευθύνεται όμως σε κωπηλάτες συνειδητοποιημένους με όρεξη για βελτίωση μιας και δεν συγχωρεί όπως άλλα σκάφη. Αυτό που θα σας κάνει σίγουρα είναι να σας βελτιώσει σαν κωπηλάτη ανεξαρτήτου επιπέδου. Αυτή είναι και η μαγεία του....ένα σκάφος μύθος και όχι άδικα (το έχω ονειρευτεί δεκάδες φορές τον τελευταίο μήνα.....)

Αναμείνατε για εντυπώσεις κατά τη διάρκεια του χειμώνα που θα χρησιμοποιηθεί εκτενώς σε βαρβάτο κυματισμό.

Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#5
Ένα ακόμη βίντεο που δείχνει πως είναι το σκάφος, το ανέβασα πριν λίγο στο Youtube.

Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#6
Φοβερό σκάφος ακόμα και σε RM ειδικα σε καιρούς θα ειναι τέλειο, απο θέμα tracking πως τα πηγαίνει γενικα, εννοω σε μεγάλες διαδρομές ? Wink
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#7
Αν κάνει weather cocking εννοείς; Αν ναι, ελάχιστο, λιγότερο από το Essence και το δικό σου. Έχω κάνει μόνο μονοήμερες εκδρομές μέχρι τώρα με το Nordkapp μέχρι 36χλμ η μεγαλύτερη.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#8
(12-01-2013, 08:19 PM)stelios link Wrote: Αν κάνει weather cocking εννοείς; Αν ναι, ελάχιστο, λιγότερο από το Essence και το δικό σου. Έχω κάνει μόνο μονοήμερες εκδρομές μέχρι τώρα με το Nordkapp μέχρι 36χλμ η μεγαλύτερη.

Aν ειναι ετσι μιλάμε τοτε για ενα εκπληκτικό σκάφος -Smile
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#9
Τελευταία αλλαγή στο σκάφος η μεταφορά των πολύ καλών braces από το Riot Brittany 16.5 στο Nordkapp. Με μόνο αλλαγή στις βίδες και τίποτα άλλο κουμπώνουν τέλεια και το σκάφος κουμπώνει πραγματικά πάνω σας.

Το Nordkapp το δοκίμασα αρκετές φορές χωρίς braces τελείως και δεν μου παρουσιάζει κανένα πρόβλημα μιας και λόγω ύψους ακουμπώ στο πλαστικό στα πλάγια οπότε χρησιμοποιώ αυτό για edge, brace, roll κτλ.

Πριν λίγες ημέρες είχα και την τύχη να δοκιμάσω ένα πολυεστερικό (το κανονικό, όχι το LV) και είναι πολύ κοντά στην πλεύση/απόδοση.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)