Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ανάλυση ατυχημάτων, τραυματισμοί και θάνατοι με καγιάκ
#1
Σε σχετική συζήτηση στο γκρούπ του facebook παραθέτω και εδώ το link που έκανε post ο Άγγελος για συζήτηση.

http://www.qajaqrolls.com/2011/06/analys...ident.html

Quote:Giorgos Karagiannidis Άγγελε πολύ ενδιαφέρουσα στατιστική. Είναι φανερό ότι η κύρια αιτία θανάτων και τραυματισμών είναι οι άσχημες καιρικές συνθήκες (περίπου 46%). Αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα υποθερμία και πνιγμό.

Quote:Γιάννης Καρατζάς Βέβαια οι Ελληνικές συνθήκες στην θάλασσα ακόμα και τον χειμώνα είναι λίγο ποιο ευνοϊκές όσο αφορά την υποθερμια.

Quote:Aggelos Mnds Akrivos Gianni exeis apolyto dikio, tha mporousa na grapso ena terastio keimeno gia ayto pou molis aneferes alla den tha exei toso endiaferon oso ayto pou proaneferes...Episis thelo na po sto cause tou excessive speed anaferetai fysika se skafi anapsyxis mixanokinita ta opoia exoun traymatisei tous amoirous kayakers..!

Quote:Γιάννης Καρατζάς Αγγελε σου μιλάω ειλικρινά,ο πρώτος μου φόβος στην θάλασσα είναι ο άνθρωπος!επειδη στις διαδρομές μου περνάω συνήθως απο λιμανακια ειλικρινά αυτο φοβάμαι περισσοτερο γι αυτο αν θυμάσαι και στο φορουμ(θα ήταν καλο να μεταφερθεί κι εκεί η συζήτηση) αναφερομουν σε φακούς και φώτα εφόσον βραδυαστεις.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#2
Σχετικά με την υποθερμία να προσθέσω ότι το καταχείμωνο είναι εύκολο να την πάθεις και στην Ελλάδα.

Quote:In the winter seas with temperture around 12-16, a person who is inadequately dressed may be helpless in as little as 3 minutes and dead in 30.

16 βαθμούς φτάνει η θερμοκρασία σε πολλά σημεία του Ελληνικού πελάγους.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#3
Σε μισή ώρα μπορείς να πεθάνεις σε 16 βαθμούς νερό? :o
Reply
#4
Έριξα μια ματιά στην εκτεταμένη αναφορά.

Μια δυο παρατηρήσεις ( διευκρινήσεις στο glossary).

1. Η στατιστική έχει τα Κανώ ( αμερικανικού ινδιάνικου τύπου ) και τα καγιάκ σε χωριστές κατηγορίες σε κάποιες στατιστικές και ενωμένα σε άλλες.
2. Τα ατυχήματα ΔΕΝ αφορούν μόνο θαλάσσιο καγιάκ ή κανώ αλλά και ποτάμια/λιμνες και white water που σίγουρα έιναι πιό επικίνδυνη ασχολία από το θαλάσσιο καγιάκ.
3. Στις αιτίες  ατυχημάτων τα επικίνδυνα νερά ( hazardous water) αφορούν ρεύματα ( παλίρροιες και ροές ποταμών) και όχι καιρικές συνθήκες.
4. Υποθερμία έιναι πολύ πιθανή και μετά από ανατροπή σε ποτάμι...ως γνωστό εκεί τα νερά έιναι σχεδόν πάντα παγωμένα...

Θεωρώ λοιπόν ότι αν δεν λάβουμε υπ' όψιν ότι τα νούμερα αυτά αφορούν και το white water κανώ και καγιάκ, πού έιναι εκ φύσεως επικίνδυνο, τότε "φορτώνουμε " με εσφαλμένη αντίληψη επικινδυνότητας το θαλάσσιο καγιάκ.
Αξίζει να δείτε στον πίνακα  11 ότι τα ατυχήματα σε γλυκό νερό έιναι συντριπτικά περισσότερα από αυτά σε θάλασσα.

Reply
#5
(12-18-2011, 07:01 PM)vangelis link Wrote: Έριξα μια ματιά στην εκτεταμένη αναφορά.

Μια δυο παρατηρήσεις ( διευκρινήσεις στο glossary).

1. Η στατιστική έχει τα Κανώ ( αμερικανικού ινδιάνικου τύπου ) και τα καγιάκ σε χωριστές κατηγορίες σε κάποιες στατιστικές και ενωμένα σε άλλες.
2. Τα ατυχήματα ΔΕΝ αφορούν μόνο θαλάσσιο καγιάκ ή κανώ αλλά και ποτάμια/λιμνες και white water που σίγουρα έιναι πιό επικίνδυνη ασχολία από το θαλάσσιο καγιάκ.
3. Στις αιτίες  ατυχημάτων τα επικίνδυνα νερά ( hazardous water) αφορούν ρεύματα ( παλίρροιες και ροές ποταμών) και όχι καιρικές συνθήκες.
4. Υποθερμία έιναι πολύ πιθανή και μετά από ανατροπή σε ποτάμι...ως γνωστό εκεί τα νερά έιναι σχεδόν πάντα παγωμένα...

Θεωρώ λοιπόν ότι αν δεν λάβουμε υπ' όψιν ότι τα νούμερα αυτά αφορούν και το white water κανώ και καγιάκ, πού έιναι εκ φύσεως επικίνδυνο, τότε "φορτώνουμε " με εσφαλμένη αντίληψη επικινδυνότητας το θαλάσσιο καγιάκ.
Αξίζει να δείτε στον πίνακα  11 ότι τα ατυχήματα σε γλυκό νερό έιναι συντριπτικά περισσότερα από αυτά σε θάλασσα.

Δεν νομιζω οτι μια μελετη του uscg φιλε μου φορτωνει η δαιμονοποιει το sea kayak!!!! Η συνετη χρηση ενος εργαλειου απο το οποιο εξαρταται η ζωη σου οταν ανοιχτεις στο πελαγος ειναι ακρως απαραιτητη..Κοινοποιησα την μελετη οχι για να τρομαξω κανεναν η να φορτωσω με εσφαλμενες αντιληψεις τον κοσμο του φορουμ φιλε μου...Μηπως εχεις υποψη ποσοι πνιγονται οχι μονο στην Αμερικη αλλα παγκοσμιως απο sea kayak? Ο λογος που κοινοποιησα την μελετη ειναι για να ευαισθητοποιησω τον ορο ναυτικη ασφαλεια στους καγιακερς και να κανω τον καθενα απο εμας  να συνειδητοποιησει οτι στο υγρο στοιχειο ο κινδυνος ελλοχευει παντου...Ολοι ξερουμε οτι το whitewater ειναι πιο επικινδυνο απο το sea kayaking....Η συντριπτικη πλειοψηφια Καναδων,Αμερικανων και Αυστραλων εχουν ηδη στραφει στο tidal race kayaking δλδ καγιακ στο ποταμι με sea kayak οπου κ εκει αποτι διαβασα εχουν παρατηρηθει αρκετα ατυχηματα....
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#6
(12-18-2011, 07:33 PM)Random link Wrote: [quote author=vangelis link=topic=48.msg204#msg204 date=1324234875]
Έριξα μια ματιά στην εκτεταμένη αναφορά.

Μια δυο παρατηρήσεις ( διευκρινήσεις στο glossary).

1. Η στατιστική έχει τα Κανώ ( αμερικανικού ινδιάνικου τύπου ) και τα καγιάκ σε χωριστές κατηγορίες σε κάποιες στατιστικές και ενωμένα σε άλλες.
2. Τα ατυχήματα ΔΕΝ αφορούν μόνο θαλάσσιο καγιάκ ή κανώ αλλά και ποτάμια/λιμνες και white water που σίγουρα έιναι πιό επικίνδυνη ασχολία από το θαλάσσιο καγιάκ.
3. Στις αιτίες  ατυχημάτων τα επικίνδυνα νερά ( hazardous water) αφορούν ρεύματα ( παλίρροιες και ροές ποταμών) και όχι καιρικές συνθήκες.
4. Υποθερμία έιναι πολύ πιθανή και μετά από ανατροπή σε ποτάμι...ως γνωστό εκεί τα νερά έιναι σχεδόν πάντα παγωμένα...

Θεωρώ λοιπόν ότι αν δεν λάβουμε υπ' όψιν ότι τα νούμερα αυτά αφορούν και το white water κανώ και καγιάκ, πού έιναι εκ φύσεως επικίνδυνο, τότε "φορτώνουμε " με εσφαλμένη αντίληψη επικινδυνότητας το θαλάσσιο καγιάκ.
Αξίζει να δείτε στον πίνακα  11 ότι τα ατυχήματα σε γλυκό νερό έιναι συντριπτικά περισσότερα από αυτά σε θάλασσα.

Δεν νομιζω οτι μια μελετη του uscg φιλε μου φορτωνει η δαιμονοποιει το sea kayak!!!! Η συνετη χρηση ενος εργαλειου απο το οποιο εξαρταται η ζωη σου οταν ανοιχτεις στο πελαγος ειναι ακρως απαραιτητη..Κοινοποιησα την μελετη οχι για να τρομαξω κανεναν η να φορτωσω με εσφαλμενες αντιληψεις τον κοσμο του φορουμ φιλε μου...Μηπως εχεις υποψη ποσοι πνιγονται οχι μονο στην Αμερικη αλλα παγκοσμιως απο sea kayak? Ο λογος που κοινοποιησα την μελετη ειναι για να ευαισθητοποιησω τον ορο ναυτικη ασφαλεια στους καγιακερς και να κανω τον καθενα απο εμας  να συνειδητοποιησει οτι στο υγρο στοιχειο ο κινδυνος ελλοχευει παντου...Ολοι ξερουμε οτι το whitewater ειναι πιο επικινδυνο απο το sea kayaking....Η συντριπτικη πλειοψηφια Καναδων,Αμερικανων και Αυστραλων εχουν ηδη στραφει στο tidal race kayaking δλδ καγιακ στο ποταμι με sea kayak οπου κ εκει αποτι διαβασα εχουν παρατηρηθει αρκετα ατυχηματα....
[/quote]

Αν κανείς διαβάσει τα νούμερα της περίληψης μόνο και όχι όλη την μελέτη, μένει με εσφαλμένη εντύπωση. Ο λόγος που έκανα τις παρατηρήσεις δεν έιναι βέβαια να υποβαθμίσω την αναγκαιότητα να μην υποεκτιμά κανείς από μάς τους κινδύνους του υγρού στοιχείου , αλλά να ενημερώσω τους φίλους ότι πολλές φορές η στατιστικές "ψεύδονται" αν δεν εμβαθύνεις.
Για την ανάγκη προετοιμασίας και σύνεσης έχω γράψει και εδώ http://www.sea-kayak.gr/index.php/topic,...tml#msg151
Reply
#7
Στο sea kayaking θεωρώ ότι οι πιο πιθανές περιπτώσεις είναι οι εξής: 1. θάνατος από υποθερμία. Μην υποτιμάτε καθόλου αυτό το ενδεχόμενο. Το έχω ζήσει από πολύ κοντά -ευτυχώς με αίσια κατάληξη- και δεν πίστευα πόσο εύκολο είναι να χάσεις τη ζωή σου τόσο μα τόσο αβίαστα. Στις ελληνικές θάλασσες τα νερά είναι κρύα μέχρι και τέλη Mαϊου, οπότε προσοχή. 2. Ατύχημα με ταχύπλοο. Δυστυχώς, τα σκάφη μας είναι μικρά και δεν αφήνουν απόνερα, με αποτέλεσμα να μην ορατά σε αποστάσεις μεγαλύτερες του 1ν.μ., με διαυγή ατμόσφαιρα. Για ένα ταχύπλοο που κινείται με ταχύτητα >40kn, τα περιθώρια έγκαιρου προσδιορισμού και κατάλληλων ενεργειών είναι αρκετά στενά. Για αυτό χρειάζεται διαρκής εγρήγορση, ώστε αν αντιληφθούμε κάτι να έρχεται προς το μέρος μας, είτε να επικοινωνήσουμε προληπτικά μέσω vhf, είτε και να εκπέμψουμε κάποιο οπτικό σήμα (π.χ. με το κουπί όρθιο). Σε καμία περίπτωση δεν το αφήνουμε από τα μάτια μας και είμαστε έτοιμοι για παν ενδεχόμενο (προσωπικά έχω σκεφτεί ότι στην έσχατη περίπτωση που με έχει κεντράρει ταχύπλοο και δεν μπορώ να πάω πουθενά, μάλλον θα ρολάρω τελευταία στιγμή, ώστε να περάσει πάνω από τη γάστρα μου).

Ένα εξάρτημα που σώζει ζωές είναι το epirb, και θεωρώ ότι κάθε κωπηλάτης θα πρέπει να έχει πάνω του. Τα δευτερόλεπτα μετρούν αντίστροφα και είναι πολύτιμα από το σημείο του ατυχήματος και μετά.



[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply
#8
τι ειναι το epird?
Reply
#9
Γιάννη, ρίξε μια ματιά εδώ:

http://www.egmdss.com/gmdss-courses/mod/...php?id=885
[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply
#10
(12-18-2011, 10:29 PM)yiannis link Wrote: τι ειναι το epird?

κοιτα και εδώ ( απόσπασμα από αυτό το πόστ) http://www.sea-kayak.gr/index.php/topic,...tml#msg151
Μια εικόνα με σωστικα πάνω στο pfd. (φωτοβολίδες/καπνογόνα στο σακουλάκι που φαίνεται δεξιά, πάνω από την αριστερή μπροστινή τσέπη) Το κίτρινο είναι EPIRB (ειδικός ραδιοφάρος), σαν το σύστημα SPOT που αναφέρεται παρακάτω.
[Image: PFDWFFrontUnpacked48_small.jpg]
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)