Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Φορητό VHF Marine
#1
Χρησιμοποιεί κάποιος φορητό VHF Marine;
Αδιάβροχο, με προδιαγραφές IPX7 και πάνω, να λειτουργεί δηλαδή και μέσα στο νερό.
Μπορεί να γράψει την εμπειρία του από την χρήση του; Εμβέλεια, αυτονομία, κτλ.
Reply
#2
Μπορεί κάποιος που γνωρίζει να περιγράψει με λίγα λόγια τη λειτουργία του VHF για εμάς τους αδαείς;
Reply
#3
Ασύρματοι πομποδέκτες VHF χρησιμοποιούνται στις ραδιοεπικοινωνίες. Η επικοινωνίες γίνονται σε συγκεκριμένες συχνότητες που τις λέμε κανάλια. Υπάρχουν φορητοί και σταθεροί πομποδέκτες VHF. Οι φορητοί μοιάζουν με τα απλά walkie-talkie, έχουν όμως μεγαλύτερη εμβέλεια.
Για την επικοινωνία στη στεριά, πομποδέκτες VHF χρησιμοποιούν εκτός από ιδιώτες  (απαιτείται άδεια) και διάφορες υπηρεσίες, όπως η πυροσβεστική, το δασαρχείο, κ.α.
Στη θάλασσα χρησιμοποιούνται VHF ναυτικού τύπου (VHF Marine), για κλήσεις κινδύνου και ανάγκης, για επικοινωνία με τα λιμεναρχεία και για επικοινωνία πλοίου με πλοίο. Βασικό χαρακτηριστικό του VHF Marine είναι ότι κάνει πάντα ακρόαση στο κανάλι 16 που είναι για κλίσεις κινδύνου. Εκτός αυτού υπάρχουν και άλλα συγκεκριμένα κανάλια π.χ. για μετεωρολογικά δελτία. Επίσης έχουν και GPS (όχι τα φτηνά) και μεταδίδουν την θέση του σκάφους.
Τα φορητά VHF, στη θάλασσα έχουν εμβέλεια εκπομπής περισσότερο από 10 χιλιόμετρα. Έτσι άμα έχουμε ένα, μαζί μας στο καγιάκ, μπορούμε να επικοινωνήσουμε με οποιοδήποτε σκάφος βλέπουμε. Και με τα μεγάλα πλοία που μας πλησιάζουν και φοβόμαστε μήπως δεν μας έχουν δει. Το σημαντικότερο, άμα χρειαστεί να εκπέμψουμε σήμα κινδύνου θα μας ακούσουν όλα τα παραπλέοντα σκάφοι και αν το VHF έχει GPS, θα ξέρουν και την θέση μας.
Σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα αρ. 45, το VHF είναι προαιρετικό εφόδιο στα μικρά σκάφη αναψυχής συνολικού μήκους από δύο μέχρι και δώδεκα μέτρων, εφ' όσον κινούνται εντός τής Ελλάδος. Εάν όμως δεν υπάρχει στο σκάφος συσκευή κινητού τηλεφώνου, με εφεδρικό συσσωρευτή ή τροφοδοτικό, τότε το VHF είναι υποχρεωτικό.
Προσοχή o Κανονισμός μιλά για νηολογημένα μικρά σκάφη. Το καγιάκ δεν νηολογείται.
Το VHF χρειάζεται άδεια η οποία αναφέρεται σε συγκεκριμένο νηολογημένο σκάφος. Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί από την στεριά ή από άλλο σκάφος.
Εμείς δεν μπορούμε να το έχουμε επομένως νόμιμα στο καγιάκ, αλλά επειδή είναι θέμα ασφάλειας δεν θα μας πουν τίποτα, εκτός άμα παίζουμε με το VHF.
Το φορητό VHF για το καγιάκ πρέπει να είναι αδιάβροχο (IPX7 ή IPX8) και καλό είναι να επιπλέει. 
Reply
#4
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Ήξερα τα βασικά αλλά δεν γνώριζα τίποτα για τη χρήση των καναλιών.
Reply
#5
Για επικοινωνίες όλες οι πληροφορίες, μπορείτε να το κατεβάσετε και να το δέσετε σε σπιράλ. Έχει και για τα φορητά VHF.

Επικοινωνίες
http://www.pi-schools.gr/lessons/tee/mar...nies_B.pdf
Reply
#6
φιλε ghost dog προσπαθησε να μαθεις τις κωδικοποιημενες κλησεις 1)mayday=πολυ σοβαρη κληση που μεταφερεται αμμεσα στο θαλαμο επιχειρησεων Λιμενικου οταν καποιος-οι ανθρωποι βρισκονται σε αμμεσο κινδυνο(μεταφερεται απο παρακειμενα σε σενα σκαφη κεντρικοτερα,οπου ειναι υποχρεωμενα να ερθουν  αφου εχεις δωσει ονομα,στιγμα π.χ 2 μιλια νοτια του ταδε,ειδος σκαφους,αριθμος ατομων,τη φυση του κινδυνου(φωτια,επερχομενος πνιγμος,σοβαρη κατασταση υγειας κ.τ.λ  2)pan=μικροτερης ''εντασης'' κληση αναγκης -βοηθειας με τα παραπανω στοιχεια.Υπαρχει και το securite το οποιο νομιζω δε μας αφορα και σχετιζεται με την ασφαλεια στην ναυσιπλοια.Τα παραπανω τα καλεις τρεις (3) φορες καθαρα αργα και οχι δυνατα και περιμενεις απαντηση η' μεταφορα του μηνυματος απο αλλον σε καποιον τριτο. Μεχρι να ακουσεις να σε καλουν προσπαθεις να διατηρησεις το στιγμα σου και να αντιμετωπισεις τον κινδυνο,μετα ξανακαλεις.Καλο ειναι να αναφερεσαι και στα αγγλικα.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)