Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ξύλινα καγιακ
#21
luka σε ευχαριστώ

Ετσι το σκέφτηκα και εγώ για την γάστρα .
Από την fibermax  αγοράζω υφάσματα  αρκετά χρόνια τώρα . Εποξική έπαιρνα από την r&g . Οπότε για εποξική  θα πάρω αυτη που είναι για  ναυτική χρήση R6780/H6735 (Γρήγορο)
Στο manual του καγιακ , δεν αναφέρει διαφορετικές εποξικές .

Εσυ χρησιμοποιεις διαφορετικές εποξικές ή μόνο διαφορετικούς σκληρυντες , για να έχεις διαφορετικους χρόνους εργασίας ??

και πάλι ευχαριστώ

Γιάννης Παξιμαδάκης
Reply
#22
Γιάννη το 6780 είναι πολύ καλό ειδικά σε ότι αφορά τις κολλήσεις σου. Ένα αρνητικό που μπορώ να πώ, είναι το pot life που έχει. Φαντάσου ότι το αργό σύστημα, σε θερμοκρασία 30ο τζελάριζε σε 10 λεπτά, δλδ αδύνατον να δουλέψεις μεγάλη ποσότητα. Αυτό σημαίνει μικρές δόσεις και κάθε 5 λεπτά ανακάτεμα. Μεγάλη ταλαιπωρία. Μια ακόμη λεπτομέρεια για το 6780, είναι πολύ σκληρό το τελικό αποτέλεσμα με ότι αυτό σημαίνει. Εγώ στη γάστρα του σκάφους αλλά και γενικά τους εμποτισμούς των υφασμάτων τους έκανα με το R9430/αργό. Είναι πολύ καλύτερο στον εμποτισμό (ειδικά των βαριών υφασμάτων), έχει χρόνο εργασίας τεράστιο και το σημαντικότερο, το τελικό αποτέλεσμα είναι πιο μαλακό....δλδ δεν σπάει στα χτυπήματα. Για γεμιστικά μπορείς να πάρεις το 481 που είναι φθηνό. Απαραίτητες οι μικροίνες (πάρε 4 λίτρα συμφέρει) και τα glass bubbles (απίστευτο γέμισμα μετά το ύφασμα).

Πάρε μια ιδέα εδώ
http://onyx16.blogspot.gr/
Reply
#23
Luka. ( Λουκά ?) φοβερη δουλεια .  :Smile
Θα διαβασω προσεκτικά το blog σου.

Οι πληροφορίες για το pot life ειναι καθοριστικές , εχω μαθει να δουλευω με χρονους απο 45min μεχρι και 90min , οπότε με 10 λεπτα-20 λεπτα θα "πνιγώ"  ;D

ναι στην παραγγελία υπάρχει και 4 λιτρα silica. Microballon εχω πολυ .
Reply
#24
Γιάννη, θα σου έλεγα να πάρεις αργά συστήματα εποξικής και υφάσματα plain ύφανσης και όχι twill (αν και φαίνονται όμορφα) γιατί ξεφτίζουν και ανοίγουν. Επίσης τις ενώσεις κάντες με Microfibers και όχι microbaloons, γιατί είναι κυτταρίνη ξύλου και δένει απίστευτα δυνατά το ξύλο. Σαν τελικό filler μετά τον εμποτισμό των υφασμάτων μπορείς να βάλεις microballoon αλλά και glassbubbles που είναι πιο αδιάβροχα. Πάντως και με τα 2 πολύ προσοχή και πάντα με μάσκα, γιατί είναι πολύ επικίνδυνα στην εισπνοή.

Υ.Γ. Το όνομά μου είναι Ανδρέας το Luca είναι το καλλιτεχνικό  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Reply
#25
Ανδρέα  σε ( ξανα) ευχαριστώ  Big Grin

Ναι το υφασμα που προτείνεται , ειναι Plain . Αλλά διάβασα στο blog σου , οτι το 195gr/m[sup]2[/sup]  ήταν "βαρύ"
. Οπότε θα σκεφτώ 2 φορές να πάρω 215gr/m[sup]2[/sup]  , μόνο και μόνο  επειδή είναι 120 cm φαρδύ .
Το θέμα  ήταν να μπορούσα να καλύψω την γάστρα με ένα ύφασμα , χωρίς να χρειάζεστε να κάνω ενώσεις. Αλλά αφοί δεν βρίσκω ελαφρύ υαλούφασμα ,αρκετά πλατύ , θα πάρω 150gr/m[sup]2[/sup]
θα μπουν 2  παράλληλα στη γάστρα με μικρή αλληλοκάλυψη .
Για εποξική σίγουρα θα χρειαστώ μεγαλύτερους χρόνους εργασίας ,οπότε η δική σου επιλογή είναι μια πολύ καλή λύση .
Αλλά έχω χρόνο για αυτά . προ το παρόν όσο περιμένω να μου φέρουν τα φύλλα κόντρα πλακέ , έκοψα τα external hull forms.
Reply
#26
Μια που αποφάσισες να χρησιμοποιήσεις σχετικά ελαφρύ ύφασμα θα σου πρότεινα, αν δεν αναφέρεται ήδη στις οδηγίες κατασκευής, να προσθέσεις ένα ακόμα φύλλο για να καλύψεις τα πιο συχνά σημεία επαφής της γάστρας, το οποίο θα δώσει και περισσότερη  ακαμψία στην κατασκευή. Εκτιμώ ότι εάν είσαι προσεκτικός με την ποσότητα resin που χρησιμοποιείς για το γέμισμα και δεν υπερβάλλεις(όπως είθισται σ΄εμάς τους ερασιτέχνες), το πρόσθετο βάρος θα είναι αμελητέο.
Reply
#27
Thanassis οχι. δεν προτείνει κατι τέτοιο. το μόνο που λέει 1-2 στρώματα εποξική  πάνω από το υφασμα.
Σκέφτομαι , μια λωρίδα kevlar  στην καρίνα. αλλά θα θελω να δω αν θα λόγω διαφορετικού πάχους , θα εξεχει πολυ. Θα κανω μια δοκιμη σε ενα πρόχειρο κομμάτι .Αυτο αργότερα.
προς το παρόν το πρόβλημα που αντιμετωπίζω, είναι οτι δεν βρήκα φύλλα ply 1.2m X2,5 m που χρειάζομαι ,αλλά 1,7mΧ2.2m.
Αν χρησιμοποιήσω , αυτά τα τελευταία θα χρειαστεί να κάνω 3 ενώσεις των φύλλων για να πετύχω το συνολικό μήκος του hull.
Θέλω να το αποφύγω, Αλλά εδω στην επαρχία είναι δύσκολη η εύρεση υλικών.
Οψόμεθα.. :-\
Reply
#28
Γιάννη καλησπέρα,
σχετικά με τα κόντρα πλακέ το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισα κι εγώ. Ακόμα και σήμερα για να φανταστείς χρειάζομαι ένα φύλλο 4'' χιλ. για να τελειώσω με το σκάφος και δεν βρίσκω σε 125Χ250. Μόνο σε Κινέζικο (μακριά απο μάς) το οποίο ξελαμινάρει αμέσως.
Σχετικά με το ύφασμα η CLC (κορυφαία εταιρεία κατά τη γνώμη μου) προτείνει τη λύση που προσθέτει λιγότερο βάρος. Ο Θανάσης νομίζω ότι έχει δίκιο για το 2ο layer. Η διαφορά σε βάρος είναι αμελητέα και θα σου δώσει δύναμη εκεί που πρέπει.
Όσον αφορά το Kevlar στη γάστρα θα σου πρότεινα (το προτείνουν και οι κατασκευαστές ανά τον κόσμο) να μην το κάνεις για τους εξής λόγους.
1. Το kevlar είναι δύσκολο τόσο στο κόψιμο όσο και στον εμποτισμό.
2. Το Kevlar δεν τρίβεται γιατί γίνεται μαλλί (whooly).
3. To Kevlar δεν είναι αδιάβροχο....δεν το θέλεις στη γάστρα που μπορεί να ξυθεί και να χτυπηθεί κλπ.

Το έκανα κι εγώ στο προηγούμενο project το λάθος και το σκυλομετάνοιωσα.
Καλύτερα γυαλάκι που είναι και φθηνό...ή αν θέλεις κάτι εξωτικό βάλε carbon ταινία (αρνητικό είναι ότι σπάει στην πρόσκρουση).
Πολύ καλή λύση επίσης είναι στο τελικό χέρι εποξικής στη γάστρα, να προσθέσεις στο μιγμα σου πούδρα γραφίτη. Θα έχεις και καλύτερη στιλπνότητα και μεγαλύτερη αντοχή σε γρατζουνιές και χτυπήματα.

Ελπίζω να μην σε κούρασα

Ανδρέας
Reply
#29
(08-30-2013, 08:08 PM)luca link Wrote: .........................
1. Το kevlar είναι δύσκολο τόσο στο κόψιμο όσο και στον εμποτισμό.
2. Το Kevlar δεν τρίβεται γιατί γίνεται μαλλί (whooly).
3. To Kevlar δεν είναι αδιάβροχο....δεν το θέλεις στη γάστρα που μπορεί να ξυθεί και να χτυπηθεί κλπ.

..................

Ελπίζω να μην σε κούρασα

Ανδρέας
Χρησιμοποιώ kevlar συχνά σε κατασκευές . ( φτερά τηλεκατευθυνόμενων ανεμόπτερων) οποτε το 1 και 2 το εχω αντιμετωπίσει.. Το 3 όμως δεν το ήξερα .Οπότε γαλιάκι  2 στρώματα.
Σε ευχαριστώ για την βοήθεια ( και τα άλλα παιδιά ). και οχι , τι να με κουράσεις . ειμαι ασχετος απο τετοιου είδους κατασκευές , οπότε κάθε πληροφορία από εσας που εχετε εμπειρία ειναι οχι απλά καλοδεχουμενη , αλλά για μένα απαραίτητη.

Πως βλεπετε την πιθανότητα , για 3 ενωσεις στα κοντρα πλακε , για την γάστρα ?? 
Reply
#30
Mια που μιλάμε για σιτ ον, θέλω να πιστεύω ότι η χρήση που του επιφυλάσσεις θα είναι σκληρότερη απ ότι ενός ντελικάτου greenland ας πούμε.... Μελέτησε σοβαρά την προσθήκη φύλλου, ιδιαίτερα εάν βγαίνεις σε ακτές με πέτρα.

Η προσθήκη ταινίας είτε κεβλαρ είτε γυαλιού, πρέπει να μπεί έτσι κι αλλιώς σε όλο το μήκος του σκάφους. Εκτιμώ όμως ότι η τοποθέτηση carbon στην καρίνα είναι περιττή λόγω του σπασίματος του υλικού σε κρούσεις. Υπάρχει μια τεχνική για να "φας" το σειρίτι που έχει στα πλάγια η ταινία, κόβοντάς το με ένα καλοακονισμένο κοπίδι επιπλοποιού. Δεν μπήκα σε τέτοια διαδικασία.... Ένα προσεκτικά τοποθετημένο στρώμα resin οριοθετημένο με ταινία 1-2 εκατοστά εξωτερικά της ταινίας θα καλύψει το "σκαλί".

Σχετικά με το κόντρα πλακέ: μην σε φοβίζουν οι συνδέσεις όσον αφορά την αντοχή. Σαφώς θέλει περισσότερη δουλειά από το να κόψεις απλά, ενα φύλλο αλλά γίνεται κι έτσι. Τί συνδένσεις χρησιμοποιείς, butt ή scarf? Στην πρώτη περίπτωση θα εχεις ένα μικρό θέμα αισθητικής. Στη δεύτερη τίποτα.

Κέβλαρ δεν έχω δουλέψει ποτέ και δεν ήξερα οτι δεν είναι αδιάβροχο. Σε λαμινέιτ κατασκευές, για να αντιμετωπίσουν την τάση του υλικού να γίνεται μαλί, περνάν πρόσθετα ένα λεπτό στρώμα γυαλί. Αυτά βέβαια στις νεότερες κατασκευές σου.

Και μια τελευταία συμβουλή/άποψη: πειρματίσου, το manual δεν είναι ευαγγέλιο. Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)