The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.18 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.18 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/printthread.php 207 get_post_attachments
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.18 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/printthread.php 207 get_post_attachments
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.18 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/printthread.php 207 get_post_attachments



Sea-kayak.gr Forums
Perception Essence 17 - Printable Version

+- Sea-kayak.gr Forums (https://www.sea-kayak.gr)
+-- Forum: Συζητήσεις (https://www.sea-kayak.gr/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Παρουσίαση - Αξιολόγηση (https://www.sea-kayak.gr/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thread: Perception Essence 17 (/showthread.php?tid=144)

Pages: 1 2


Perception Essence 17 - Pai Mei - 06-21-2012

Απέκτησα το εν λόγω σκάφος τον Ιανουάριο του 2011 και υπολογίζω ότι έχω γράψει μαζί του γύρω στα 1100-1200ν.μ., μέχρι σήμερα, σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών, οπότε νομίζω ότι έχω μια σχετικά ολοκληρωμένη εικόνα για τις δυνατότητες, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του.

Να σημειώσω ότι στα έξτρα που έχω τοποθετήσει, περιλαμβάνονται πηδάλιο και πυξίδα Silva 70p. Για την τελευταία υπήρχε ήδη πρόβλεψη εκ κατασκευής, με ημισφαιρική κοιλότητα στην πλώρη. Η οπτική επαφή με την πυξίδα είναι απρόσκοπτη.

Το συγκεκριμένο Essence είναι PE, αγγλικής κατασκευής. Η Perception δίνει τη δυνατότητα και για επιλογή ενός υλικού το οποίο ονομάζει Airalite, και για τη σύσταση του οποίου δεν έχω βρει ακριβείς πληροφορίες, αλλά απ' ότι λέει η ίδια η εταιρεία συνδυάζει τα καλά του πολυεστέρα (βάρος, ακαμψία) με ένα χαμηλότερο κόστος. Ωστόσο, τα Essence Airalite προορίζονται αποκλειστικά για την αμερικανική αγορά, στην ΕΕ και στην Ελλάδα ως μόνη διαθέσιμη επιλογή υπάρχει το PE.

Πρόκειται για ένα από τα πιο ελαφριά PE της αγοράς, στα 28kg, με μήκος 5,18 και πλάτος 0,58. Είναι ένα μάλλον τυπικό fish σε αρχιτεκτονική, προς το ουδέτερο, με το φαρδύτερο μέρος του μπροστά από το κόκπιτ και με μέτριο ρόκερ στη γάστρα. Το σκάφος διαθέτει στάνταρ skeg το οποίο συνδέεται μέσω συρμάτινης ντίζας με συρταρωτό χειριστήριο στην αριστερή μπάντα του. Η όλη εγκατάσταση είναι προσεγμένη, με την ντίζα προστατευμένη από πλαστικό σωληνάκι, ενώ και η εργονομία του μοχλού είναι μελετημένη.
Το κόκπιτ έχει ύψος 37εκ. στο χείλος, αλλά αυτό που έχει πρακτικά σημασία είναι ότι το Essence έχει ένα από τα πιο ευρύχωρα ντεκ που μπορεί να βρει κανείς σε σκάφος σήμερα. Εγώ είμαι 1.82 και 83kg, αλλά στο σκάφος έχουν νιώσει άνετα και άτομα του 1.87 και 100kg.

To βασικότερο πλεονέκτημα για μένα είναι ότι το κόκπιτ επιτρέπει στα πόδια να είναι σχετικά κάθετα, κάτι το οποίο ευνοεί τόσο την άσκηση πίεσης στα ποδωστήρια, όσο και την άνετη παραμονή στο σκάφος.
Για μένα αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο, διότι απλώς αδυνατώ να παραμείνω για περισσότερα από λίγα λεπτά μέσα σε σκάφη που αναγκάζουν τα πόδια σε οριζόντια θέση -και δυστυχώς αυτά είναι πολλά.
Τα thigh brace είναι ρυθμιζόμενα, με αφρώδες υλικό.
Το κάθισμα, τέλος, είναι από μαλακό, αφρώδες υλικό, με ρύθμιση εδράνου μηρών, αλλά κατασκευαστικά ευαίσθητο, καθότι δεν αποτελεί μία συμπαγή, "ενιαία" με το σκάφος κατασκευή, αλλά συνδέεται με ιμάντες και πλαστικά βιδάκια, τα οποία μετά από κάποιες δεκάδες roll θα αρχίσουν να έχουν θέμα. Έχω προσπαθήσει να κολλήσω το κάθισμα με την ενδιάμεση βάση του, με σιλικόνη αλλά κι αυτή δεν κράτησε πολύ... Προς το παρόν είμαι σε αναζήτηση κάποιας καλύτερης λύσης.
Να σημειώσω, ωστόσο, ότι ανατομικά το κάθισμα είναι εξαιρετικά άνετο, η αρνητική κριτική μου επικεντρώνεται αποκλειστικά στον τρόπο στήριξής του και ειδικότερα στα πλαστικά βιδάκια και την βάση του.
Πίσω από το κάθισμα υπάρχει ένας μικρός χώρος για να βάλεις 2-3 μπουκάλια νερό, ένα ζευγάρι πέδιλα κ.λπ μικροπράγματα.

Το φινίρισμα του σκάφους είναι σε γενικές γραμμές πολύ καλό, χωρίς ακατέργαστα τελειώματα από το καλούπι και χωρίς τρύπες στην επιφάνειά του. Έχει μάλιστα και μια σχετικά στιλβωμένη επιφάνεια, που απέχει από την συνήθως ματ υφή των περισσότερων PE σκαφών. Η ίδια η Perception νομίζω ότι κάπου αναφέρει ότι έχει συνειδητά επιλέξει η διατομή του υλικού να είναι η μικρότερη δυνατή, για να εξοικονομηθεί βάρος (το έχει πετύχει, τα περισσότερα PE σε αυτό το μήκος είναι γύρω στα 30-31kg), αλλά το μειονέκτημα είναι ότι βέβαια έχει θυσιαστεί κι ένα μέρος της ακαμψίας.
Στην πράξη, μετά από παρατεταμένη έκθεση αρκετών ημερών στον ήλιο και με εναλλαγές θερμοκρασίας, το σκάφος αποκτά έντονη ευκαμψία, ειδικότερα στην περιοχή της γάστρας, κάτω από τα πόδια του κωπηλάτη.
Εκεί συμβαίνει το ανεπιθύμητο φαινόμενο η γάστρα να πάλλεται, επηρεάζοντας προφανώς και την ποιότητα της πλεύσης.
Δεν γνωρίζω αν συμβαίνει σε όλα τα PE αυτό και σε ποιό βαθμό, άρα δεν θα ήθελα να αδικήσω το Essence, όμως σίγουρα δεν συμβαίνει στα πολυεστερικά σκάφη -και είναι βασικός λόγος για να τα προτιμήσει κανείς, μεταξύ άλλων, εφόσον έχει στο νου του μεγάλες αποστάσεις στην ανοιχτή θάλασσα.

Πλευστικά, το σκάφος είναι με μία λέξη φιλικό.
Προοδευτικότατο σε όλες τις κινήσεις του, με εξαιρετική δυναμική αλλά και στατική ευστάθεια (έχω καταφέρει σχεδόν να κοιμηθώ μέσα ενόσω "ρεμετζαρισμένος"), χωρίς καμία νευρικότητα στον τρόπο με τον οποίο στέκεται στο νερό. Θα σε κάνει, με δυο λόγια, να νιώσεις σαν στο σπίτι σου από τα πρώτα κιόλας λεπτά, ακόμα κι αν δεν έχεις καμία απολύτως καμία εμπειρία από sea-kayak.

Με φορτωμένο καιρό, η αγαπημένη του πλεύση είναι στα όρτσα, όπου μπορεί και διατηρεί μια ικανοποιητική ταχύτητα ανεβοκατεβαίνοντας το κύμα, με έντονο pitch μεν αλλά χωρίς να φρενάρει και να στοπάρει πάνω στο κύμα. Τα φιλικά χαρακτηριστικά του παραμένουν και σε κάθε είδους καιρό, ακόμα και χωρίς στηρίξεις από το κουπί -προφανώς ως έναν βαθμό, δεν μπορείς να αφεθείς χωρίς στηρίξεις σε 8άρι στην μπάντα και να ελπίζεις ότι δεν θα σε ανατρέψει κάποιο κύμα- ενώ και η πρύμα πλεύση είναι απροβλημάτιστη χωρίς τάσεις broaching. Όλα αυτά χωρίς τη χρήση skeg/πηδαλίου.
Προσωπικά, το πηδάλιο το χρησιμοποιώ αποκλειστικά όταν είμαι φορτωμένος, σε καιρό και έχω ήδη γράψει κάποια μίλια, οπότε το κατεβάζω για αποφορτίσω το σώμα μου από τις συνεχείς διορθώσεις.

Το tracking γενικώς είναι πολύ ικανοποιητικό, ακόμα και χωρίς skeg. Ένα μείον, ωστόσο, είναι η σχετικά χαμηλή μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το σκάφος.
Συνοψίζοντας, είναι ένα σκάφος το οποίο μπορείς να εμπιστευτείς βγαίνοντας στην ανοιχτή θάλασσα. Αν δεν κάνεις κάποιο σοβαρό λάθος, αποκλείεται να σε προδώσει, να σε κάνει να νιώσεις άβολα ή να σε κουράσει. Φυσικά, πάντα λαμβάνοντας υπ' όψιν την μεταβλητότητα και μη-προβλεψιμότητα ενός τόσο δύσκολου περιβάλλοντος, όσο η θάλασσα.
Αν δεν την σεβαστείς, κανένα σκάφος δεν πρόκειται να σε σώσει, όσο καλά σχεδιασμένο/κατασκευασμένο και αν είναι.

Τέλος, παρέλειψα να αναφέρω ότι το σκάφος διαθέτει 2 στεγανά ταμπούκια, πλώρα-πρύμα, κι ένα day-hatch πίσω από τον κωπηλάτη.
Το πλώριο ταμπούκι μπορεί όντως να χαρακτηριστεί στεγανό, αλλά τα πίσω και ειδικά το πρυμνιό βάζει κάποια νερά μετά από αλλεπάλληλα roll. Όχι κάτι ανησυχητικό πάντως, και σίγουρα όχι σε νορμάλ συνθήκες, μονό σε συνεχή roll.

Αυτά προς το παρόν, προσπάθησα να είμαι όσο πιο αντικειμενικός και αμερόληπτος γίνεται, μολονότι δεν κρύβω ότι το σκάφος μου το έχω αγαπήσει... Μου έχει χαρίσει δυνατές συγκινήσεις και το νιώθω σαν ένα κομμάτι του εαυτού μου, κάθε φορά που βγαίνω στη θάλασσα.




Απ: Perception Essence 17 - stelios - 06-21-2012

Ευχαριστούμε για την αξιολόγηση Άγγελε.

Να προσθέσω μερικά και εγώ μιας και έχω το ίδιο σκάφος μεταξύ άλλων.

Quote:Εκεί συμβαίνει το ανεπιθύμητο φαινόμενο η γάστρα να πάλλεται, επηρεάζοντας προφανώς και την ποιότητα της πλεύσης.

Αυτό νομίζω ότι δεν θα συνέβαινε αν ήταν 3 layer sandwich construction. Επειδή τυγχάνει να έχω και με 1 όπως το Perception και με 3 η διαφορά είναι μεγάλη. Ακόμη και στη σχάρα όταν είχα αφήσει το Perception 2 ημέρες χωρίς να χαλαρώσω τους ιμάντες η γάστρα στράβωσε λίγο.

Το Percetion είναι πραγματικά high volume kayak, έχει με διαφορά, τον μεγαλύτερο χώρο από ότι έχω δει σε cockpit. Για μικρόσωμους κωπηλάτες όμως δεν θεωρώ ότι είναι καλή λύση παρότι ρυθμίζει το κάθισμα. Άδειο δεν συμπεριφέρεται το ίδιο καλά όσο γεμάτο.

Σημαντικό πλεονέκτημα τα leg lifters. Αν και κατασκευαστικά είναι εντελώς απαράδεκτο ο τρόπος που τα στηρίζει (με ιμάντες οι οποίοι με το παραμικρό φεύγουν από την εγκοπή) με μια μικρή πατέντα λύνεται το πρόβλημα.
Κάνετε 2 τρύπες με μια πρόκα αφού την έχετε θερμάνει προηγουμένως και περάστε ένα tier rap στην καθεμία, το οποία θα στηρίζει τους ιμάντες των leg lifters. Με αυτό τους κρατάει στη σωστή θέση και θέλουν πολύ σπάνια ρύθμιση.

Προσωπικά θα διαφωνήσω με το βάρος. Θεωρώ ότι είναι βαρύ, νέα καγιάκ με 3 layer sandwich construction που κατά κανόνα τα καθιστά βαρύτερα είναι ελαφρύτερα από το Perception.

Επίσης μετά από λίγη σχετική χρήση το προστατευτικό του συρματόσχοινου στο skeg ξέφτισε και είναι εκτεθειμένο.

Λόγω υψηλής θέσης στο πίσω μέρος του καγιάκ τα lay back rolls δεν είναι τόσο άνετα μιας και χτυπάει λίγο στη μέση.

Το μόνο που πραγματικά μου τη δίνει σε αυτό το καγιάκ είναι ο τρόπος που ρυθμίζεις το skeg. Δεν έχει κάτι να προεξέχει και είναι αρκετά δύσκολο να το ρυθμίζεις εν πλω.

Σχετικά με το νερό στα hatches και εμένα μου μπάζει λίγο αλλά νομίζω τελικά ότι όλα σχεδόν τα πλαστικά βάζουν έστω και λίγο μετά από πολλά wet exit κτλ. Η κόλληση που έχουν κάνει πάντως είναι πολύ καλή.

Το Perception Essence 17 αποτελεί μια από τις λίγες προτάσεις αν αντιμετωπίζετε λόγω μεγέθους το πρόβλημα με τα dead legs. Είναι ένα πολύ καλό σκάφος αλλά θεωρώ ότι με τα χρήματα που κοστίζει στην Ελλάδα μπορείς να πάρεις κάτι ποιοτικά καλύτερο.


Απ: Perception Essence 17 - Pai Mei - 06-21-2012

(06-21-2012, 11:33 AM)stelios link Wrote: Σημαντικό πλεονέκτημα τα leg lifters. Αν και κατασκευαστικά είναι εντελώς απαράδεκτο ο τρόπος που τα στηρίζει (με ιμάντες οι οποίοι με το παραμικρό φεύγουν από την εγκοπή) με μια μικρή πατέντα λύνεται το πρόβλημα.
Κάνετε 2 τρύπες με μια πρόκα αφού την έχετε θερμάνει προηγουμένως και περάστε ένα tier rap στην καθεμία, το οποία θα στηρίζει τους ιμάντες των leg lifters. Με αυτό τους κρατάει στη σωστή θέση και θέλουν πολύ σπάνια ρύθμιση.

Πολύ σημαντική παρατήρηση, την οποία παρέλειψα, χαίρομαι που την συμπλήρωσες.


Ως προς το χειριστήριο του skeg, νομίζω ότι είναι θέμα συνήθειας καθαρά. Μόλις το μάθεις πάει το χερί εκεί κατ' ευθείαν ενώ δεν απαιτείται και καθόλου δύναμη για να το τριμάρεις. Αισθητικά (και ψυχολογικά ίσως) εμένα μου αρέσει που δεν εξέχει.


Τέλος, ως προς το βάρος σίγουρα θα το έχεις ψάξει Στέλιο καλύτερα για να το λες. Μπορείς να αναφέρεις ποιά σκάφη PE είναι ελαφρύτερα, σε αυτές τις διαστάσεις; Έχω περιέργεια...


Απ: Perception Essence 17 - stelios - 06-21-2012

To Reval midi με 3εκ μικρότερο μήκος είναι από 26,2 έως 26,7 (μετρημένα 11 που έχω).
Επίσης το Valley Nordkapp 5.48μ 26,3 κιλά και το Aquanaut LV 25,7 κιλά. Μετρημένα και τα 2 τόσο από τον κατασκευαστή αλλά και από εμένα όταν τα παρέλαβα.

Σίγουρα υπάρχουν και άλλα, απλά τα παραπάνω τα έχω/είχα δοκιμάσει.


Απ: Perception Essence 17 - stelios - 06-23-2012

Να βάλουμε και ένα roll από το Perception.

http://youtu.be/SRpqLA1T0BY


Απ: Perception Essence 17 - Pai Mei - 09-05-2012

(06-21-2012, 11:52 AM)Pai Mei link Wrote: [quote author=stelios link=topic=164.msg989#msg989 date=1340278422]

Σημαντικό πλεονέκτημα τα leg lifters. Αν και κατασκευαστικά είναι εντελώς απαράδεκτο ο τρόπος που τα στηρίζει (με ιμάντες οι οποίοι με το παραμικρό φεύγουν από την εγκοπή) με μια μικρή πατέντα λύνεται το πρόβλημα.
Κάνετε 2 τρύπες με μια πρόκα αφού την έχετε θερμάνει προηγουμένως και περάστε ένα tier rap στην καθεμία, το οποία θα στηρίζει τους ιμάντες των leg lifters. Με αυτό τους κρατάει στη σωστή θέση και θέλουν πολύ σπάνια ρύθμιση.

Πολύ σημαντική παρατήρηση, την οποία παρέλειψα, χαίρομαι που την συμπλήρωσες.

[/quote]

Ποτέ δεν είναι αργά για νέες ανακαλύψεις ακόμα και στο ίδιο σου το σκάφος:

Προς αποκατάσταση της υστεροφημίας του essence, ανακάλυψα πριν λίγο καιρό ότι στην πλαστική βάση κάτω από το υφασμάτινο μαξιλάρι, υπάρχουν δύο σχισμές, από μία σε κάθε πλευρά. Πέρασα λοιπόν από αυτές το ιμαντάκι, το πέρασα από την αγκράφα και ως εκ θαύματος το έδρανο έμεινε στο προεπιλεγμένο σημείο.

Δεν είναι ότι οι άγγλοι βαρέθηκαν να το κάνουν οι ίδιοι από το εργοστάσιο, προς Θεού, απλώς θέλουν να κρατάνε τον μέλλοντα ιδιοκτήτη σε διαρκές ενδιαφέρον μέσα από τέτοιες μικρές εκπλήξεις της ζωής. ;D




Απ: Perception Essence 17 - Pai Mei - 10-30-2012

Ένα μικρό απόσπασμα από πλεύση όρτσα:

Perception Essence 17


Απ: Perception Essence 17 - Pai Mei - 11-08-2012

Aς βάλουμε κι ένα ακόμη roll με το Essence, αυτή τη φορά sweep εν κινήσει.

Sweep roll



Απ: Perception Essence 17 - Pai Mei - 01-23-2013

Δύο μικρά αποσπάσματα από πλεύση πρύμα και όρτσα, αντίστοιχα:


Perception Essence 17 - Downwind


Perception Essence 17 - Upwind


Απ: Perception Essence 17 - giorgos ormanoglou - 01-25-2013

Αξίζει να προσεχτεί τι γλυκά στα όρτσα η γάστρα του έσσενς αναρριχάται την πλαγιά και μετά κάθεται στην κοιλάδα του κύματος,  κρατώντας αρχοντικά την πλώρη έξω από το νερό και πείθοντας ότι το ίδιο θα πετύχαινε και με πολύ δυνατότερο καιρό.
Στα πρίμα,  από την άλλη δείχνει την ολύμπια ψυχραιμία της διευκολύνοντας καθησυχαστικά στις δράσεις του αναβάτη.
Ψηλομύτα και φλεγματική η βρετανίδα,  πώς να το κάνουμε.