Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ανατροπές
#1
Είμαι νέος στο σπορ,4 μήνες περίπου αλλά με σχετικές συχνές εξόδους (2-4 φορές την εβδομάδα),αλλά δόξα τον Θεό δεν έχω ακόμα ανατραπεί.

Πόσο εύκολο είναι η ανατροπή και μέσα από την τα περιστατικά που έχετε ζήσει,πότε θεωρείται ότι μια ανατροπή μπορεί να γίνει επικίνδυνη?
Reply
#2
Η μοναδικη φορα που εχω ανατραπει με το καγιακ μου (5,00μ) σιτ ιν οπως ισως γνωριζετε ειναι σε μια παραλια της δυτικης κοστας της Λευκαδας..Το μεγαλο κυμα που ηρθε απο πισω ενω η πλωρη μου ειχε ακουμπησει στην στερια με γυρισε αποτομα και ανετραπηκα αμεσως..Κινδυνος δεν υπηρχε λογω αμμου αλλα δεν το περιμενα να συμβει αυτο,για αυτο προσοχη στις προσγειαλωσεις σε παραλιες που σκαει υψηλο κυμα, αμεσα βγαζουμε την ποδια και βγαινουμε εξω απο το σκαφακι οταν η πλωρη μας ακουμπησει στερια..

Επισης αλλη μια φορα στο πελαγος παρολιγο να ανατραπω αναμεσα σε δυο μεγαλα κυματα οταν βρεθηκα στην κοιλια του κυματος το κουπι μου βρηκε αερα και οχι νερο, μπαταρισα αποτομα δεξια αλλα το εσωσα την τελευταια στιγμη..Σε αλλες περιπτωσεις μεχρι 4 το πολυ 5 bf ειναι  δυσκολο να ανατραπεις αν εχεις καποια σχετικη εμπειρια
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#3
Μη φοβείσθε τις ανατροπές...  ;D

Ακούσια ανατροπή δεν μου έχει συμβεί ποτέ, ακόμα και στις χειρότερες συνθήκες που έτυχε να βρεθώ (σπιλιάδες 8b με >2μ. κύμα και περίοδο μόλις 1-2'').

Σε κλασικό αιγαιοπελαγίτικο καιρό 5-6b, με απλωμένο κύμα και μεγάλες, σχετικά, περιόδους, θα πρέπει να κάνεις κάποιο σοβαρό λάθος για να έρθεις ανάποδα. Εφόσον είσαι χαλαρός μέσα στο σκάφος, ο κορμός δουλεύει σωστά και διαθέτεις τις σωστές στηρίξεις από το κουπί, δεν έχεις κανένα απολύτως πρόβλημα. Φυσικά, εννοείται ότι μιλάμε για sea kayak και όχι για κάποιο αγωνιστικό, που είναι εγγενώς εξαιρετικά ασταθές.

Πρόβλημα μπορεί να υπάρξει μόνο στο surf zone, όπου η ρηχότητα εκ των πραγμάτων αναγκάζει το κύμα να αποκτήσει μεγαλύτερο ύψος και να σπάσει. Υπάρχουν πολλά video και άρθρα στο ίντερνετ, που δείχνουν την τεχνική βήμα-βήμα. Το σκάφος εν ολίγοις, δεν πρέπει ποτέ να έρθει με την μπάντα στο κύμα, μόνο σε αυτή την περίπτωση κινδυνεύεις με ανατροπή (απαραίτητο το κράνος).

Σε κάθε περίπτωση, όμως, πρέπει να δουλεύουμε συστηματικά τόσο στηρίξεις, όσο και roll, σε πραγματικές συνθήκες (βλ. φορτωμένοι, με καιρό), ώστε να είμαστε έτοιμοι να αντεπεξέλθουμε, αν και όταν συμβεί. Για να συμπληρώσω, εξίσου σημαντικό -αν όχι περισσότερο- θεωρώ 1. να μην αφήσεις το σκάφος να το παρασύρει ο άνεμος, αν τελικά βγεις από κάτω, γιατί εκεί είσαι τελειωμένος αν είσαι μακριά από την ακτή, χωρίς επικοινωνίες ή χωρίς ζευγάρι και 2. να μπορέσεις να κάνεις επανείσοδο (προσωπικά με βολεύει η τεχνική ladder, με σταδιακή είσοδο από την πρύμνη).
[Image: paimei.jpg]

What the sea wants, the sea will have. The 1.000nm Project.
Reply
#4
...κι εγώ αστάθεια έχω νιώσει μόνο με κύμα 6+ στο πλάι.
Reply
#5
Διαβάζω 5-6 μποφόρ και ούτε να το σκέφτομαι....δεν ξέρω βόρεια στο Αιγαίο τι λέει ο καιρός αλλά στα Βόρεια παράλια στην Κρήτη με 5-6 μποφόρ γίνεται χαμός, πολύ μεγάλα κύματα με μικρή απόσταση το ένα από το άλλο, πολύ ψαρωτικό, αν δεν μάθω roll τέλεια δεν μπαίνω με τίποτα  Tongue

Εγώ δεν πάω πουθενά όταν έχει πάνω από 3....μόνο στη Μεθώνη Μεσσηνίας το καλοκαίρι που έτυχε στην επιστροφή από ένα νησί (Σαπιεντζα) και μας έπιασε μάλλον 5-6 αλλά βόλευε πολύ γιατί ήταν μεγάλα τα κύματα με απόσταση το ένα από το άλλο και ήταν εύκολο να χτυπάνε στο πίσω μέρος του σκάφους με αποτέλεσμα να πηγαίνουμε σφαίρα. Ήμασταν με το tandem.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#6
(12-06-2011, 01:12 PM)stelios link Wrote: Διαβάζω 5-6 μποφόρ και ούτε να το σκέφτομαι....δεν ξέρω βόρεια στο Αιγαίο τι λέει ο καιρός αλλά στα Βόρεια παράλια στην Κρήτη με 5-6 μποφόρ γίνεται χαμός, πολύ μεγάλα κύματα με μικρή απόσταση το ένα από το άλλο, πολύ ψαρωτικό, αν δεν μάθω roll τέλεια δεν μπαίνω με τίποτα  Tongue

Εγώ δεν πάω πουθενά όταν έχει πάνω από 3....μόνο στη Μεθώνη Μεσσηνίας το καλοκαίρι που έτυχε στην επιστροφή από ένα νησί (Σαπιεντζα) και μας έπιασε μάλλον 5-6 αλλά βόλευε πολύ γιατί ήταν μεγάλα τα κύματα με απόσταση το ένα από το άλλο και ήταν εύκολο να χτυπάνε στο πίσω μέρος του σκάφους με αποτέλεσμα να πηγαίνουμε σφαίρα. Ήμασταν με το tandem.

+1 Εγω προσωπικα τα ορια μου αγγιζουν τα 4 bf και δεν σκοπευω με τιποτα να τα υπερβω Wink
[Image: 179489_160502843996924_143225812391294_2...4975_n.jpg]
Leave it to Random to needlessly complicated things
Reply
#7
Εγω μέχρι κι 7 βγαίνω αλλα σε σημεία που κόβει ή σε κόλπους. Αν δείτε στην διαδρομή που ανέβασαν με every trail στην Αγ. Ειρήνη της Χίου έχει νότια 5 μποφόρ αλλα αν παρατηρήσατε ο κυματισμος είναι απλά ζωηρος.Βρισκω σχετικά εύκολα 10 χιλιόμετρα να κάνω το κέφι μου μιας και απο την αλλαγή της ώρας και μετά κυνηγαω την μέρα.
Reply
#8
Αν κάποιος γνωρίζει καλό bracing δύσκολα τουμπάρει. Επίσης, όσο μεγαλύτερη εμπειρία αποκτάς με το σκάφος τόσο δύσκολα ανατρέπεσαι.
Προσωπικά, είχα μια ανατροπή όταν άρχισα να βγαίνω πριν 9 χρόνια, περίπου 1.5 μίλι από την ακτή σε 4 b και αναγκάστηκα να βγω κολυμπώντας μαζί με το σκάφος. Αυτό ήταν που με "ανάγκασε" να μάθω τεχνικές διάσωσης, για τις οποίες ξόδεψα περίπου 2 μήνες.
Reply
#9
Γιώργο δεν μπόρεσες να μπεις και βγήκες κολυμπώντας ή έγινε κάτι άλλο;
Για δώσε περισσότερες πληροφορίες να το έχουμε υπόψιν και εμείς οι λιγότερο έμπειροι.
Stelios
www.enjoy-crete.com
Outdoor activities in Crete
eshop: https://eshop.enjoy-crete.com
Reply
#10
Στέλιο, δεν μπόρεσα να μπω. Προσπάθησα πολλές φορές αλλά τίποτα μέχρι που κατάλαβα ότι με έπαιρνε στα βαθιά το ρεύμα και αποφάσισα να βγω κολυμπώντας.
Τότε ήξερα τις τεχνικές μόνο θεωρητικά, αλλά αυτά μαθαίνονται μόνο στη πράξη.
Συμβουλή: Αν είστε σχετικά νέοι στο sea-kayaking και δεν έχετε κάνει πρακτική σε βασικές τεχνικές διάσωσης (ειδικά στην επανείσοδο στο σκάφος), μην απομακρύνεστε από την ακτή πάνω από μια απόσταση που εσείς θεωρείτε ότι μπορείτε να βγείτε κολυμπώντας τραβώντας και το καγιακ. Πάντως επαναλαμβάνω ότι με τον καιρό αποκτάς εμπειρία στον χειρισμό σκαφος-κουπί και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ανατρέπεσαι πολύ δύσκολα και σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ σε πολύ υψηλό πλάγιο κυματισμό).
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)