Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Σωστικα μεσα
#11
(12-06-2011, 10:39 PM)yiannis link Wrote: Νομίζω ότι στο θέμα αξεσουάρ ,θα πρέπει να συγκεντρώσουμε όλο τον προτεινόμενο εξοπλισμό ασφαλείας ώστε οι καινουριοι ή οι πιο ανεμελοι να βρίσκουν έστω και υπερβολικά για καποιους(έχω φάει δουλεμα για την κουβέρτα επιβίωσης στο Φαρμακειο μου).
Να πω επίσης ότι έχω στο iPhone και προγραμα που στέλνει σε sms τις συντεταγμένες μου αν χρειαστεί. Δεν ξέρω αν και κατα πόσο είναι χρήσιμο.

Επίσης και για λόγους ασφαλείας αλλα και θέασης έχω μικρά κυαλια μαζι μου,να κατα σκοπεύω τους απεναντι Big Grin

Γιαννη ποια εφαρμογη ειναι αυτη με τις συντεταγμενες? Wink
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#12
iSOS,και δουλευει.το έχω τσεκάρει,χωρίς να πνίγομαι βέβαια... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Reply
#13
Ok ευχαριστω Wink
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#14
αντιγράφω παλιότερο ποστ μου από ποδηλατικό φόρουμ.

"Λόγω του ότι η χρήση θα είναι περισσότερο το καλοκαίρι με τα μελτέμια μέχρι ποσά μποφόρ είναι κοπηλατίσιμα? (τα klepper)

Ειναι σαν να ρωτάς "τί ανηφόρα ανεβαίνει αυτό το ποδήλατο...."
Στα πλαστικά καγιάκ πρέπει να έχεις όχι μόνο την δύναμη και την αντοχή να τραβάς κουπί κόντρα στο κύμα, αλλά και την τεχνική να ισορροπείς το καγιάκ με κινήσεις του κορμιού και με κουπιές στήριξης στο πολύ κύμα...αυτό προϋποθέτει αρκετές ώρες εξοικείωσης με το καγιάκ και εκμάθησης τεχνικών κλπ.
Με τα Klepper τα πράγματα είναι πιό απλά λόγω της εγγενούς μεγάλης ευστάθειας του σκάφους. Και εκεί βέβαια πρέπει να κάνει κανείς σιγά σιγά τα βήματα και να γίνεται όλο και καλύτερος στήν τεχνική. Επίσης το κορμί δυναμώνει και η αντοχή μεγαλώνει...Μοιάζει πολύ με το ποδήλατο...άν καβαλήσεις για πρώτη φορά και ανέβεις την Πάρνηθα, μπορεί να τα φτύσεις και σίγουρα θα πιαστείς...
Να δύο μικρά βίντεο από φίλους ( έμπειροι ποδηλάτες όλοι) στις πρώτες τους εξόδους στον Σαρωνικό.

http://youtu.be/p96Jl3QtiSo
...κάνω copy paste μια φορά αλλά βγαίνει δύο...streliooooo

YouTube - Klepper folding kayak trip around Patroklos island ( μάλλον έχει αποσυρθεί)

Τέλος ας μου επιτραπεί να πώ δυό λόγια για αυτά πού αναφέρει ο φίλος antonis.

Πράγματι κάθε έξοδος στο βουνό ή στην θάλασσα μπορέι να εξελιχθεί σε κατάσταση επιβίωσης...
Ο καιρός αλλάζει, τα οχήματα χαλάνε, υπάρχουν τραυματισμοί, χάνεσαι κλπ
Γιαυτό και πρέπει ο καθένας πού αποφασίζει να απομακρυνθεί από τον "πολιτισμό" να έχει φροντίσει να έχει γνώσεις και εφόδια να αντιμετωπίσει πιθανές αντίξοες καταστάσεις...
Οσον αφορα το Klepper πτυσόμενο καγιάκ είναι επαρκώς ασφαλές μέσο ναυσιπλοίας και αξιόλπλοο ( seaworthy), ώστε να έχει κάνει τεράστιες διαδρομές σε όλες τις θάλασσες του κόσμου μεταξύ τών οποίων και μοναχική, ανυποστήρικτη διάσχιση του Ατλαντικού ωκεανού...
http://en.wikipedia.org/wiki/Folding_kayak
Μήν φανταστείτε εδώ ότι σας προτέινω να πάρετε ένα καγιάκ και να πάτε να περάσετε τον Ατλαντικό...οπως ακριβώς δέν πέρνεις ένα ποδήλατο και πάς να διασχίσεις τις Αλπεις ή την Σαχάρα...
Μπορείς όμως , εφόσον αποκτήσεις την απαιτούμενη αντοχή, τεχνική και γνώση,να κάνεις αρκετά μεγάλες διαδρομές, διασχίσεις και island hopping, ολιγοήμερο ή πολυήμερο καγιάκ κάμπινγκ και χίλιες δυό άλλες δραστηριότητες στην ατέλειωτη Ελληνική ακτογραμμή και τις πανέμορφες θάλασσες.
..και αυτό δέν έιναι ισοδύναμο με το να παίζεις ρώσικη ρουλέτα...
Βέβαια να θυμίσω ότι πάντα πρέπει να σεβόμαστε την φύση και τα στοιχεία...
Και το βουνο και η θάλασσα μπορούν πράγματι να μετατρέψουν μιά εκδρομη σε περιπέτεια επιβίωσης...αλλά συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις έχουν βάλει το χεράκι τους και η απερισκεψία, η έλλειψη γνλωσης, η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων μας, η αγνοια τεχνικών..κλπ κλπ..
Βέβαια, το καγιάκ, οπως άλλωστε και το ποδήλατο, ακόμα και το καλύτερο, είναι τόσο καλό όσο ο αναβάτης του...
Και κάπου εκέι βρίσκεται και η ομορφιά...εσύ έισαι πού κινείς το σκάφος...και με αυτό τον τρόπο βιώνεις μια μέθεξη με την φύση και το υγρό στοιχέιο...
Τέλος να αναφερθώ σε μερικά πρακτικά θέματα...
Όπως και στό βουνό, έτσι και στήν θάλασσα, άν σκοπεύουμε να επεκτείνουμε/τεστάρουμε τα όριά μας, το κάνουμε ΠΑΝΤΑ με παρέα και εί δυνατόν πιό έμπειρη από εμάς...
Στο καγιάκ το άλλο σκάφος μπορέι να βοηθήσει αποτελεσματικά σε μιά ανατροπή, να ρυμουλκήσει ή να ειδοποιήσει για βοήθεια...
Σφυρίχτρα έχουμε πάντα στο βοήθημα πλευστότητος που φοράμε ( δέν έιναι σωσίβιο)...Χρειάζεταικαι για να ειδοποιούμε ανεγκέφαλους μηχανοκίνητους...ναι ναι δυστυχώς...υπάρχουν και στήν θάλασσα καυλοτιμονάκηδες....
Επικοινωνια σε όλη σχεδόν την Ελλάδα είναι εφικτή με το κινητό τηλέφωνο ( κρεμασμένο στο λαιμό μέσα σε αδιάβροχη θήκη)
Πέρνα μέσα και το νούμερο του Λιμενικού της περιοχής πού σκοπεύεις να εκδράμεις...
Τέλος επειδή μπορέι από τα αναφερόμενα σχετικά με το κολύμπι να θεωρήσει κανείς ότι σε περίπτωση προβλήματος πρέπει να εγκεταλέιψει το σκάφος και να κολυμπήσει πρός την πλησιέστερη ακτή, θέλω να επισημάνω ότι αυτό έιναι συνήθως ΛΑΘΟΣ κίνηση.
Το σκάφος σου παρέχει πλευστότητα, έστω και άν δέν μπορέις να μπείς μέσα και είναι πολύ πιό ορατό σε τυχόν διασώστες από ένα κολυμβητή...Επίσης εκεί θα έιναι τα περισσότερα από τα εφόδιά σου, νερό, ζεστα ρούχα, σνηνή, υπνόσακκος, τρόπος να ανάψεις φωτιά,φαρμακείο πρώτων βοηθειών, εφόδια για σήματα ανάγκης ( φωτοβολίδες, καπνογόνα, seadye) κλπ.
Δέν το εγκαταλείπουμε παρά μόνο άν είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι μπορούμε να βγούμε σε κοντινη ακτή...( συνυπολογιζοντας ρεύματα, κύματα, μορφολογία ακτής κλπ)....και πάλι θα προσπαθούσα να το πάρω μαζί μου....
Τέλος να συμφωνήσω ότι άν "βγείτε" στην θάλασσα ή το βουνό μόνος σας, είναι καλό κάποις δικός σας να ξέρει πού σκοπέυετε να πάτε, την διαδρομή σας, και πότε σκοπεύετε να γυρίσετε...
π.χ. Παρασκευή απογευματάκι στις 5μμ μετά της δουλειά....
" Γυναίκα...φεύγω για ΜΤΒ στα βασιλικά...Άν δέν γυρίσω μέχρι άυριο τις 10 το πρωί, ειδοποίησε την ΕΜΑΚ....
"
Να προσθέσω ακόμα σχετικά με την προηγούμενη συζήτηση εδώ.

Φωτοβολίδες και καπνογόνα.
...υπάρχουν ειδικά μικρά σετ φοτοβολίδων και καπνογόνων που έχεις πάνω στο PFD. δυστυχώς ΔΕΝ τα φορτώνουν για Ελλάδα επειδή έιναι λέει "επικίνδυνο εμπόρευμα...."  Αν κάποιος έχει άκρες αμερική να το ψάξουμε ξανά! Να σημειώσω εδώ ότι ένα λάθος που κάνουν πολλοί έιναι ότι ξοδέυουν τα σινιάλα τους, φωτοβολίδες την νύχτα και καπνογόνο την μέρα, με την ελπίδα κάποιος να τους δεί...Πρέπει πάντα να έχεις σινιάλα για να ρίξεις όταν εσύ αντιληφθείς, δείς ή ακούσης κοντά σου ανθρώπους ή ομάδα αναζήτησης. Τότε χρειάζεται να τα ρίξεις για να σε δούνε!! Πολύ χρήσιμο για εντοπισμό από αεροπλάνο έιναι και το sea dye, ένα σακουλάκι χρωστική πού ανοίγεις όταν αντιληφθείς αεροπλάνα αναζήτησης ( μέρα). Αυτό δημιουργέι μιά μεγάλη κηλίδα χρώματος γύρω σου ή που οδηγεί σε εσένα άν είσαι σε ρεύμα.
Ενα καθρεφτάκι σημάτων, ελαφρύ λεπτό και άθραυστο, μπορεί να στοχέυσει και να τραβήξει την προσοχή την μέρα σε μεγάλες αποστάσεις.
Μια εικόνα με σωστικα πάνω στο pfd. (φωτοβολίδες/καπνογόνα στο σακουλάκι που φαίνεται δεξιά, πάνω από την αριστερή μπροστινή τσέπη) Το κίτρινο είναι EPIRB (ειδικός ραδιοφάρος), σαν το σύστημα SPOT που αναφέρεται παρακάτω.
[Image: PFDWFFrontUnpacked48_small.jpg]
Paddle float
...επειδή διάβασα ότι κάποιοι σκέφτονται τον όγκο του paddle float ( πλωτήρα κουπιού) να υπενθυμίσω ότι υπάρχουν και φουσκωτά που έιναι πολύ αξιόλογα. Νομίζω ότι έιναι πολύ χρήσιμο ακόμα και άν είσαι εξπέρ στην επανείσοδο...Μην ξεχνάμε ότι ίσως χρειαστεί να ξαναμπείς στο σκάφος μετά από τραυματισμό. Μπορείς επίσης να το χρησιμοποιήσεις σαν πλωτήρα χωρίς το κουπί για να αυξήσει την ευστάθεια του σκάφους να π.χ. τό ένα σου χέρι έιναι κτυπημένο και δέν μπορείς να στηριχτείς καλά. Επίσης χρησιμοποιήται σαν bailer ( δοχέιο για άδειασμα νερού) και πολλά άλλα πράγματα ανάλογα την στιγμή και την ανάγκλη της.

πλωτή άγκυρα.
Την θεωρώ απαραίτητη και είναι στο βασικό μου εξοπλισμό.
Όταν έχω τον καιρό κόντρα, ριγμένη από πλώρη, μπορεί να μου προσφέρει ξεκούραση, με την πλώρη γυρισμένη στόν καιρό χωρίς να ξεσέρνω πολύ.
Όταν έχω δυνατό καιρό πρίμα, ριγμένη από πίσω, μπορεί να με σταθεροποιήσει στό κύμα, χωρίς να φοβάμαι μην με γυρίσει λαμπάντα, και μπορώ να ξεκουραστώ ή να συνεχίσω να κωπηλατώ.
Στο Klepper με την πλωτή άγκυρα απλωμένη μπορέις ακόμα και να κοιμηθείς..
Επίσης βοηθάει στην προσγυάλωση σε παραλία με μεγάλο κύμα,αλλά αυτή την τεχνική ας την αναλύσουμε άλλη φορά.
Γεμάτη με πέτρες κάνει και για άγκυρα βυθού για να μήν βγάζει κανείς έξω το σκάφος σε στάσεις κατά την διαδρομή.
Σκοινί, κατά προτίμηση νάυλον ( που εκτείνεται), με μήκος 4-5 φορές το μήκος του σκάφους. Κλειδιά για εύκολο δέσιμο/λύσιμο προαιρετικά.
Σε πιό ασταθή σκάφη δεν ξέρω αν θα έιναι το ίδιο αποδοτική αλλά αξίζει να την δοκιμάσει κανείς.

VHF
Δυστυχώς δέν προβλέπονται για σερφ, καγιάκ, κανώ, μικρά ιστιοφόρα και άλλα αθλητικά σκάφη στήν Ελλάδα. Βέβαια αρκετοί απο εμάς έχουν γιατί άν χρειαστεί να το χρησιμοποιήσουν ελάχιστα θα ενδιαφέρει, ακόμα και τούς διασώστες, αν "προβλέπεται". Θα έιναι όλοι ευτυχείς που υπήρχε!!

Φωτα ναυσιπλοίας και φακός ( νύχτα)
Νομίζω τα μόνιμα έιναι υπερβολή. Εξάλλου θα έιναι μπαταρίας και η διαρκής έκθεση στίς συνθήκες θα τα καταστρέφει συχνά.
Χρησιμοποιώ κάποια μικρά και ελαφρά αλλά επαρκώς φωτεινά, πού βάζω στο σκάφος με κλίπ όταν χρειάζονται ( το πίσω λευκό πάνω στο PFD μου). Χρειάζεται και ένας φακός που μπορείς να κατευθύνεις πρός την πηγη θορύβου που ακούς την νύχτα ή να δέις προς την ακτή κλπ. Κεφαλής ή χειρός αδιάβροχος έιναι καλά να έχει και κόκκινο φως ώστε αν θέλεις να δεις κάτι μέσα στο σκάφος σου να μη χαλάσεις την νυχτερινή σου όραση.

στίγμα
Σε κινητά symbian το προγραμμα AFtrack που έχω αναφέρει και σε άλλο ποστ, μπορέι και να στείλει το στίγμα σου με διάφορους τρόπους, ακόμα και με sms. Εχω επιλέξει ένα αυτοματισμό να το στέλνει με το πάτημα ενός κουμπιού στην γυναίκα μου, ή σε κάποιον άλλο ενημερωμένο σχετικά αν η γυναίκα μου έιναι μαζί μου.
οι κουτόφραγκοι έχουν το SPOT ένα δορυφορικό σύστημα distress signal αλλά την τελευταία φορά που κοίταξα δέν λειτουργεί/καλύπτει την Ελλάδα. Το θεωρούν απαραίτητο για την συμμετοχή σε "αγώνες περιπέτειας" (Challenges and Marathons)

πυξίδα
Πάντα χρήσιμη στην θάλασσα. Αν όχι πάνω στο σκάφος (ναυτική κατεύθυνσης και διόπτευσης),  τουλάχιστον μία κρεμασμένη στο λαιμό με δυνατότητα διόπτευσης. Καλά τα GPS αλλά ποτέ δεν βασιζόμαστε μόνο στα ηλεκτρονικά μας βοηθήματα!
Μία ομίχλη που πέφτει ξαφνικά στην πορεία σου, εύκολα θα σε κάνει να μήν ξέρεις που να πας αν δέν έχεις πυξίδα, επίσης η νύχτα με τα φώτα στις ακτές μπορεί να σε κοροϊδέψει πολύ. Επίσης η πυξίδα βοηθά να ελέγξεις την έκπτωσή σου σε περίπτωση πλάγιου ρεύματος στην πορεία σου.

Σίγουρα είναι κι' άλλα αλλά θα τα πούμε και άλλη φορά.



Reply
#15
Βαγγέλη το έχω φτιάξει, δες εδώ: http://www.sea-kayak.gr/index.php/topic,38.0.html
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#16
Οι ηλιακοί φωτοσημαντήρες είναι αυτόνομοι, χωρίς καλωδιώσεις και αποτελούν το ιδανικό μέσο σήμανσης στη θάλασσα και στην ξηρά. Φορτίζονται την ημέρα, ανάβουν όταν νυχτώσει και σβήνουν όταν χαράξει.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
• Αναλαμπές/ λεπτό: 60
• Αδιαβροχοποίηση: IP66
• LED: 6 μονάδες
• Ορατότητα: 800 m
• Μπαταρία: 800 mAh, Ni-MH
• Αυτονομία: 30 ώρες με πλήρη φόρτιση
• Διαστάσεις (ΦxY): 75x120 mm
• Βάρος: 280 gr
• 1 χρόνο εγγύηση
http://www.marinall.gr/index.aspx?catego...uctIndex=0
Οι ηλιακοί φανοί για σκάφη, σε κόκκινο, λευκό, πράσινο θα ήταν μια καλή λύση για κανόε-καγιάκ;
Reply
#17
Pai mei εγραψε
Eπικοινωνίες. Αυτό που είπε παραπάνω ο Random είναι ο απόλυτος κανόνας στη θάλασσα, "δύο ίσον ένα κι ένα ίσον κανένα". Έχω πάνω μου 3 κινητά, τα δύο εφεδρικά σε αδιάβροχες θήκες στο PFD, το πρώτο, περασμένο με σκοινάκι από το λαιμό μου. Έχοντας δοκιμάσει όλα τα αδιάβροχα κινητά της αγοράς, έχω καταλήξει και πάλι στο Samsung, το οποίο χρησιμοποιεί το ανώτερο πρωτόκολλο αδιαβροχοποίησης (από τα εμπορικά κινητά τουλάχιστον). Προσέξτε μόνο να είναι καλά σφραγισμένο το πορτάκι της θύρας. Επιπλέον, φέρω πάντα VHF το οποίο έχω μόνιμα ανοιχτό σε ορισμένες περιπτώσεις.

vangelis εγραψε
VHF
Δυστυχώς δέν προβλέπονται για σερφ, καγιάκ, κανώ, μικρά ιστιοφόρα και άλλα αθλητικά σκάφη στήν Ελλάδα. Βέβαια αρκετοί απο εμάς έχουν γιατί άν χρειαστεί να το χρησιμοποιήσουν ελάχιστα θα ενδιαφέρει, ακόμα και τούς διασώστες, αν "προβλέπεται". Θα έιναι όλοι ευτυχείς που υπήρχε!!

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
http://www.pi-schools.gr/lessons/tee/mar...nies_B.pdf

Reply
#18
(02-02-2012, 12:10 PM)stevv link Wrote: Έχοντας δοκιμάσει όλα τα αδιάβροχα κινητά της αγοράς, έχω καταλήξει και πάλι στο Samsung, το οποίο χρησιμοποιεί το ανώτερο πρωτόκολλο αδιαβροχοποίησης

Ποιο είναι το ακριβές μοντέλο του Samsung που αναφέρεσαι;
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#19
Εγώ έχω το SAMSUNG b2100 κ σε πλήρως αδιάβροχη θήκη το iPhone sτο λαιμό κρεμασμένο.επίσης ενα VHF icom κλειστό για ώρα ανάγκης
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#20
(02-02-2012, 03:22 PM)stelios link Wrote: [quote author=stevv link=topic=22.msg318#msg318 date=1328184606]
Έχοντας δοκιμάσει όλα τα αδιάβροχα κινητά της αγοράς, έχω καταλήξει και πάλι στο Samsung, το οποίο χρησιμοποιεί το ανώτερο πρωτόκολλο αδιαβροχοποίησης

Ποιο είναι το ακριβές μοντέλο του Samsung που αναφέρεσαι;
[/quote]

B2710
[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)